Gå til innhold

Hva betalte dere for å få satt inn varmepumpe med alt inkludert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker ikke fryse mer, og ser frem til og å ha mulighet til å kjøle ned rom på sommeren også 😅

Hva betalte dere for alt, både pumpe og installasjon? 

Anonymkode: cc2c6...88f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Satte nylig inn en Samsung Nordic Home 25 Premium. Ferdig montert med rørgater og alt inkl kom den på ca 20 000. Kjøpt på Elkjøp og montering igjennom dem :) I tillegg måtte jeg har elektriker for å legge opp egen kurs til den (den krever min 13A kurs) da jeg ikke hadde en den kunne gå på. Det kom på ca 6 000 kr i tillegg, med ny sikring og nesten 3 timers jobb for å legge den opp. Måtte såklart legge ledning igjennom nesten hele huset 😛 

Veldig fornøyd med varmepumpen og kjenner vi har en helt annen varme i det gamle huset vi bor i nå :) Så i mine øyne er den verdt hver krone! Den skal virke godt ned til 30 minus (hittil har det vært maks 19-20 og det har gått strålende), den bråker lite, fungerer fint og er i tillegg enkel å styre med en app på telefonen. Så det er f eks enkelt å slå den ned når man er på jobb og så slå den opp igjen før man kommer hjem. Samme om man er på ferie. Man kan også følge med på innetemperaturen i app`en. Aircondition-biten har jeg ikke prøvd ennå, men tenker det kan bli fint på de aller varmeste sommerdagene 😄 

Der vi bodde før hadde vi en nyere Mitsubishi-pumpe (fra 2017), men jeg husker dessverre ikke hvilken modell. Denne fungerte også helt supert, var lett å styre og alt det der. Vi slet med å få den til å fungere med app, og den bråkte noe mer enn den jeg har nå. Men den gjorde så absolutt jobben sin :) Tror det var den som heter Kirgamine, uten at jeg skal si det helt sikkert.

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 1
Skrevet

Panasonic nz35 eller noe der. 20,000 kr inkl. montering. Det var i 2018.

Denne modellen trengte ikke egen strømkurs så vi slapp denne kostnaden.

I følge mine beregninger blir pumpe nedbetalt i form av sparte strømkostnader i mai måned i år.

Har aldri brukt den for kjøling av huset om sommeren. Vi elsker å ha det varmt !

Alt i alt

best investering ever !!! Heeelt annen komfort i huset !!

Skrevet (endret)
mr. skrev (10 minutter siden):

Panasonic nz35 eller noe der. 20,000 kr inkl. montering. Det var i 2018.

Denne modellen trengte ikke egen strømkurs så vi slapp denne kostnaden.

I følge mine beregninger blir pumpe nedbetalt i form av sparte strømkostnader i mai måned i år.

Har aldri brukt den for kjøling av huset om sommeren. Vi elsker å ha det varmt !

Alt i alt

best investering ever !!! Heeelt annen komfort i huset !!

Om du trenger egen strømkurs eller ikke kommer helt an på hva du har av sikringer i huset fra før, ikke hva varmepumpen forlanger, for det er ganske likt for nesten alle. Men jeg bor i ett gammelt hus med lave og få kurser, og da måtte jeg ha en egen for å ikke overbelaste de som allerede var i bruk. I tillegg til at jeg ikke hadde utendørs stikkontakt der utedelen skulle stå fra før. Da jeg sjekket ble det anbefalt 10-15A kurs for alle varmepumper jeg så på :) 

Så har man nok å gå på på eksisterende strømkurser trenger man naturlig nok ikke å legge opp ny.

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 1
Skrevet

Fikk montert en Daikin Moskus - 20 000,- fiks ferdig. Fantastisk god og stillegående. Verdt hver krone!

Anonymkode: ee8ab...8de

Skrevet

Vi har kjøpt en varmepumpe på Coop Obs Bygg, på kampagne, til 15 tusen, og pluss 5 tusen for installasjon, bestilt samme plass. Men det var på høsten, eller i hvert fall utenfor sesong, kan ikke se noen kampagner nå. 

