AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Hei dere, Jeg er en kvinne på 27 som opplevde en MA den 15. nov. embryoet hadde stoppet å utvikle seg i uke 6. men dette fant vi ikke ut av før i uke 10. Det var helt jævlig og tungt å oppleve dette og fullføre aborten hjemme. Håper at ingen opplever noe slikt! Fikk mensen tilbake etter 5 uker. og da startet vi prøvingen på nytt og har ennå ikke klart å bli gravid igjen. Ja ! jeg er klar over at jeg over tenker og at det har kun gått noen mnd. Men klarte jo å bli gravid på første forsøk sist gang . Jeg stresser og klarer ikke å kontrollere dette, Er nylig ferdig med min eggløsnings periode så er ganske spent på om det sitter denne gangen. Det jeg egentlig lurer på er hvor langt tid det tok for dere å bli gravid igjen? Anonymkode: 02a66...d1e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hei dere, Jeg er en kvinne på 27 som opplevde en MA den 15. nov. embryoet hadde stoppet å utvikle seg i uke 6. men dette fant vi ikke ut av før i uke 10. Det var helt jævlig og tungt å oppleve dette og fullføre aborten hjemme. Håper at ingen opplever noe slikt! Fikk mensen tilbake etter 5 uker. og da startet vi prøvingen på nytt og har ennå ikke klart å bli gravid igjen. Ja ! jeg er klar over at jeg over tenker og at det har kun gått noen mnd. Men klarte jo å bli gravid på første forsøk sist gang . Jeg stresser og klarer ikke å kontrollere dette, Er nylig ferdig med min eggløsnings periode så er ganske spent på om det sitter denne gangen. Det jeg egentlig lurer på er hvor langt tid det tok for dere å bli gravid igjen? Anonymkode: 02a66...d1e Jeg hadde kirurgisk abort i juni, og ble gravid igjen i desember. Er helt normalt og bruke litt tid på å bli gravid. Jeg har både blitt gravid på første forsøk, og den gangen det tok lengst tid, var 2,5 år etter en SA. Håper du snart sitter med en positiv test igjen🤞 Anonymkode: 19633...1d2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Etter MA i oktober 20 ble jeg gravid igjen desember 20 🙂 Jeg brukte veldig lang tid for å bli gravid første gang, så vet ikke om det har en sammenheng siden jeg ble raskt gravid igjen etter MA. Anonymkode: e73e6...0e3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Trist å høre om din MA💔Vet hvor jævlig og vondt det er. Jeg oppdaget MA på tidlig ultralyd i slutten av juli, måtte ta medisinsk abort. Ble gravid igjen i begynnelsen av oktober, det var andre syklus etter MA. Vi prøvde allerede første eggløsning etter aborten,men da ble jeg ikke gravid.Brukte eggløsningstester og anbefaler det, min syklus var litt lang etter aborten. Er i uke 21 nå. Forstår godt at du er stresset,var slik med meg også. Men jeg er noen år eldre enn deg, jeg tenker du er fortsatt ung og det går nok bra til slutt. Masse lykke til❤ Anonymkode: 6dfab...fbb
Gjest Brunette89 Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 jeg opplevde noe lignende. jeg var på rutineultralyd i uke 13 å trodde alt var bra, men viste seg desverre at embryoet hadde stoppet ved uke 5-6.... måtte ta tabletter i skjeden hjemme å fullføre aborten der, noe som er det vondeste og jævligste jeg noensinne har vært med på (jeg har nesten unaturlig høy smerteterskel også, så dette var ingen spøk) hører andre ikke har smerter i det hele tatt, så er såklart ingen fasit. jeg ble gravid på nytt etter 1,5 år (skal sies at vi ikke prøvde veldig aktivt den perioden...) Ikke stress med det, det kan påvirke kroppen negativt. Du blir gravid igjen, så bare ha tålmodighet ❤️ Klem.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Hadde SA, gravid på andre forsøk. Gravid på 4 forsøk igjen etter dette Anonymkode: 99c93...463
Chara Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Hadde en MA i april 2018, ble gravid igjen i augsust 2018. Hadde en SA i september 2020 og ble gravid igjen nå i februar 2021.
tussi84 Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Hadde en MA i august 2019, ble gravid igjen i jan 2020.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Jeg hadde en MA i november og ble gravid i februar (fant ut i mars). Hadde da blitt gravid på første forsøk (MAen) og så ble det tredje forsøk neste gangen. At du ble gravid på første forsøk første gangen har dessverre ikke noe å si, så du bør forberede deg på at det kan måneder denne gangen (noe som er helt normalt) Anonymkode: a460a...0e1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 Hadde en MA i mai, ble gravid i november, men vi hadde prøvepause i 4 mnd pga en operasjon av livmorhalsen. Ble gravid på 2. PP da vi prøvde igjen Anonymkode: 279a7...29a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 Gravid 2 måneder etter MA. Var i 20-årene. Anonymkode: 5af7b...971
B.B Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 Tusen takk til alle dere som ønsker meg lykke til! ❤️ Ser at det er veldig forskjellig, det er 9 dager igjen til forventet mens. venter spent på om den vil komme eller ikke
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #13 Skrevet 11. februar 2021 Hatt 1 MA og en spontanabort i uke 11 og uke 8. ble gravid etter 3 mnd begge gangen lykke til! Anonymkode: 4784c...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå