Gå til innhold

tilbaketrekningen fra Gaza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har reagert litt på dette med hvordan de forskjellige "faksjonene" blir omtalt i media.

En jøde som har ekstreme meninger, som f.eks bosetterne som nekter å flytte, blir omtalt som høyreorienterte og høyreesktreme. Jødene får aldri tittelen "terrorist" uansett om han eller hun begår en handling som fint går under beskrivelsen "terrorisme".

En muslim med ekstreme meninger blir ofte, om ikke alltid, omtalt som religiøst fanatisk. En muslim blir som regel stemplet som terrorist fortere enn han eller hun får begått en handling (som ikke engang behøver gå under beskrivelsen "terrorisme".).

Hva kommer dette av tro? De jødiske bosetterne (ca 40% av dem) viser nå at de slettes ikke er det spor bedre enn de såkalte "terroristiske" palestinerne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de er ekstreme. Det bevises ved at de unnskylder sine handlinger ved at bestefaren deres var offer for holocaust. De fremstiller seg som ofre, når sannheten er at besteforeldrene deres var ofre, ungdommer i Israel er ikke noe mer offere enn andre. Feigt og usmakelig.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Vanskelig sak, dette. Særlig vanskelig for dem som hittil har hevdet at alt Israel gjør til enhver tid er rett.

Skrevet

Folk er glade i israel, fordi det er vesten.

Gjest Valhalla
Skrevet

Ikke riktig, selv jødene med Sharon i spissen omtaler de som er så ekstreme at de bruker vold som terrorister og de blir kraftig fordømt. Nå er det slik at man kan være ekstremist uten å være voldelig eller støtte voldelige handlinger, da får man høyreekstreme, islamister, fanatikere etc.

Når man ikke er voldelig eller støtter vold mot sivile er man ikke terrorist.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvorfor er du overrasket over at folk protesterer når man må flytte fra hus og hjem? Er det virkelig så rart at man blir igjen for å vise at man ikke tåler en slik behandling? Slik jeg ser det har det gått overraskende greit.

Skrevet (endret)

sant det valhalla. Når mennesker har bodd i et hus i 40 år, og blitt tredjegenerasjon er det like mye faenskap å flytte dem.

Hvorfor i helvete kan ikke disse leve i fred?

Endret av Remyline
Gjest Dum Perignon
Skrevet
Hvorfor er du overrasket over at folk protesterer når man må flytte fra hus og hjem? Er det virkelig så rart at man blir igjen for å vise at man ikke tåler en slik behandling?

:ler:

Jeg husker en KG-bruker som var overrasket, indignert og forbannet på alle de ekle palestinerne som klaget da Muren ble bygget...

;)

Gjest Valhalla
Skrevet (endret)

Gjerdet Dum, gjerdet :)

Det er nødvendig sikkerhetstiltak og det har funket svært bra,

Endret av Remyline
Gjest Dum Perignon
Skrevet (endret)
...men det er klart,

Det synes ikke jeg, så der er vi i så fall uenige. Men jeg synes det er trist når noen blir tvunget fra hus og hjem.

Endret av Remyline
Gjest Valhalla
Skrevet

Det er selvsagt kjedelig, men når det redder liv så forstår jeg det. Vi snakker om et land som har vært angrepet av terrorister i lang lang tid. Se hvordan Europa og Usa reagerer etter bare et par terrorangrep. Jeg forsøker å tenke meg situasjonen med selvmordsbombere gang etter gang på Karl Johan, et forsvarsgjerde ville vært moderat slik jeg ser det.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jeg tviler ikke på at det i dine øyne er moderat.

Skrevet (endret)

Vi andre hadde nok mer spekulert over årsaken til at mannen som ville sprenge karl johan bare ikke la igjen bagen med sprengstoff, men det at man vil smelle seg sjøl i samme slengen, - tja det maner vel ikke til ettertanke.... JAAAA da hadde det vært pent og fint med bur og piggtråd rundt karl johan,... ikkesant ?

Endret av Remyline
Skrevet
Gjerdet Dum, gjerdet  :)

Det er nødvendig sikkerhetstiltak og det har funket svært bra,

Et rimlig høyt gjerde av betong, med piggtråd på toppen?

Akkurat.

Hvorfor er du overrasket over at folk protesterer når man må flytte fra hus og hjem? Er det virkelig så rart at man blir igjen for å vise at man ikke tåler en slik behandling? Slik jeg ser det har det gått overraskende greit.

Jeg er like overrasket over det som når Israel brukte bulldozere for å gjevne palestinske bosettinger med jorden. Er du også det, eller kan det kanskje ikke sammenlignes?

Gjest Valhalla
Skrevet
Et rimlig høyt gjerde av betong, med piggtråd på toppen?

Akkurat.

Deler av gjerdet er slik.

Skrevet

ikke bare det, den er mellom 70 og 130 meter bred, og ikke bare en hindring, men to eller tre murer og masse grøfter og annet.

Dette "gjerdet" er jo laget av mur og betong.

Gjest Valhalla
Skrevet

Fatter ikke hvorfor ikke Israel har erklært total krig mot Hamas og Hezbollah og most dem for lenge siden.

Skrevet

Tviler på at du finner en fra Hamas eller Hezbollah i full uniform med merket "Hamas Army". ;) Det er lett å erklære krig mot en terrorfaksjon, men å finne dem er en annen sak. ;)

Skrevet

Disse Israelrene har bosatt seg på okkupert Palestinsk land, da er det bare å flytte. De er også ofte temmelig ekstreme mennesker, som vet godt at bosetningen deres er på Palestinsk land.

Israelerne har vel tvangsflyttet Palestinere i årevis, pluss most hjemmene deres med buldoser omtrent før folk har kommet seg ut av døra. Det er vel ikke mer synd på Israelerne en på Palestinerne?

De fleste av dem som blir kastet ut av okkupert område nå er forresten ekstremister fra Israel eller Vestbredden som har reist dit de siste ukene for å demonstrere. De bor der ikke selv. De virkelige innbyggerne har reist for lenge siden.

Skrevet

Siste andelmjeg hørte var at 60% av bosetterne hadde reist frivillig. Det er sikkert mange flere som har gjort det i ettertid, men det har jeg ingen tall på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...