AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Har skrevet inn her tidligere. Skrev da om mannen her i hus (gjennom 10års samboerforhold) , som tiet helt still og var fraværende. Han sa i novemver at følelsene hans hadde dabbet av for meg. Jeg ble helt knust og var gjennom en depresjon, måtte sykemeldes pga panikkanfall osv. Dette var jo før juletider, så ekstra vondt var det å tenke på at vi kanskje ikke lengre hadde noe fremtid... Jeg ba om å få gi han tid, ikke gi opp og vente å se siden vi har flere barn i bildet. Men altså, vi er her i hus sammen enda. Tro det eller ei. Han er ikke like kald lengre og jeg har gitt litt mer f'en i han rett og slett. Dette gjør da til at han får litt mer kalde føtter virker det som. Nå har jeg imellomtiden fått kontakt med en gammel bekjent. (Samboeren min har jo ironisk tidligere sagt at han driter i om jeg finner meg en annen en.) Det tenkte jeg da ikke var mulig. Men så begynte han å skrive til meg nå i januar. Vi begynte å mimre tilbake til vår ungdomstid (15år siden) ... Han har bodd flere år borte fra her, men nå flyttet tilbake. Føler meg så brydd av han her. Så over til spm, gjør jeg noe helt galt her nå? Er kanskje ikke rart at jeg begynner å bli intr i han her? Forholdet her er så dødt som det kan bli. Men nå som jeg har begynt å skrive med han, blir samboer noe sjalu. Han lurer på hvem jeg skriver med. Er ikke dette typisk?😅 Tror samboeren min nå har fått litt kalde føtter. Men jeg har hatt det så inderlig vondt at jeg nesten ikke har dårlig samvittighet. Er han nye en mulighet, en typisk ment to be?😇🤭 Klem meg 33. Anonymkode: c5714...470
Ariadne# Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Ikke involver deg i noe nytt nå. Finn først ut om det er liv laga for deg og samboer. Avslutt evt det på en ryddig måte, og vær alene til du kjenner du er tilfreds og trives i eget selskap og liv. Først da er du klar til å involvere deg med en ny. Må gi deg selv tid til å bearbeide og finne deg selv. Om han som skriver til deg er ment to be, så venter han på deg til du er klar. 21
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Din samboer er ærlig og du oppfører deg som ei dritt kjerring. Vil du jobbe for forholdet så gjør du det. Men å skrive med en annen mann bare for å få reaksjoner fra mannen blir for umodent. Anonymkode: 309f0...0db 7
Tuba Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Din samboer er ærlig og du oppfører deg som ei dritt kjerring. Vil du jobbe for forholdet så gjør du det. Men å skrive med en annen mann bare for å få reaksjoner fra mannen blir for umodent. Anonymkode: 309f0...0db TS er slettes ingen dritt kjerring! Det er en helt naturlig reaksjon å bli glad over litt oppmerksomhet fra andre når situasjonen er som den er. Men det beste og det riktige er selvsagt å avluttte det gamle før man innleder noe nytt. Masse lykke til TS! 11
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Ariadne# skrev (39 minutter siden): Ikke involver deg i noe nytt nå. Finn først ut om det er liv laga for deg og samboer. Avslutt evt det på en ryddig måte, og vær alene til du kjenner du er tilfreds og trives i eget selskap og liv. Først da er du klar til å involvere deg med en ny. Må gi deg selv tid til å bearbeide og finne deg selv. Om han som skriver til deg er ment to be, så venter han på deg til du er klar. Takk for svar. Håper det blir noe forstått også, fordi jeg har ikke blitt behandlet bra av min samboer. Han har sagt stygge ord til meg, omtrent beordret meg til å finne en annen mann så han kunne slippe å må være den som forlater meg. Han stikker helt plutselig og er sur og klagete. Jeg har prøvd til beste evne, men til ingen nytte. Drar ut og fester nå i koronatider og enser ikke meg. At jeg har begynt å prate med denne gamle kjenningen, får meg til å se litt lysere på ting. Ts Anonymkode: c5714...470 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Tuba skrev (Akkurat nå): TS er slettes ingen dritt kjerring! Det er en helt naturlig reaksjon å bli glad over litt oppmerksomhet fra andre når situasjonen er som den er. Men det beste og det riktige er selvsagt å avluttte det gamle før man innleder noe nytt. Masse lykke til TS! Tusen takk for forståelse ❤❤ Anonymkode: c5714...470 3
Sokkar Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Synes ikkje du skal beholde han mannen din uansett. Han skriker jo etter å få avslutte forholdet. Det er ingen av dere som vil få det godt i et slikt forhold der dere er sammen for å være sammen... Jeg er enig i at du ikke skal hoppe rett over i et nytt forhold. Men jeg ser ikke problemet med at du har en venn mens du går gjennom et eventuelt brudd.. At mannen din blir sjalu betyr ikke nødvendigvis noe.. Mange kan bli sjalu når eksen finner en ny feks, selv om de er glade for at det er slutt.. 7
Virrevirrevapp Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Sokkar skrev (1 time siden): Mange kan bli sjalu når eksen finner en ny feks, selv om de er glade for at det er slutt.. Nettopp
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Nesten som min situasjon dette.. Tenker at det er helt naturlig å bli smigret over oppmerksomhet fra det motsatte kjønn når forholdet er som det er. Det moralsk riktige er selvfølgelig å avslutte eksisterende forhold helt før man innvolverer seg med noen andre. Det er veldig fort gjort å bli "blendet" av den nye relasjonen når man er i et dårlig forhold. Tror absolutt det lureste er å være alene en stund før man begir seg inn i et nytt forhold. Så var det jo dette med å utføre det i praksis da 😣 Anonymkode: 0d267...0f3 3
~ m a u d e ~ Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 Det finnes noen mennesker som ikke klarer å ta egne avgjørelser eller leve et selvstendig voksenliv... - de som ikke kan si ja til en fest før det nærmer seg, eller som takker ja til flere fester samtidig og vandrer fra den ene til den andre, for ikke å gå glipp av noe - de som ikke klarer å være forelsket, kåt eller oppføre seg bra mot noen, før andre viser interesse for den andre personen, eller den andre personen viser interesse for andre - de som ikke klarer å ivareta avtaler eller forpliktelser, fordi de hopper hver gang noen sier hopp, og dermed aldri prioriterer å få unna det de skal og må Disse menneskene klarer ikke å handle på selvstendig grunnlag. De er avhengig av andres meninger og bekreftelser i ett og alt. Og er man sammen med et avhengig menneske, så er man medavhengig - man er ufri. Du sier at dere har vært sammen i 10 år, og jeg nekter å tro at han ikke har utvist tegn på denne avhengigheten før nå. Det er bare å komme seg bort. Vil ikke anbefale deg å gå inn i noe nytt før du har fått orden på egne «evner» når det gjelder valg av menn. Ellers risikerer du jo å gjenta fadesen, og brått er det gått 20 år av livet ditt. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå