Gå til innhold

Sitter igjen med 2500kr pr mnd til mat og hygiene

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 2/12/2021 at 3:01 PM, AnonymBruker said:

Slik er det og slik bør det være for alle uføre. Man kan ikke forvente å ikke bidra med én krone til velferdssamfunnet og samtidig ha god råd.

Anonymkode: bc6b0...4dc

Men det er forskjell mellom å ha god råd og å knapt klare seg fra lønning til lønning. Ingen forventer at man skal leve fett, men å sjonglere på fattigdomsgrensa et helt liv er ingen tjent med. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 10.23):

Hus leie er 9000kr ink tv internett 2 soverom 1 til meg og 1 til datteren min som jeg har 50%

Anonymkode: 531ed...254

2 soverom? Som i en treroms leilighet, altså stue i tillegg? Det er vi mange i Oslo som ikke har i så fall,. Jeg sover på stua, barnet har eget rom. Er i full jobb.

Ellers er jeg enig i at 2500,- er lite å sitte igjen med.

Anonymkode: 0e3eb...55f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

2 soverom? Som i en treroms leilighet, altså stue i tillegg? Det er vi mange i Oslo som ikke har i så fall,. Jeg sover på stua, barnet har eget rom. Er i full jobb.

Ellers er jeg enig i at 2500,- er lite å sitte igjen med.

Anonymkode: 0e3eb...55f

Det er nettopp det. Det mest logiske her hadde vært å finne et nytt sted å bo. 

Anonymkode: 0506e...c26

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 10.29):

Jeg er også ufør og får utbetalt 14000 kr i mnd. Uføre er gjerne voksne mennesker som vil bo alene, ikke i et kollektiv. Her i Oslo koster det fra 15 og oppover i mnd å leie en leilighet for en person, altså mer enn jeg får utbetalt i mnd. Jeg bor hos slektninger fordi jeg ikke har råd til eget sted å bo. Jeg er ikke TS, ville bare gi et lite innblikk i vår situasjon.

Anonymkode: cf88f...e67

Er du ufør kan du flytte til et sted det er rimeligere å bo. Alt kan løses.

Skrevet

Jeg synes det var utrolig lite :( Jeg har 9000 til overs for meg og toåringen, men det er etter at jeg har kjøpt mat. Og jeg lurer på om jeg skal klare meg liksom.

Jeg ville kanskje vurdert å flytte til en leilighet med bare ett soverom? Få tak i en billig sovesofa på finn og så sover du på stua? Så kan du sove på rommet til barnet ditt den tida hun/han ikke er der. Skjønner det ikke er optimalt, men da har dere i hvert fall litt mer å rutte med.

Anonymkode: 070dc...735

Skrevet

Betaler du 9000 i husleie for en treroms antar jeg du ikke bor i en storby? 

Finn deg en 2-roms. Og kjøp en brukt sovesofa å ha i stua. Vipps, 2 'soverom'. Vet ikke hvor mye du kan spare på det, kanskje noen tusenlapper? 

Krev bidrag av far om du ikke har gjort det. Og hva går resten av pengene til? Litt lettere gi råd om du setter budsjettet ditt her.. 2500 er ikke et matbudsjett for en voksen engang. 

Anonymkode: b9386...f65

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 11.04):

Det hadde vært urettferdig om uføre skulle sittet igjen med like mye som de som er arbeidende. 

Anonymkode: 6c1e9...343

Så det er også urettferdig at en lege tjener mer enn en ufaglært som sitter i kassa på kiwi?

Anonymkode: 31a2a...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 10.29):

Jeg er også ufør og får utbetalt 14000 kr i mnd. Uføre er gjerne voksne mennesker som vil bo alene, ikke i et kollektiv. Her i Oslo koster det fra 15 og oppover i mnd å leie en leilighet for en person, altså mer enn jeg får utbetalt i mnd. Jeg bor hos slektninger fordi jeg ikke har råd til eget sted å bo. Jeg er ikke TS, ville bare gi et lite innblikk i vår situasjon.

Anonymkode: cf88f...e67

Vet du, da kan du faktisk ikke unne deg å bo i bykjerna i Oslo. Beklager altså.. min første leilighet i Oslo måtte jeg kjøpe utforbi byen, fordi sånn var min økonomi da. Det er ikke en menneskerett å bo sentralt i Oslo. Da må man heller se på mulighetene rundt - om det så være seg Drammen eller Hønefoss. 

Anonymkode: a5994...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...