Gå til innhold

Lang prøvetid for å bli gravid etter cerazette?

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på cerazette for akkurat en uke siden nå på lørdag. Ønsker å bli gravid så fort som mulig, men har lest veldig ulike svar på hvor lang tid dette tar etter at man har vært på cerazette. Har to barn fra tidligere forhold, og ble gravid på første forsøk begge gangene. Nå er det 8 år siden siste graviditet.

Har brukt cerazette kun i ca. 4 måneder, om det har noen innvirkning på når man kan bli gravid igjen hvor lenge man har brukt p-piller.

Ønsker helst et barn som blir født før jul, så kjenner jeg stresser litt og håper ikke det mest vanlige er at kroppen trenger flere måneder å "komme seg på" etter cerazette.

Veldig takknemlig for å høre om andres erfaringer. :)

Anonymkode: b4bcc...f5a

Fortsetter under...

Jeg gikk på Cerazette i ti år, og ble gravid veldig fort. Jeg fikk én menstruasjon rett etter at jeg slutta å ta det, og så uteble neste menstruasjon fordi jeg da var gravid. Tror det er veldig forskjellig :)

Anonymkode: faae7...a6f

• Liker 1

Mtp at mange blir gravide på p-piller så sier vel det sitt. Og hvor viktig det er å huske pilla. Har selv blitt gravid når jeg slurvet litt noen få dager. 

P-piller har ikke en lang virkning og derfor hindrer ikke den deg sånn sett. 

Ikke stress så skjer ting.

Anonymkode: 4a2db...99d

• Liker 1

Annonse

Dette er sååå individuelt. Jeg sluttet på cerazette i september 2020 etter 10års bruk. Har enda ikke stabil syklus. Brukte kondom fram til desember når vi skulle starte prøvingen.. Er altså i PP2 nå.

Anonymkode: f7276...f3c

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Var ganske sikker på at jeg hadde eggløsning rundt 14.februar, og var ganske håpefull. Men i dag kom mensen. Lurer på om jeg kanskje ikke hadde ordentlig eggløsning rundt den 14. likevel, til tross for slim? Virker som en vanlig mens nå i alle fall.

Håper det fungerer denne gangen. Dere som har peiling; er det alltid 14 dager etter første mensdag man har eggløsning? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Var ganske sikker på at jeg hadde eggløsning rundt 14.februar, og var ganske håpefull. Men i dag kom mensen. Lurer på om jeg kanskje ikke hadde ordentlig eggløsning rundt den 14. likevel, til tross for slim? Virker som en vanlig mens nå i alle fall.

Håper det fungerer denne gangen. Dere som har peiling; er det alltid 14 dager etter første mensdag man har eggløsning? 

Nei, det kan variere endel.

Anonymkode: 45cc3...4a9

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ca 14 dager etter EL kommer mensen så du har vel mest sannsynlig hatt en EL rundt 14.februar. 

Anonymkode: 6f191...4a6

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ca 14 dager etter EL kommer mensen så du har vel mest sannsynlig hatt en EL rundt 14.februar. 

Anonymkode: 6f191...4a6

Ja, det jeg tenker også. Men i så fall bekymringsverdig at jeg ikke ble gravid. Har to barn fra før, og har blitt gravid på første forsøk hver gang. Kanskje pillene har redusert fruktbarheten?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sluttet på cerazette etter 9 år, fikk en menstruasjon og så ble jeg gravid. 

Anonymkode: d7f5f...78b

Hadde du eggløsning før menstruasjonen kom tilbake? Tror jeg hadde det, og prøvde maks hva angår sex, men likevel ikke gravid. Trenger kanskje kroppen å komme seg i normal modus igjen gjennom en menssyklus, eller er det blitt noe galt med fruktbarheten min?

AnonymBruker
On 3/3/2021 at 12:51 AM, AnonymBruker said:

Ja, det jeg tenker også. Men i så fall bekymringsverdig at jeg ikke ble gravid. Har to barn fra før, og har blitt gravid på første forsøk hver gang. Kanskje pillene har redusert fruktbarheten?

Vil tro at det at du er åtte år eldre har mer å si for fruktbarheten enn at du har gått på p-piller i mellomtiden! Annen partner kan også spille inn. Selv om man treffer eggløsning så er det bare ca 20% sjanse for å bli gravid, så du har hatt flaks tidligere når det gikk med en gang. Altså, det er helt vanlig å bruke opp til et år på å bli gravid, selv om alt står bra til med begge. Skjønner at du er utålmodig, men det er ingen grunn til krisemaksimering etter at du ikke ble gravid måneden etter du sluttet på hormonprevansjon! 

Anonymkode: b9df3...d11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...