AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Jeg er voksen(nettopp fylt 52 år) og var hos hudpleieren for en rens forrige uke. Hun brukte Decléor produkter, som er ukjent for meg. Hun sa jeg hadde tynn og sensitiv hud og tok på meg en olje under kremen da hun var ferdig. Huden føles også ofte stram, men det kommenterte hun ikke. Husker ikke navnet på oljen, men lurer på om det kan være denne? Hun ville selge meg produktene hun brukte, men de kostet over det dobbelte som på nettet . Har sett på olje for sensitiv/rosea i The Ordinary serien, men vet ikke hva jeg skal velge. Noen som har peiling? Anonymkode: 5a353...80b
Roci Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 I følge beskrivelsen fra produsenten så er den beregnet på sensitiv hud og skal virke beroligende og dempe rødhet. Den inneholder mange gode ingredienser, men jeg stusser litt på at et produkt for sensitiv hud inneholder ganske mye av en ingrediens som heter Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Oil - den er nemlig kjent for å kunne virke irriterende på sensitiv hud. Men hvis du tåler produktet og ellers liker det, er det jo ikke noe i veien for å bruke det. TO har en olje som heter 100% Organic Virgin Sea-Buckthorn Fruit Oil, som er veldig gunstig for voksen, sensitiv hud pga det høye innholdet av omega-7 (palmitolsyre, en fettsyre) og antioksidanter. Den føles nok ikke like luksuriøs som oljen fra Decleor, som egentlig er et oljeserum, mens oljen fra TO er en ren olje uten tilsetningsstoffer. Et annet oljeserum som jeg personlig liker veldig godt, er REN Vita Mineral Omega 3 Optimum Skin Serum Oil. Inneholder også (dessverre) litt eteriske oljer/parfyme, men mindre enn Declèor-serumet. Som du selv nevner, så er Declèor ganske dyrt, det er jo et luksuriøst merke som mange liker. TO er derimot kjemperimelig, ingen luksus men rene og effektive produkter. REN er sånn midt i laget, det oljeserumet er på tilbud hos Farmasiet for kr. 238,- akkurat nå. Det kommer med andre ord mye an på dine preferanser og ønsket prissjikt, alle produktene er gode og vil sannsynligvis fungere for deg. Husk at du må kombinere oljen med en god fuktighetsgivende krem for din hudtype, og at oljen legges på etter kremen for å legge et beskyttende lag som forhindrer fuktighetstap fra huden.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Roci skrev (8 minutter siden): I følge beskrivelsen fra produsenten så er den beregnet på sensitiv hud og skal virke beroligende og dempe rødhet. Den inneholder mange gode ingredienser, men jeg stusser litt på at et produkt for sensitiv hud inneholder ganske mye av en ingrediens som heter Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Oil - den er nemlig kjent for å kunne virke irriterende på sensitiv hud. Men hvis du tåler produktet og ellers liker det, er det jo ikke noe i veien for å bruke det. TO har en olje som heter 100% Organic Virgin Sea-Buckthorn Fruit Oil, som er veldig gunstig for voksen, sensitiv hud pga det høye innholdet av omega-7 (palmitolsyre, en fettsyre) og antioksidanter. Den føles nok ikke like luksuriøs som oljen fra Decleor, som egentlig er et oljeserum, mens oljen fra TO er en ren olje uten tilsetningsstoffer. Et annet oljeserum som jeg personlig liker veldig godt, er REN Vita Mineral Omega 3 Optimum Skin Serum Oil. Inneholder også (dessverre) litt eteriske oljer/parfyme, men mindre enn Declèor-serumet. Som du selv nevner, så er Declèor ganske dyrt, det er jo et luksuriøst merke som mange liker. TO er derimot kjemperimelig, ingen luksus men rene og effektive produkter. REN er sånn midt i laget, det oljeserumet er på tilbud hos Farmasiet for kr. 238,- akkurat nå. Det kommer med andre ord mye an på dine preferanser og ønsket prissjikt, alle produktene er gode og vil sannsynligvis fungere for deg. Husk at du må kombinere oljen med en god fuktighetsgivende krem for din hudtype, og at oljen legges på etter kremen for å legge et beskyttende lag som forhindrer fuktighetstap fra huden. Takk for tips. Hudpleieren sa at oljen skulle ha før dagkrem, eller så misforstod jeg? Ts Anonymkode: 5a353...80b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for tips. Hudpleieren sa at oljen skulle ha før dagkrem, eller så misforstod jeg? Ts Anonymkode: 5a353...80b Gir TO oljen mye fukt? Anonymkode: 5a353...80b
