AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #41 Del Skrevet 25. august 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Både i tidsskrift for den norske legeforening og i en god del internasjonale tidsskrifter. Jeg legger ved en side fra relis. Legg merke til kildelisten. Anonymkode: 889c1...23c Jeg vet ikke hvor linken ble av - men er er den i alle fall: https://relis.no/sporsmal_og_svar/4-7544?source=relisdb Anonymkode: 889c1...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 25. august 2021 #42 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er dette noe man kan få på blåresept? Anonymkode: 208eb...056 Det gis på sykehus, og da er blåresept irrelevant fordi sykehuset betaler behandlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaM22 Skrevet 27. august 2021 #43 Del Skrevet 27. august 2021 Vera skrev (På 25.8.2021 den 8.26): Er ikke Ketamin et reinspikka rusmiddel? Nå er jeg en av dem som er svært skeptisk til antidepressiva - fordi jeg mener de blir brukt på helt feil måte her i Norge (man erstatter terapi med medikamenter, noe som er så tullerusk at..ja.). Jeg mener også at bivirkningene på antidepressiva ikke får god nok oppmerksomhet. Men at man skal ruse en deprimert person? Ja, om jeg ikke tar helt feil da.. Forstår ikke helt hva du legger i setningen med å ruse en deprimert person? Tenker du i henhold til at det kan føre til fatale konsekvenser som selvmord? jeg kan forklare litt hvordan det foregår. Kommer på oppsatt time. Kontroll testet og så satt intravenøs. Øyebind og musikk. Ligger der og «sover» 90 minutter ca. Hjem, spise, sove så seg selv. Ketaminen er kjapt ut av systemet. Er enig med deg i at ofte blir terapi erstattet med medikamenter men for mange er det en nødvendighet for å fungere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaM22 Skrevet 27. august 2021 #44 Del Skrevet 27. august 2021 Kalevala skrev (På 25.8.2021 den 16.14): Det gis på sykehus, og da er blåresept irrelevant fordi sykehuset betaler behandlingen. Da jeg undersøkte dette ble jeg forklart dette er altarnativ behandling så kan ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 27. august 2021 #45 Del Skrevet 27. august 2021 Hva er prisen på Ketamin behandling? Dette kunne kanskje vært noe for ei venninne av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #46 Del Skrevet 27. august 2021 2 minutter siden, Blomsterpotta said: Hva er prisen på Ketamin behandling? Dette kunne kanskje vært noe for ei venninne av meg. https://www.emmasofiaklinikk.no/ketaminbehandling Her er hvis man velger å gå privat. Anonymkode: 780e6...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 27. august 2021 #47 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.emmasofiaklinikk.no/ketaminbehandling Her er hvis man velger å gå privat. Anonymkode: 780e6...7f7 Det er neigu ikke rart folk smugler narkotika når det slike priser på autorisert behandling. Sinnsykt dyrt, men håper virkelig de som koster på seg dette får evigvarende virkning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #48 Del Skrevet 27. august 2021 9 minutter siden, Blomsterpotta said: Det er neigu ikke rart folk smugler narkotika når det slike priser på autorisert behandling. Sinnsykt dyrt, men håper virkelig de som koster på seg dette får evigvarende virkning. Det er jo ikke sånn at du får samme virkning av å spise ketamin på fritida. Anonymkode: 780e6...7f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 27. august 2021 #49 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke sånn at du får samme virkning av å spise ketamin på fritida. Anonymkode: 780e6...7f7 Nei, det skjønner jeg da. Jeg bare syns det var dyrt og da er det ikke rart folk smugler for å tjene en god del penger på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosekrinje Skrevet 3. februar 2022 #50 Del Skrevet 3. februar 2022 anbefaler alle å høre denne podcasten, der Dr. Lowan H Stewart som har startet ketaminbehandlinger i Oslo forteller på en god måte hvordan dette kan hjelpe mange mennesker som har prøvd alt annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #51 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 8.09): Jeg fikk min første behandling for noen uker siden, men på grunn av tidenes panikkanfall ca 10 minutter inn i behandlingen ble den stanset og videre behandling satt på vent. Jeg syntes den tilstanden jeg havna i var utrolig ubehagelig, men så er jo det å miste kontrollen over tankene mine noe av det jeg sliter med. Jeg tror også at selve situasjonen og omgivelsene satte meg ut. Jeg har hatt mange ect-runder, og det å igjen skulle ligge under ei sykehusdyne og si "ja" når noen spør om jeg er klar for behandling, minna meg for mye om ect-en, som også var fryktelig traumatisk. Nå skal psykiateren jeg går hos på dps snakke med ketaminenheten for å prøve og finne et litt annet opplegg. Stol i stedet for seng, annen musikk, eventuelt ingen musikk, beroligende på forhånd sånn at pulsen og pusten er under kontroll. Jeg gruer meg veldig til å prøve igjen, men jeg føler at jeg skylder de rundt meg et nytt forsøk. Anonymkode: 8fa7f...98b Kan du prøve å beskrive tilstanden du havnet i? Jeg vurderer denne behandlingen men er redd for at jeg får panikk. Tåler ikke godt å «miste kontrollen» og reagerer svært sterkt på kun ett trekk av ren marihuana. Blir veldig påvirket, hodet suser og jeg må sitte inntil noe kaldt i en time eller to før det går over. Kun prøvd tre ganger i mitt liv, med mange års mellomrom og samme effekt hver gang. Jeg ser på siden til en av privatklinikkene som tilbyr denne behandlingen at de, blandt annet, skriver: « Du vil være våken, men det vil kunne være vanskelig å kommunisere.» Hva menes med dette? Klarer man ikke å prate? Fungerer kroppen fysisk? Hvordan merket de at de må stoppe behandlingen? @NinaM22 Hvordan går det med deg i dag? Tok du flere behandlinger og hvordan går det med deg i dag? Anonymkode: 7e27b...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #52 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ser på siden til en av privatklinikkene som tilbyr denne behandlingen at de, blandt annet, skriver: « Du vil være våken, men det vil kunne være vanskelig å kommunisere.» Hva menes med dette? Klarer man ikke å prate? Fungerer kroppen fysisk? Hvordan merket de at de må stoppe behandlingen? Anonymkode: 7e27b...b6e Nei ofte (kommer an på dose) klarer man ikke å snakke. Kroppen blir bedøvet, det er egentlig et bedøvelsesmiddel. Man kan ikke stoppe behandlingen, når det er i blodet så er det igang. Men det varer kort tid. Anonymkode: 827fd...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #53 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 23.50): Ja, hvordan går det? Jeg fikk min første behandling i går, og det var mildt sagt en spesiell opplevelse. Jeg vil gjerne høre andres beskrivelser og synspunkter. Anonymkode: 8fa7f...98b Hei Vil du forklare hvordan det var? Anonymkode: 6bcd6...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #54 Del Skrevet 14. november 2022 https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/ketamin-behandling Anonymkode: b69fc...2ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #55 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 4.27): Jeg så på programmet "bak fasaden" her om dagen der de opplyste om en behandlingsform mot depresjon ulikt alt annet, nemmelig ketamin behandling. Jeg har prøvd mye mot depresjon, og har store deler av mitt voksne liv vært mer eller mindre deprimert. Så jeg lurer på hvordan man går frem for å få ketamin behandling? Går det gjennom fastlege eller hvordan fungerer det? Anonymkode: 70431...895 Jeg var alvorlig deprimert i tenårene, tidlig tyveårene. Slitt med ekstremt mye traumer og angstlidelser. Og jeg har tatt ketamin og mdma i små doser, og mye forandret seg etter jeg først tok ketamin. Husker jeg sa etterpå at "jeg tror ikke jeg kommer til å være deprimer lengre" - og det ble jeg heller ikke, ikke i like stor grad. Mdmaen hjalp veldig på angst, tror jeg fikk bearbeidet veldig mye når jeg tok det. Har snakket mye med psykologen min om dette (er mange år siden nå), og han sa at han visste at dette kunne hjelpe. Jeg tok disse stoffene i veldig trygge omgivelser, for å prate om ting jeg slet med osv. Føler det hjalp meg mye, men vil ikke anbefale noen å ta det uten å være trygg og være med en de er trygg med - og for de rette grunnene. Man skal ha ekstremt mye respekt for slike stoffer. Anonymkode: 0325f...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #56 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du prøve å beskrive tilstanden du havnet i? Jeg vurderer denne behandlingen men er redd for at jeg får panikk. Tåler ikke godt å «miste kontrollen» og reagerer svært sterkt på kun ett trekk av ren marihuana. Blir veldig påvirket, hodet suser og jeg må sitte inntil noe kaldt i en time eller to før det går over. Kun prøvd tre ganger i mitt liv, med mange års mellomrom og samme effekt hver gang. Jeg ser på siden til en av privatklinikkene som tilbyr denne behandlingen at de, blandt annet, skriver: « Du vil være våken, men det vil kunne være vanskelig å kommunisere.» Hva menes med dette? Klarer man ikke å prate? Fungerer kroppen fysisk? Hvordan merket de at de må stoppe behandlingen? @NinaM22 Hvordan går det med deg i dag? Tok du flere behandlinger og hvordan går det med deg i dag? Anonymkode: 7e27b...b6e Jeg tok ketamin på egen ansvar i trygge omgivelser, og grunnen til at man kan oppleve dette er fordi dette er er veldig sterkt stoff. Det er ikke farlig, men man havner i en slags ut av kroppen opplevelse, jeg hadde ikke behov for å prate når jeg tok det. Mest fordi jeg var i en helt annen verden nesten, var veldig ute av kroppen min. Jeg tok kanskje en høyere dose enn det de gjør i disse behandlingene, men det hjalp meg og min alvorlige depresjon. Anonymkode: 0325f...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #57 Del Skrevet 14. november 2022 Hadde lett betalt de pengene for å bli bra. Har hatt depresjoner i 35 år uten å bli bra. Men fordi jeg "fungerer bra" (utdanning og jobb) så blir jeg ikke tatt på alvor. Anonymkode: ce6e8...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #58 Del Skrevet 14. november 2022 Jeg fikk Ketelar ifm operasjon, og det var en forferdelig opplevelse. Nå vet jeg ikke om ketamin-behandlingen som nevnes her er lik, men er vel samme stoff som brukes. Jeg ville aldri utsatt meg for dette hvis jeg var deprimert. Det var veldig skremmende, og jeg har slitt i ettertid pga dette. Hadde ikke depresjon fra før, men utviklet nærmest depresjon og angst pga opplevelsen med ketelar. Det var som å være paralysert, innestengt i egen kropp, med marerittaktige hallusinasjoner. Aldri igjen!! Anonymkode: 2ab58...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #59 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fikk Ketelar ifm operasjon, og det var en forferdelig opplevelse. Nå vet jeg ikke om ketamin-behandlingen som nevnes her er lik, men er vel samme stoff som brukes. Jeg ville aldri utsatt meg for dette hvis jeg var deprimert. Det var veldig skremmende, og jeg har slitt i ettertid pga dette. Hadde ikke depresjon fra før, men utviklet nærmest depresjon og angst pga opplevelsen med ketelar. Det var som å være paralysert, innestengt i egen kropp, med marerittaktige hallusinasjoner. Aldri igjen!! Anonymkode: 2ab58...439 Opplevde du dette mens du ble operert? Anonymkode: 7e27b...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #60 Del Skrevet 14. november 2022 Jeg prøvde dette i fjor privat, men kunne ikke fortsette med det pga kostnaden. Nå har jeg endelig fått det innvilget offentlig og er så lettet. Det hjalp meg veldig. Det opplevdes som en drøm. I mitt tilfelle føltes det som en berg- og dalbane full av regnbuefarger mens jeg fikk infusjonen, og etter å ha fått det noen ganger så var det bare som det lettet på alt. Jeg fikk mer energi, ikke noe selvmordstanker, mer lyst til å gjøre ting, så rett og slett lysere på livet. Anonymkode: 60933...f47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå