Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har vært i jobben min i ett år og noen mnd nå. Og endelig fikk jeg fulltid på et fast sted. 

Men jeg har en kollega som tydlig ikke liker meg og jeg liker heller ikke han for måten han oppfører seg på. 

Dette er et meget mannsdominerende yrke så jeg vet ikke om det er der det ligger.. Men siden vi startet her har han kalt seg sjef for stedet og gått rundt å bedt meg gjøre ditt og datt.. Bestemt og satt opp sine regler.. Jeg var jo ny så har svelget noen kameler og latt han holde på. Men nå har jeg fått nok, om jeg feks sier det er kaldt så fikser han sånn at tempraturen blir lavere, har jeg en mening så mener han det motsatte, han sier til andre at dem må la meg få mer opplæring - for han tror jeg er dum, han kan be meg hente korken hans liksom.. - Jeg er ikke tjeneren hans.. 

Jeg har tatt dette opp med sjefen våres for ett par mnd siden men han holder fortsatt på.. (vet ikke om han har fått noe tilsnakk) 

Nå ble det noen endringer på turnusen våres noe som gjør at han kommer en time senere hjem før fridagen hans men som gjør at jeg rekker å spise middag hjemme med barna før nattevakt. (han er alene og har ikke noen barn) Han mente da på at dette ødela for hele fridagen hans og konfronterte meg med dette da jeg sier at jeg liker den ordningen og kommer med min forklaring.. Da var jeg vrang og vanskelig og jeg fikk beskjed om å bare dra hjem ( dette var i vaktskifte og jeg skulle hjem ) men ikke sånn man snakker til en kollega.. Våres sjef på området satt i rommet da denne diskusjonen var men grep ikke inn. 

Jeg føler meg lite likt på arbeidsplassen og har nå sendt inn en mail til våres sjef ( ikke han på arbeidsplassen - da jeg rapporterte han også ) Men hva kan man egentlig gjøre? Jeg vil ha et godt arbeidsmiljø men synes ikke det er riktig at jeg skal måtte være en "bikkje" å finne meg i alt han mener og bare nikke uten at det skal bli en diskusjon.. 

Etter hva jeg har hørt og opplevd er det mange som ikke liker han.. 

Hva hadde dere gjort? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste løsningen er å skifte jobb. Sånne igler gir seg aldri. De er svake og usikre mennesker som må kontrollere og herse med andre for å kunne føle seg normale. Firma-psykopaten gir seg aldri egentlig.

Anonymkode: fee4b...094

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eneste løsningen er å skifte jobb. Sånne igler gir seg aldri. De er svake og usikre mennesker som må kontrollere og herse med andre for å kunne føle seg normale. Firma-psykopaten gir seg aldri egentlig.

Anonymkode: fee4b...094

Jeg gir meg ikke så lett.. Jeg har jobbet ræva av meg og ikke hatt ferie  siden jeg startet i firmaet for å få en heltidsstilling.. Så ikke rettferdig at jeg må gi meg, da har jeg jo tapt og han kan fortsette med neste.. 

Skrevet

Har dere ikke en tillitsvalgt på jobben du kan snakke med i stedet for sjefen som ikke virker til å gjøre stort?

• Liker 2
Skrevet
Minime94 skrev (Akkurat nå):

Har dere ikke en tillitsvalgt på jobben du kan snakke med i stedet for sjefen som ikke virker til å gjøre stort?

Jeg snakket med tillittsvalgt og han vet om problemene.. Han ville jeg skulle ta det videre med verneombud.. Men jeg vil ikke lage større problemer for min sjef, men jeg har ikveld sendt han en mail om at dette ikke funker og om hendelser. Tillittsvalgt skulle høre litt i morgen. 

Men altså kan man bli kvitt en sånn? Er dette grunn på skriftlig advarsel? 

Skrevet

Med mindre det er alvorlig i den grad av trussler eller mishandling på noe vis så tviler jeg på at det er grunn for skriftlig advarsel med det første i allefall. 

Tror nok det beste du kan håpe på er møter og samtaler ang problemet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...