Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære lesere,

Jeg er en kvinne på 31 år, jobber som ped. Leder i en små barns avd. Jeg fikk min nåværende stilling for ikke så lenge siden, og er under prøvetiden. Jeg jobber med 2 eldre damer, sammen har vi et veldig godt samspill og relasjon, jeg gjør også mine arbeidsoppgaver som ped. Leder. Har et godt foreldre samarbeid, og har generelt skapt et godt og trygt psykososialt miljø for meg selv og mine to assistenter.

Vi har 2 avdelinger i denne bygningen. En stor og en små. I stor barns avd. Jobber en assistent ( som foreløpig tar utdannelse som bhg. Lærer og har jobbet her en del år, er en eldre dame på 50+). Denne assistenten er litt kald, reservert og jeh føler dårlig kjemi med henne. De fleste assistanter kommenterer en del om denne assistenten og hvordan hun jobber når de går samme vakter.

Jeg kan gi et eksempel så får dere et bildet av hvordan hun er som person.

Ene dagen gikk alle barna våres tidlig, kl. Var 1640. Vi hadde ingenting å gjøre hverken på avd. Eller i barnas garderobe. I det jeg tok jakka mi og la den på hylle, så slenger hun en spydig kommentar som ' vi får betalt for å være her til 1700', helt enig med henne, men når vi hadde absolutt ingenting å gjøre, og de andre voksne drar også tidlig når jobben er gjort så ser jeg ikke noe problem med å dra 10 min før.

Jeg svarte ' selvfølgelig skal vi være her til 1700. Da får vi prøve å finne arbeidsoppgaver og holde oss opptatte'. Etter 10 min så ser jeg hun klar med jakka og veska, så sier hun ' jesss da har jeg ingenting å gjøre mer, så nå drar jeg hjem'. Kl er ca. 1650 nå 

Jeg ble bokstavelig talt helt satt ut og sa okay... Jeg skal være her til 1700. Så sa hun okay da ses vi i morn og hadet.

Hun er i tillegg verneombud. Hun klagde om assistenten min til styreren. Hun hadde sagt at hun er bekymret for min kollega som driver og lager mat under pausen.( omelett for eks), men selv står og lager tomatsuppe osv..

Håper dere har fått et bildet av hvordan denne personen er.

Så tilbake til saken, hun har gått og spurt sin kollega ( en Annen assistent på sin avd), om hvordan det er å jobbe med meg! Hvordan jobber jeg på mine seinvakter, og denne assistenten hadde svart med at jeg jobber fint og gjør det jeg skal.

Denne assistanten gikk videre og delte denne episoden med min assistent fra min avd. Min assistent fortalte MEG om hva denne kalde kvinnen hadde gjort. Jeg sa at jeg skal ta dette opp med styreren. Min assistent sier at det er kanskje ikke så lurt fordi den assistrnten som kom med dennr nyheten har tillit til min assistent det vil dermed bli brudd på tilliten.

Nå står jeg helt stille, hva skal jeg gjøre, jeg vil jo parkere denne kvinnen som er verneombud og har verken pedleder stilling eller sted fortreder for styreren vår. Hvorfor skal denne kvinnen spionere på ansatte slik? Hvem har gitt henne dette ansvaret? Skal jeg la det ligge, eller konfrontertere henne?

Takk for meg. 

Anonymkode: b088c...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det ligge. Ikke la det bli en "hun sa, de sa, jeg hørte at" - situasjon med denne kvinnen. Det kommer bare til å føre til (enda) dårlig(ere) arbeidsmiljø. Nå vet du hvor du har henne, så handle heller etter det. 

Anonymkode: 8e1eb...6de

• Liker 1
Skrevet

Observer og vær i forkant, ikke gi henne noe som helst reaksjoner, hvis du må så gå gray rock, dvs vær kjedelig, uinteressant der det er lite å hente.

Anonymkode: 0bce2...b1b

• Liker 1
Skrevet

ville ikke skrevet om dette på KG

Anonymkode: 85803...4e9

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...