Tonnis Skrevet 11. februar 2021 #1 Del Skrevet 11. februar 2021 Hvor fort etter mensen starter dere og teste? Og tester dere flere ganger om dagen? Må man holde seg en stund før en test? Aldri testet med eggløsningstest🙈 har ett barn fra før på 6år. Brukte ca 4år på å få han uten testing. Har Problemer med stoffskifte og ustabil syklus av den grunn. De to siste menstruasjonene har kommet til rett tid så håper el å er der. Har bestilt tester fra billigtester å er 3 dager etter mens, tenkte å kanskje starte I dag. Er det for tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. februar 2021 #2 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg vil anbefale deg å starte EL-testing på CD10 (10 dager etter mensen har startet). Ta èn test pr. dag. Test om ettermiddagen. En gang mellom kl.15-18. Sørg for å ikke gå på do på minst 3 timer før testing, og drikk minimalt på disse timene. Mange får økning på teststreken i styrke når den nærmer seg positiv. Opplever du dette kan det være greit å gå over til å teste to ganger om dagen (morgen også). Er derimot ikke alle som opplever det, noen går fra svak strek til *bam* positiv. Her må du bare bli kjent med din egen kropp og når EL kommer. Noen starter EL-testing senere også (hvis man vet man har lang syklus og sen EL f.eks). Men på dag 10 tenker jeg du kan begynne om du er helt blank. Er bortkastet tester å starte så tidlig som dag 3 i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonnis Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 11. februar 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Jeg vil anbefale deg å starte EL-testing på CD10 (10 dager etter mensen har startet). Ta èn test pr. dag. Test om ettermiddagen. En gang mellom kl.15-18. Sørg for å ikke gå på do på minst 3 timer før testing, og drikk minimalt på disse timene. Mange får økning på teststreken i styrke når den nærmer seg positiv. Opplever du dette kan det være greit å gå over til å teste to ganger om dagen (morgen også). Er derimot ikke alle som opplever det, noen går fra svak strek til *bam* positiv. Her må du bare bli kjent med din egen kropp og når EL kommer. Noen starter EL-testing senere også (hvis man vet man har lang syklus og sen EL f.eks). Men på dag 10 tenker jeg du kan begynne om du er helt blank. Er bortkastet tester å starte så tidlig som dag 3 i alle fall. Tusen takk for ett veldig Fint og utfyllende svar😊 Mye å sette seg inn i! Tenker jeg starter i dag da, er på dag 11. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heleen Skrevet 11. februar 2021 #4 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg pleier å starte på dag 10 i syklusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Del Skrevet 13. februar 2021 Jeg ville testet tidligere enn dag 10. Jeg og mannen min prøvde i 9 måneder, så hadde vi sex tilfeldigvis på dag 9 i syklusen og jeg ble gravid. Har vist seg i ettertid at jeg har EL alltid på dag 9, var bare ikke klar over det. Jeg bruker bare å sjekke slimet for å se om jeg har EL, så jeg ikke trenger teste. Anonymkode: eb51f...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå