Gå til innhold

Drømmeleiligheten ligger ute på finn, bør jeg slå til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leilighet jeg alltid har drømt om og ønsket meg ligger ute på salg nå. Det er en nydelig oppusset 2-roms på Majorstua. Perfekt oppusset og har garasje i kjelleren.  Den er midt i blinken for meg nå. 

Jeg har alltid drømt om å bo i det området, men har valgt å flytte ut av Oslo for rimeligere bolig og mer plass. Men må føler jeg at rekkehuset begynner å bli for stort, min sønn flyttet ut for å studere i ifjor sommer.  Jeg har siden bodd alene. 

Jeg har alltid drømt om å bo i bykjernen og nå har jeg endelig mulighet. Huset jeg bor i nå er verdt like mye som leiligheten. Så jeg har råd. Vet bare ikke om det er lurt nå? 

Hva hadde dere gjort? Slått til og fulgt drømmen? Eller blitt boende i huset? 

Anonymkode: 5c70d...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg hjerte 

• Liker 10
Skrevet

Lett!

Anonymkode: b8352...2e3

Skrevet

Følg drømmen

Skrevet

En ting er at du ønsker å bo midt i byen nå, men hvor ønsker du å bo om 5 eller 10 år? Kommer du til å savne familiehjemmet og ønske deg tilbake dit?

Anonymkode: 4de7e...b29

• Liker 1
Skrevet

Ja, du slår til. Verdistigningen er vel større på Majorstua om x antall år.

Ikke minst, det er der du vil bo. 

Anonymkode: 1f1d3...697

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En ting er at du ønsker å bo midt i byen nå, men hvor ønsker du å bo om 5 eller 10 år? Kommer du til å savne familiehjemmet og ønske deg tilbake dit?

Er det et sted jeg vil bo om 10 år så er det nettopp der :) Det er en bolig jeg kan bli gammel i. Den har heis helt ned til garasjen og ligger sentralt til, slik at jeg har alt i nærheten. 

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det et sted jeg vil bo om 10 år så er det nettopp der :) Det er en bolig jeg kan bli gammel i. Den har heis helt ned til garasjen og ligger sentralt til, slik at jeg har alt i nærheten. 

Hvorfor er du i tvil?

• Liker 6
Skrevet

I utgangspunktet ville jeg opplagt fulgt drømmen. Men en 2-roms...dersom det er bare deg og sønnen din, og særlig om han evt får familie etterhvert: Vil du føle behov for å ha plass til at de kan overnatte?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Glitnir said:

I utgangspunktet ville jeg opplagt fulgt drømmen. Men en 2-roms...dersom det er bare deg og sønnen din, og særlig om han evt får familie etterhvert: Vil du føle behov for å ha plass til at de kan overnatte?

Tenk om han ikke får familie. Så skal hun sitte med ett ekstra rom itilfelle rottefelle 

Skrevet

Go for it! Jeg drømmer selv om en to-roms i sentrum om noen år (har hytte ikke langt unna med mer plass der familie kan samles). Om sønnen akkurat har begynt å studere kan det gå mange år før han får familie, og i verste fall er det bare å selge og kjøpe noe større utenfor byen igjen om du føler for mer plass om 8-10 år. Ha en sovesofa i stua til gjester, det er dyrt å ha gjesterom stående på stas i Oslo (skjønt nå er vel de fleste i bruk som hjemmekontor 😄).

Anonymkode: 92ae8...586

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres veldig bra ut! 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenk om han ikke får familie. Så skal hun sitte med ett ekstra rom itilfelle rottefelle 

Sier ikke noe om hva hun skal jeg. Jeg stilte bare et spørsmål om det var viktig for henne å ha plass til at sønn og eventuell familie kan overnatte. For meg ville det vært det. 

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du vil! Men dra på visning så du får bekrefta at dej er så bra som du tror også. Alt kan se bra ut på internet. 

Anonymkode: 02bdc...d02

Skrevet
5 minutter siden, Glitnir said:

Sier ikke noe om hva hun skal jeg. Jeg stilte bare et spørsmål om det var viktig for henne å ha plass til at sønn og eventuell familie kan overnatte. For meg ville det vært det. 

Det var bare ment som et vennlig motargument😊 

Skrevet

Jeg ville ha gjort det! Regner med å kjøpe noe større dersom jeg får barn selv, og downsize som pensjonist. 

Regner med at du er forberedt på dette, men jeg sier det likevel; leiligheter på Majorstua pleier å gå en god del over takst. Så det kan hende at det blir et mellomlegg.

Og sjekk at det ikke er studentkollektiv i de andre leilighetene... 

• Liker 3
Skrevet

Følg hjertet!

Det kan jo hende at sønnen din også slår seg ned i Oslo-området, og dermed er det ikke like stort behov for at han og en eventuell familie skal overnatte hos deg støtt og stadig. :)

Anonymkode: c75f3...df7

• Liker 1
Skrevet

Har du råd, har du lov. 

Gå på visning, sjekk muligheten for salg av nåværende bolig. Start prosessen med å redusere tingene i dag (antar du har en del ting i rekkehuset ditt) for å bli klar for flyttingen 🙂 

Lykke til 😃

Anonymkode: fbb69...3b6

Skrevet

Hm 🤔

Jeg hadde tenkt det var litt kjipt i lengda om man ikke hadde plass til besøk av sønn og evt kjæreste 🤷‍♀️

Samtidig er det jo gøyere å besøke noen midt i byen - så jeg tenker det kommer litt an på.

Hadde gjort det om jeg var komfortabel med å bo trangt ei uke med besøk av to personer (også på vinter - type jul osv), og om planløsning var god. 

Du kan jo fint besøke ham og eventuell familie som ikke bor i Oslo med barn osv om det blir aktuelt. 

Anonymkode: 3dc8b...440

Skrevet
Glitnir skrev (12 timer siden):

Jeg har nok ikke plass til sønnen, leiligheten har kun ett veldig stort soverom, men sønnen min bor på studenthybel i Oslo, så ser ikke behovet heller. Han er 20 år gammel, så fremdeles lenge til han får familie og barn, antar jeg. Jeg har en stor hytte med plass til hele storfamilien samlet ca 2 timers kjøring unna Oslo. Vi feirer alltid jul og påske der. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...