Roci Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk for tips. Hudpleieren sa at oljen skulle ha før dagkrem, eller så misforstod jeg? Ts Anonymkode: 5a353...80b Nja, det er mest vanlig å legge olje til slutt, fordi olje legger et "fettlag" på huden som gjør at produkter med "lettere" konsistens ikke trekker like godt inn i huden. Olje motvirker også fuktighetstap fra huden, men da må fukten være "under" oljen. Du kan jo bare prøve deg fram hva som funker best for deg, mange liker å blande noen dråper olje i krem også. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gir TO oljen mye fukt? Anonymkode: 5a353...80b Det er forskjell på fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende. Oljer er i hovedsak fuktighetsbevarende, siden de legger dette "fettlaget" på huden som hindrer fukttap, men de tilfører ikke fukt til huden i særlig grad. Da trenger du glycerin, aloe vera, hyaluronsyre og liknende. Det beste er en kombinasjon av begge (med mindre man har fet hud, da trenger man ikke tilføre ekstra fettstoffer) og det er derfor man gjerne starter med fuktserum, deretter fuktighetskrem og til slutt olje. Endret 12. februar 2021 av Roci
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 Roci skrev (45 minutter siden): Nja, det er mest vanlig å legge olje til slutt, fordi olje legger et "fettlag" på huden som gjør at produkter med "lettere" konsistens ikke trekker like godt inn i huden. Olje motvirker også fuktighetstap fra huden, men da må fukten være "under" oljen. Du kan jo bare prøve deg fram hva som funker best for deg, mange liker å blande noen dråper olje i krem også. Det er forskjell på fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende. Oljer er i hovedsak fuktighetsbevarende, siden de legger dette "fettlaget" på huden som hindrer fukttap, men de tilfører ikke fukt til huden i særlig grad. Da trenger du glycerin, aloe vera, hyaluronsyre og liknende. Det beste er en kombinasjon av begge (med mindre man har fet hud, da trenger man ikke tilføre ekstra fettstoffer) og det er derfor man gjerne starter med fuktserum, deretter fuktighetskrem og til slutt olje. Takk😇 Jeg tenkte å prøve ut TO oljen, men finner den ikke i noen nettbutikker... Ts Anonymkode: 5a353...80b
Roci Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk😇 Jeg tenkte å prøve ut TO oljen, men finner den ikke i noen nettbutikker... Ts Anonymkode: 5a353...80b Nei, jeg vet at flere produkter har vært utsolgt en stund nå. De har den her, hvis du ikke har noe imot å bestille fra utlandet: https://www.feelunique.com/p/The-Ordinary-100-Organic-Virgin-Sea-Buckthorn-Fruit-Oil-30ml Ellers er disse gode alternativer: https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsolje/100-organic-cold-pressed-borage-seed-oil-30-ml https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/to-100-cold-pressed-virgin-marula-oil,5009850/?gclid=EAIaIQobChMI1tLQz5Pk7gIVxgh7Ch17AArSEAQYBSABEgK2FPD_BwE 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Jeg har litt sensitiv hud og synes Decleor generelt helt ærlig er et rævva merke Nei men altså - det kan ikke konkurrere med noe som helst etter min mening. Det mest oppskrytte jeg noensinne har prøvd, har aldri hatt så dårlig og sur hud som perioden jeg brukte Decleor. Olje er topp, men det finnes tusen andre nøytrale som er mye bedre. Selv tar jeg jojobaolje sammen med nøytral krem.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Roci skrev (23 timer siden): Nei, jeg vet at flere produkter har vært utsolgt en stund nå. De har den her, hvis du ikke har noe imot å bestille fra utlandet: https://www.feelunique.com/p/The-Ordinary-100-Organic-Virgin-Sea-Buckthorn-Fruit-Oil-30ml Ellers er disse gode alternativer: https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsolje/100-organic-cold-pressed-borage-seed-oil-30-ml https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/to-100-cold-pressed-virgin-marula-oil,5009850/?gclid=EAIaIQobChMI1tLQz5Pk7gIVxgh7Ch17AArSEAQYBSABEgK2FPD_BwE Ts her. Jeg endte opp med å kjøpe REN oljen, og håper den vil gjøre huden min godt. Takk for hjelpen🙂 Anonymkode: 5a353...80b
Roci Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts her. Jeg endte opp med å kjøpe REN oljen, og håper den vil gjøre huden min godt. Takk for hjelpen🙂 Anonymkode: 5a353...80b Bare hyggelig, og lykke til - håper den hjelper. Hold meg gjerne oppdatert om hvordan det går🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå