Gå til innhold

Lønnsoppgjør helsesektoren - det ble med applausen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I koronaåret 2020,når ansatte i helsesektoren slet livet av seg og jobbet i frontlinjen med pandemien....ble flere yrkesgrupper avspist med kroner NULL i lønnsoppgjøret for 2020.  

Så det ble med den applausen. 

Anonymkode: d726b...0a4

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)

Applausen har bragt mang en brødskive til mitt bord. Betalt strømregning har den og. Eller, nei. Klapp til meg en gang til og jeg klapper tilbake.

Endret av Lama_Drama
Skrevet

Det har vel vært færre sykehusinnlagte enn på et vanlig influensaår? Forstår ikke helt at helsevesen i Norge har hatt så mye mer å gjøre. Bortsett fra bioing. De har hatt mye! 

Anonymkode: 81332...e59

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har vel vært færre sykehusinnlagte enn på et vanlig influensaår? Forstår ikke helt at helsevesen i Norge har hatt så mye mer å gjøre. Bortsett fra bioing. De har hatt mye! 

Jeg er bioingeniør. Vi har fortsatt og har hatt i hele 2020 -sjukt arbeidspress. 

Vi fikk heller ikke noe. ... 

• Liker 1
Skrevet

Men jeg kan garantere deg at anonyme ledere i helseforetakene som ingen har hørt om har hatt lønnsøkning på mangfoldige prosent.

Anonymkode: 472d4...e06

• Liker 6
Skrevet

Som helsepersonell har jeg gjort jobben min, i likhet med alle andre som har fått lov til å jobbe gjennom pandemien. Vi har sluppet å bli permittert eller oppsagt, vi har sluppet å miste livsgrunnlaget slik en del små gründere har gjort pga at de måtte stenge, osv...  Mange av oss har måttet jobbe mye ekstra, det har vi fått ekstra betalt for. Vi har hatt det tungt i denne perioden, det har mange andre også. Pandemien påvirker vel alle negativt på en eller flere måter....  Jeg sier ikke nei takk til høyere lønn, men liker ikke argumentasjonen. Vi har gjort jobben vår, men det har også alle andre!

Anonymkode: 60907...aa5

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da vi stengte ned, ble behandlinger og operasjoner satt på vent. Nå går de som normalt pluss at de tar igjen ett stort etterslep. Vi har veldig mye å gjøre, og de kjører ett enormt tempo selv om halve staben er i karantene. 

Anonymkode: bec08...897

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I koronaåret 2020,når ansatte i helsesektoren slet livet av seg og jobbet i frontlinjen med pandemien....ble flere yrkesgrupper avspist med kroner NULL i lønnsoppgjøret for 2020.  

Om du ikke liker jobben din så skift beite.

Anonymkode: 7ae2f...90a

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Som helsepersonell har jeg gjort jobben min, i likhet med alle andre som har fått lov til å jobbe gjennom pandemien. Vi har sluppet å bli permittert eller oppsagt, vi har sluppet å miste livsgrunnlaget slik en del små gründere har gjort pga at de måtte stenge, osv...  Mange av oss har måttet jobbe mye ekstra, det har vi fått ekstra betalt for. Vi har hatt det tungt i denne perioden, det har mange andre også. Pandemien påvirker vel alle negativt på en eller flere måter....  Jeg sier ikke nei takk til høyere lønn, men liker ikke argumentasjonen. Vi har gjort jobben vår, men det har også alle andre!

Anonymkode: 60907...aa5

Jeg er sykepleier, og er helt enig med deg. Vi er ikke en gruppe som spesielt har jobbet mye, det er det mange som har gjort og nulloppgjør har vært mer regelen enn unntaket. Jeg ser på mine venner som har mistet jobben og livsverket sitt, og er evig takknemlig for at jeg har en trygg jobb som gir meg en utbetaling hver måned som jeg lever et veldig godt liv med.

Anonymkode: a45bc...d49

• Liker 21
Skrevet
MiniMjau skrev (16 minutter siden):

Jeg er bioingeniør. Vi har fortsatt og har hatt i hele 2020 -sjukt arbeidspress. 

Vi fikk heller ikke noe. ... 

Dere burde absolutt fått mere

• Liker 1
Skrevet

Lønnsoppgjøret i offentlig sektor, særlig i KS området har null niks og nada å gjøre med innsats. Grunnen til at det ble lavt i 2020 er etttervirkninger av oppgjøret i 2019. Det var rett og slett ikke penger å forhandle om pågrinn av lønnsoverhenget fra 2019. 

Anonymkode: c9919...5f5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da vi stengte ned, ble behandlinger og operasjoner satt på vent. Nå går de som normalt pluss at de tar igjen ett stort etterslep. Vi har veldig mye å gjøre, og de kjører ett enormt tempo selv om halve staben er i karantene. 

Anonymkode: bec08...897

Slik det er og har vært på de fleste arbeidsplasser. Mange sliter fortsatt med store etterslep fra nedstegningen. 

Skrevet

Vær nå glad dere har en jobb å gå til, jeg synes det blir helt feil å klage når så mange mister jobben, permitteres, mister livsverk osv.

Anonymkode: 9fe23...0b5

• Liker 5
Skrevet

Så og si ingen i offentlig sektor fikk noe lønnsøkning i lønnsoppgjøret for 2020. Andre har også gjort en kjempeinnsats og ønsket seg en lønnsøkning. Det samme blir vel å skje i 2021 vil jeg tro. 

Da må vi heller tenke at vi er heldig som har en stabil jobb å gå til. 

Anonymkode: b808c...3dc

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble null kroner her også. 

I tillegg så har jeg vært permittert flere ganger og dermed fått kraftig reduksjon i inntekt. Veldig kjedelig når man er alene med barn :( 

Anonymkode: 307a0...ac6

• Liker 1
Skrevet

Synes mye mer synd på alle de tusenvis som har blitt permitterte og ikke har en jobb å gå til.

Sorry, ass... 

• Liker 13
Skrevet
Knirke skrev (6 timer siden):

Synes mye mer synd på alle de tusenvis som har blitt permitterte og ikke har en jobb å gå til.

Sorry, ass... 

Det ligger mange tusen jobber på finn.no. 

Anonymkode: 1fc10...715

Skrevet

Alle de helsearbeiderne som har stått på under korona epidemien burde få noe igjen økonomisk og ikke bare være nevnt i festtaler.   Dere har absolutt fortjent økonomisk kompensasjon for den jobben.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er spesialsykepleier og fikk 1600 i lønnsøkning. Hurra likssom. 

Anonymkode: 8b559...d2b

Skrevet

Jeg jobber i en annen bransje men også i det offentlige. Jeg jobbet meg syk med tre barn på hjemmeskole/hjemmebarnehage og hjemmekontor. Jobben min ble også langt mer krevende siden den måtte gjøres hjemmefra. Og med mann med samfunnskritisk jobb falt ALT på meg. 
Mannen min er sykehuslege og har aldri hatt det så rolig på jobb noen gang som i mars-juni. Nå er det som vanlig igjen. 

Vi fikk begge omtrent null i lønnsoppgjøret. Jeg vet i alle fall hvem av oss som hadde fortjent mer lønn av oss to dette året, for å si det sånn... Men jeg klager ikke over at det ble sånn, for jeg skjønner grunnen, og jeg er takknemlig for at vi har trygge jobber. Og så er jeg en smule lei av å høre klaging fra sykepleiere (hører det omtrent aldri fra andre yrkesgrupper i helsevesenet!) om lønn/korona. Det synes jeg er ganske umusikalsk når mange mister jobben. Jeg vet mange har jobbet mye ekstra pga korona, men de har (i motsetning til mange andre) fått betalt for det. Og mange har IKKE jobbet mye, som min mann er et eksempel på. Han jobber forresten på en avdeling som er direkte involvert i behandling av koronapasienter, så det er ikke som at han er øyelege eller revmatolog eller noe slikt heller.  

Og hvis man først skulle ha delt ut korona-lønn til ansatte i helsevesenet, måtte man gjort det på individuell basis, for det er ikke sånn at *alle* sykepleiere har jobbet seg ihjel pga korona. Men *noen* har nok gjort det, og da bør man heller belønne disse ekstra. 
Og så skal det også sies at det er MANGE andre enn ansatte i helsevesenet som har ytt enormt mye pga korona, og ingen løper etter dem med penger, heller. Vi er mange som er slitne...

Anonymkode: bc2b4...0b8

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...