Tror det var denne - https://coop.no/sortiment/obs-bygg/varme-og-ventilasjon/varmepumper-ea1f5e5e/mitsubishi-electric-azira-inkl-montering/?variantCode=672100 

vi har et rekkehus på 100 kvm, denne er stor nok. 

https://coop.no/obsbygg/sok/?q=varmepumpe

Anonymkode: 9acae...c7e

Skrevet

Vi varmer opp halve huset med varmepumpen, så det er utrolig godt å ha :) Den var der fra før, så forrige eier har vært smart :) Men fikk beskjed om at det kostet mellom 20 og 30 tusen.

Skrevet (endret)
DrueSmoothie skrev (19 minutter siden):

Om du trenger egen strømkurs eller ikke kommer helt an på hva du har av sikringer i huset fra før, ikke hva varmepumpen forlanger, for det er ganske likt for nesten alle. Men jeg bor i ett gammelt hus med lave og få kurser, og da måtte jeg ha en egen for å ikke overbelaste de som allerede var i bruk. I tillegg til at jeg ikke hadde utendørs stikkontakt der utedelen skulle stå fra før. Da jeg sjekket ble det anbefalt 10-15A kurs for alle varmepumper jeg så på :) 

Så har man nok å gå på på eksisterende strømkurser trenger man naturlig nok ikke å legge opp ny.

Ja enig med deg.

Vi oppgraderte sikringsskapet en del år tilbake.

Pumpen som vi kjøpte krevde 10a og kurs fra før var på 16a så det ble sagt av montør at vi burde ikke koble varmepanel eller andre ting som krever mye  på samme kurs.

Vår utedel trengte ikke egen strømkobling men fikk strøm fra innedelen.

Endret av mr.
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av mr.
Skrevet
mr. skrev (17 minutter siden):

Ja enig med deg.

Vi oppgraderte sikringsskapet en del år tilbake.

Pumpen som vi kjøpte krevde 10a og kurs fra før var på 16a så det ble sagt av montør at vi burde ikke koble varmepanel eller andre ting som krever mye  på samme kurs.

Vår utedel trengte ikke egen strømkobling men fikk strøm fra innedelen.

Ja her er det litt forskjellig fra pumpe til pumpe. Hos oss er det innedelen som får strøm via utedelen :) Ergo trenger ikke innedelen hos oss egen strøm, noe montøren sa var veldig vanlig.

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk installert for et par uker siden, 18.500 alt inkludert. 

Skrevet

Ca 25.000,- inkludert ny kurs og montering.

Kommer nok an på hvilken modell man kjøper, men det er sååå verdt det! På sommeren kan man ha på avkjøling. :)

Anonymkode: 5c4e5...906

Skrevet

18 000 i 2015 🙂

Skrevet

Mitsubishi kateikki 6600 for 20k ferdig montert via medlemstilbud på Obs i høst. 

Skrevet

Rundt 25 000

Anonymkode: 391ff...b39

Skrevet

4500000,- vi har stort hus og 8 varmepumper.  For delt på 4 etg. 

Anonymkode: fbe32...86a

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

4,5 mil for 8 varmepumper ?

- du skrev flere 0 for mye eller

- dere ble skikkelige rånet her eller

- dere kjøpte 8 berg varmepumper ,og det passer ikke heller da 1 koster rundt 100 tusen .....

Anonymkode: 0c01e...118

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var fryktelig dyrt!! Over en halv mill per pumpe???

Anonymkode: 5c4e5...906

Skrevet

Betalte like over tredvetusen for pumpe, montering, utvendig deksel, ny kurs og alt sammen.

Anonymkode: 0878b...25c

Skrevet

Kjøpte den argeste pumpa fra Toshiba for et par år siden. Betalte 30.000,- for pumpe, deler, montering og alt, samt 260km kjøring på montøren. Prisen på pumpa hadde alt inkludert. 

Anonymkode: e8a5b...a96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...