La Guapa Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Jeg lurer på hvordan dere løser brudepike/svenn-problemer dere som har mine-dine og våre barn. Jeg er stemor til ei jente på 9 år. Hun skal være brudepike sammen med halvbroren sin (sem får være brudesvenn og bære ringene) når moren gifter seg om en knapp mnd. Brudgommen har tre gutter fra før.De får ikke være med å gå sammen med bruden. "Det er jo vi som er de orntlige ungene til mamma" sier jenta. Inne i meg ble dette veldig-veldig feil.Jeg synes det gir et feil signal til ungene og da aller mest til hun på 9 som får et signal om at hun og broren (fellesbarnet mellom brud og brudgom) er mye mere verdt enn ungene hans. Hva mener dere? La Guapa
Jannibrud Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Huff, det blir mange vanskelige situasjoner i sånne sammenhenger. Håper ikke brudgommens barn fanger opp disse signalene, det smerter vel nok alene at mamma og pappa ikke kan bo sammen, om de ikke skal føle seg "byttet ut" med andre barn i tillegg. Håper det ordner seg til det beste.
Gjest Piper Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 Hadde jeg vært moren til den jenten, ville jeg tatt meg en alvorsprat med henne. Ville faktisk revurdert henne som brudepike, om hun ikke la fra seg de tankene. Men et sted må jo hun ha fått det fra, for jeg tviler på at noen i den alderen klarer å tro noe slikt selv. Uansett så håper jeg virkelig at de tre barna hans blir tatt bedre vare på i det hjemmet, enn de blir behandlet i bryllupet. For jeg ville spurt de om de ville gått opp sammen med bruden, og ville de det, fikk det heller bli fem brudebarn. Man gjør ikke forskjell på barna.
tommeline Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 Forstår jeg deg rett på at brudens barn får være brudebarn, men ikke brudgommens? Syns dette høres rart ut. To stykker gifter seg med hverandre og blir familie, og så skal man gjøre forskjell på dine og mine barn? Hvis dette er holdningen, syns jeg jo det er et grunnleggende problem, bryllupet bare synliggjør det hele...
La Guapa Skrevet 18. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2005 Hadde jeg vært moren til den jenten, ville jeg tatt meg en alvorsprat med henne. Ville faktisk revurdert henne som brudepike, om hun ikke la fra seg de tankene. Men et sted må jo hun ha fått det fra, for jeg tviler på at noen i den alderen klarer å tro noe slikt selv. Uansett så håper jeg virkelig at de tre barna hans blir tatt bedre vare på i det hjemmet, enn de blir behandlet i bryllupet. For jeg ville spurt de om de ville gått opp sammen med bruden, og ville de det, fikk det heller bli fem brudebarn. Man gjør ikke forskjell på barna. ← Jeg tror ikke hun har funnet på dette selv, nei.Det er nok de voksne som har lagt det frem slik. Jeg ville ikke si noe som kunne siteres hjemme hos henne etterpå.Hadde veldig lyst til å spørre om hun så på det slik hjemme hos oss også.At vårt felles barn er mer "orntlig" enn henne som kommer annenhver helg. Det er så alt for lett å glemme å tenke slik om stebrødrene som faktisk bør være like mye inkludert som hun er hjemme hos oss. Men jeg har vondt inne i meg når jeg tenker på barna hans.
La Guapa Skrevet 18. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2005 Forstår jeg deg rett på at brudens barn får være brudebarn, men ikke brudgommens? Syns dette høres rart ut. To stykker gifter seg med hverandre og blir familie, og så skal man gjøre forskjell på dine og mine barn? Hvis dette er holdningen, syns jeg jo det er et grunnleggende problem, bryllupet bare synliggjør det hele... ← HELT enig, Tommeline. Jeg regner med at gjestene vil sende hverandre noen blikk i kirken når de oppdager at hans barn ikke er med å gå sammen med bruden... Veldig feil start foe et samliv spør du meg. Jeg håper noen sier det til dem...Vi kan ikke gjøre det for det tror jeg vil bli tatt meget ille opp...jeg håper bare at brudens mor sier noe...(hun er en fornuftig og flott dame) eller at hans foreldre reagerer..de som er besteforeldre til alle ungene hans.
Gjest Gjest_dyveke_* Skrevet 19. august 2005 #7 Skrevet 19. august 2005 Er du sikker på at disse guttene ikke får lov? Kan det tenkes at de har blitt spurt men har takka nei? Det skjedde hos oss. Mi datter hadde lyst til å være brudepike, hans sønn grøssa nesten da vi spurte om han også ville ha en rolle under seremonien. Han foretrakk heller en mer anonym plass blant resten av gjestene. Det er slett ikke alle gutter som syns det er like interessant med overfeminine bryllupsgreier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå