Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart lysne etterveksten igjen i form av striper, for spill i håret og for å se litt freshere ut. Men av en eller annen grunn blir stripene alltid så kalde, på nippet til grålig. Jeg sier spesifikt at jeg ikke ønsker det så kaldt. Likevel insisterer de alltid på å ta en kald skyll for å få fargen fin, det er vist «nødvendig» jeg stoler jo på frisøren, så da går jeg for det, men blir like misfornøyd hver gang. Den kalde blonde fargen gir absolutt ingenting til ansiktet mitt. Har naturlig kommuneblondt hår, og litt av vitsen med å ta blonde striper er for å gi mer farge og liv til ansiktet. Jeg er 30 år om det er av betydning, har blå øyne, og fått høre at jeg har en nøytral til varm undertone i huden, blek om vinteren, litt brun om sommeren. Hva ber jeg om? Finnes det varm skyll til å ha i håret etter å ha lysnet det? Skal jeg be frisøren om å ikke lysne så mye? Ser veldig mange kvinner som har den type blobdfargen jeg ønsker, da spesielt kvinner i 30-50 årene. Yngre jenter ser jeg ofte med kald/grålig blond, men føler at etter jeg ble 30, får meg til å se gusten og eldre ut. Hjelp noen? 🙋🏼‍♀️

Anonymkode: 8ff04...ab8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg får aldri kald toning/sjampo etterpå - som deg passer jeg uansett ikke kaldt.

Blir litt brassy etterhvert, men synes ikke det gjør noe på meg som trenger varme.

Bytt frisør og si du ikke vil ha noe annet enn vanlige striper uten å tilføre kald toning :)

Skrevet

Problemet et at alternativet til det du nå får er gultoner. "Varm" blond = gult. Og veldig få kler det. Kanskje du tar feil om hva du kler?

Anonymkode: b87b7...872

• Liker 1
Skrevet

Spør om bleiking striper men uten toning av de etterpå. Da vil nok stripene se lysegule gule ut istedenfor.

Anonymkode: ac649...ba2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet et at alternativet til det du nå får er gultoner. "Varm" blond = gult. Og veldig få kler det. Kanskje du tar feil om hva du kler?

Men jeg ser jo veldig mange kvinner med flott blondt hår som hverken er fult eller askeblondt. Så oppnåelig må det jo være?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg ser jo veldig mange kvinner med flott blondt hår som hverken er fult eller askeblondt. Så oppnåelig må det jo være?

Gult* skulle det stå.

Skrevet

Er jo stor forskjell på disse og den varme blonde er alt annet enn det jeg forbinder med gult.

6B2BEB2D-396B-406D-A66D-0C1FD7AAB47C.png

B9EBD0C6-4C1D-48E2-9483-FAFDB8A9369A.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er jo stor forskjell på disse og den varme blonde er alt annet enn det jeg forbinder med gult.

6B2BEB2D-396B-406D-A66D-0C1FD7AAB47C.png

B9EBD0C6-4C1D-48E2-9483-FAFDB8A9369A.png

Har du prøvd å ta med bilde til frisøren av fargen du ønsker deg? 😊

Anonymkode: 5976f...f88

Skrevet

Har du prøvd å ta med bilde til frisøren av fargen du ønsker deg? 😊

Anonymkode: 5976f...f88

Ja, gjør alltid det. Men blir alltid kaldt uansett. Ser rett og slett syk ut med kaldt hår. Gir meg null, niks nada, så fatter ikke at det er så vanskelig? Noen frisører her som vet?

• Liker 1
Skrevet

Ja, gjør alltid det. Men blir alltid kaldt uansett. Ser rett og slett syk ut med kaldt hår. Gir meg null, niks nada, så fatter ikke at det er så vanskelig? Noen frisører her som vet?

bytt frisør.

Skrevet
mjaus skrev (Akkurat nå):

bytt frisør.

Har vært hos en god del stykker rundt om i byen nå. Så derfor spør jeg her, er det vanskelig å oppnå en varm fin blind farge? For hvis det er det, så kan jeg jo forstå at de heller tar det kaldt. Men med mitt kommuneblonde hår, er ikke kalde lyse striper særlig flatterende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har vært hos en god del stykker rundt om i byen nå. Så derfor spør jeg her, er det vanskelig å oppnå en varm fin blind farge? For hvis det er det, så kan jeg jo forstå at de heller tar det kaldt. Men med mitt kommuneblonde hår, er ikke kalde lyse striper særlig flatterende.

For å få den fine blonde gulisje fargen på det øverste bildet må du betale for det. Og ettersom du har kommunegrenser hår fra før så skal det virkelig godt gjøres. Gå til Jan Thomas' studio og hør der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Toneren som frisørene bruker går ut i vask, den er ikke permanent. Håret er kaldt blondt i starten men denne fargen vil gulne over tid. Ikke bruk blåshampo eller lillashampo som hårvask hjemme så er du kvitt problemet på null komma niks, eller i hvert fall i løpet av ett par til tre uker. Har kommuneblondt hår jeg også, og jeg får denne "gylne" fargen du nevner men velger å bruke lilla/blåshampo for å få den vekk da jeg ikke syntes denne guloransje fargen i håret er noe fint. Men hver sin smak.

Anonymkode: ac649...ba2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her må du jo ta ansvar selv og si til frisøren din at du ikke ønsker kald toner etter bleking. Hun vil jo selvfølgelig pushe på det for å tjene mer på kunden - du må lære deg å si nei.

Anonymkode: 185e9...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...