AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Hei, jeg er nødt til å få ut noen tanker her. Føler det gjør godt å bare få skrevet ned akk hva jeg føler og tenker. Så kan de som eventuelt har råd, komme med de. Når jeg var 17 år så traff jeg min kjæreste, vi var kjærester i 3 år. Og vi hadde vel ikke lyst til å gjøre det slutt, men ingen av oss var spesielt voksne på den tiden og vi klarte dessverre ikke å komme oss igjennom det på den tiden. Nå når jeg ser tilbake på det så var det bare småtteri, som vi fint hadde løst den dag i dag. Jeg og eksen prøvde litt etter vi gjorde det slutt, men hun hadde da startet på studier og hadde et helt nytt liv fremfor seg. og jeg forstod at hun trengte avstand fra oss. Så jeg avsluttet, og sa at jeg alltid ville være der for henne, og at mine armer sto åpne om hun mulig så en fremtid mellom oss. på det tidspunktet så var hun veldig mye frem og tilbake, og viste ikke helt hva hun selv ville. Nå er det 5 år siden det ble slutt, vi hadde sporadisk kontakt i 2 år som ekser. Hun har ringt meg og sagt at hun har savnet meg og jeg har ringt hun og sagt det samme. Men her er problemet mitt. Jeg fikk en ny kjæreste for to år siden. Og jeg har heller ikke snakket med eksen siden jeg gikk inn i et nytt forhold. Og jeg elsker den nye kjæresten min. Og setter utrolig stor pris på hun. Men jeg savner eksen veldig mye, og ikke bare som en kjæreste. Men som den bestevennen jeg hadde igjennom et 3 års langt forhold. Jeg merker nå at det jeg savner med eksen er alt det jeg ikke har med den nye kjæresten min. Det at jeg og eksen kunne sitte i flere timer i strekk uten å gå tom for samtaleevner, det at vi sammen stengte oss inne på soverommet med tv`en og bare fokuserte på hverandre. Alt vi gjorde sammen ble artig, uansett hva vi gjorde. jeg og eksen har snakket utrolig mye om hvordan vårt forhold var, og at vi passet så godt sammen. Og vi begge var enige om at brudde var tullete på den tiden. Men jeg ønsker ikke å ha disse tankene, jeg er redd for at tankene skal ta overhånd. Sånn at jeg kontakter henne.. Jeg fikk også et venneforespørsel fra henne på snapchat for 3-4 mnd siden. Jeg godtok ikke, men jeg kjente på en liten glede av å vite at hun tenker på meg, og muligens prøvde å få kontakt. Anonymkode: 16642...2cb
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Jeg skulle til å skrive et innlegg selv, men kom over dette og er i akkurat samme situasjon. Vi var kjærester i 8 år, og vi har også et barn sammen, som gjør at vi fortsatt har kontakt ifb med barnet. Forholdet dabbet av, det ble dårlig kommunikasjon og til slutt ble vi enige om å avslutte. Jeg har truffet en annen mann som er veldig god og snill, og vi har det fint sammen og trives godt sammen, har veldig mye å snakke om og ler mye sammen. Men jeg har varslet om at jeg ikke ønsker noe forhold, men han er veldig klar på at han ønsker resten av livet med meg og flytte sammen osv. Vi har møttes i ca 6-7 mnd nå. Han har barn fra før som er litt eldre enn mitt barn, og var egentlig ferdig med barn før vi møttes, men han vet at jeg har et ønske om flere. (Pga aldersforskjell her har dette vært helt åpne tema som vi har snakket om løst og fast for å bare avklare litt tanker frem og tilbake. Ikke noe vi har avtalt og snakket om at vi SKAL gjøre) Problemet mitt er at det dukker opp tanker om eksen, og jeg tar meg selv i å tenke på gode minner vi hadde sammen og kjenne en liten tomhet i meg av at det ikke er mer. Eks har også ny kjæreste. Og tanken på at de skal flytte sammen og få en familie gjør vondt, da jeg kjenner jeg savner den lille fine familien vi var. Han jeg treffer nå synes selvfølgelig også det er vondt at jeg ikke ønsker noe forhold, når han føler så sterkt som han sier han gjør for meg. Føler jeg må bryte med han pga det, da jeg ikke kan holde han på pinebenken. Men samtidig har jeg vært klar på hele veien at jeg ikke ønsker forhold og ikke vet helt hva jeg vil. Har ikke nevnt til han at jeg har tanker om eksen, for jeg vet ikke helt hva jeg føler der heller. Jeg har ingen seksuell tiltrekning til eks, kun det å være sammen, de gode samtalene vi hadde, venner og ha familie sammen og gjøre de tingene vi gjorde. Han nye har jeg enorm seksuell tiltrekning til, i tillegg til at han har mange andre gode kvaliteter som jeg setter pris på. Men jeg føler ikke jeg kan gå lengre med han jeg møter nå, så lenge jeg har de tankene jeg har om eks. Samvittigheten min sliter i meg, og jeg tenker på om det er mulig å prøve på nytt med eks. Få tilbake kjemi og seksuelle tanker. Om det hadde latt seg gjort, ville det vært verdt det siden vi allerede har et barn sammen. Men dette må jo også bety at han tenker det samme, og oddsen for det er vel liten siden han har ny kjæreste. Om det ikke skulle fungere, vet jeg at jeg ikke kan gå tilbake til han jeg møter nå slik at han blir en god nr 2. Men om jeg ikke gjør noe er jeg redd jeg aldri vil glemme eks, og på den måten alltid gå med et tomrom inni meg og en tanke om enn hvis.. Utrolig vanskelig situasjon, da det er mange risikoer som man egentlig ikke ønsker å ta, da det på begge sider er personer som betyr mye for en. Og det må tas en avgjørelse som sannsynligvis vil skyve den ene vekk, eller at man må ta avstand fra en av de selv. Om ikke vil man fortsette å gå med tanker som sliter en ut, og det er ikke bra for en selv igjen.. Men fint å høre om noen har vært i liknende situasjoner, og hva de gjorde, hva de evt angret på og hva de kjente var riktig.. Anonymkode: 3aa71...de1
Østkantgutt1913 Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Det er spesielt en ex jeg savner masse, og kommer sikkert til å gjøre det resten av livet.. Vi hadde det fantastisk, både ang sex og annet, men jeg kåla det til en gang og det ble brudd, og jeg var langt nede en lang stund pga bruddet.. Hun ble gift med en annen etterhvert og fikk to jenter, og jeg unner henne lykke sånn sett,,men hun vil alltid være i tankene mine .. Vi har null kontakt , og kanskje greiest det sånn sett
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 1 minutt siden, lsklars said: Det er spesielt en ex jeg savner masse, og kommer sikkert til å gjøre det resten av livet.. Vi hadde det fantastisk, både ang sex og annet, men jeg kåla det til en gang og det ble brudd, og jeg var langt nede en lang stund pga bruddet.. Hun ble gift med en annen etterhvert og fikk to jenter, og jeg unner henne lykke sånn sett,,men hun vil alltid være i tankene mine .. Vi har null kontakt , og kanskje greiest det sånn sett Så trist å høre. Fint at du klarer å unne henne lykke, men håper også du finner noen som kan gi deg lykke. Anonymkode: 3aa71...de1
Østkantgutt1913 Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så trist å høre. Fint at du klarer å unne henne lykke, men håper også du finner noen som kan gi deg lykke. Anonymkode: 3aa71...de1 Hatt et langt samboerforhold bla etter dette, så det går jo greit sånn sett, men hun var mitt livs STORE kjærlighet.. Vet ikke om vi får kontakt igjen noen gang, det får jo tiden vise, men sånn er livet, fullt av opp og nedturer 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå