AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Jeg tok 15 studiepoeng for noen år siden, uten støtte fra lånekassen. Så startet jeg to forskjellige studier jeg droppet ut av med støtte fra lånekassen (60 studiepoeng). Har nå startet nytt studie, og fikk lån. Ligger man mer en 60 studiepoeng bak får man ikke lån. Ligger jeg 45 poeng bak eller 60? Siden jeg ikke hadde lån de første 15 poengene. Lurer på hvor kritisk det er neste semester om jeg stryker i noen fag Anonymkode: 566dc...4f3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Kun studiepoengene du har fått støtte for. Du ligger 45 studiepoeng bak. Anonymkode: f995d...3d2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Jeg hadde ringt lånekassa og hørt. Det er et nytt studie du har fått støtte for og da vil jeg tro at det ikke henger med tidligere. Jeg studerte for mange år siden og ble ikke helt ferdig manglet 34 poeng til fullført Bachleor. Da jeg begynte å studere på nytt for 2 år siden så fikk jeg full støtte. ring og hør med dem. Anonymkode: 8d9ba...f30
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde ringt lånekassa og hørt. Det er et nytt studie du har fått støtte for og da vil jeg tro at det ikke henger med tidligere. Jeg studerte for mange år siden og ble ikke helt ferdig manglet 34 poeng til fullført Bachleor. Da jeg begynte å studere på nytt for 2 år siden så fikk jeg full støtte. ring og hør med dem. Anonymkode: 8d9ba...f30 Jo, det har en sammenheng. Fordi du manglet 34 studiepoeng merket du det ikke fordi det ikke påvirker utbetaling av nytt lån, men du har ikke fått omgjort lån til stipend for de studiepoengene og har derfor et høyere studielån å betale tilbake. Ts. Det du blir fortalt her om at det er ok å ligge 45 poeng bak, stemmer. Du får lån og stipend som vanlig, men i likhet med personen jeg svarer over her har du gått glipp av stipendomgjøring på deler av det totale lånet. Anonymkode: f2d78...2af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå