AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Jeg tar meg bestandig nær av alt. Jeg hadde en kompis som sa opp jobben jeg søkte på for noen måneder siden på et treningssenter, og jeg sa jeg vurderte å søke jobb på nytt der siden de hadde ledig stilling, og da sa han «for å være ærlig med deg.. jeg mener ikke å være frekk, men sjefen sa at du ikke fikk jobben fordi du spurte så mye om hvordan de ulike maskinene fungerer. Og han mente du mangla kunnskap om det» og dette tok jeg litt ille opp, og jeg vet ikke en gang hvorfor. Jeg tenker konstant på ting som blir sagt om meg og om folk liker meg. Jeg blir så sliten. På en annen side hopper jeg inn i ting hele tiden og er ikke redd for å prøve nye ting, så jeg vet ikke om det er selvtilliten min.. men blir så lei meg av småting. Og skjønner på en måte ikke hvordan jeg skal takle det i det hele tatt enn å bare bli lei meg eller bitter Anonymkode: 49439...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg óg Anonymkode: 87d5a...1a5 🥺 Anonymkode: 49439...cbe
Gjest byråkrati Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Kompisen din lyver. Sjefen har aldri sagt noe om andre søkere og deg. Kompisen din forsøker gjøre deg usikker og utrygg, han bøller deg. Du burde ikke bli lei deg, du burde bli sint
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 byråkrati skrev (1 time siden): Kompisen din lyver. Sjefen har aldri sagt noe om andre søkere og deg. Kompisen din forsøker gjøre deg usikker og utrygg, han bøller deg. Du burde ikke bli lei deg, du burde bli sint Han er ikke min sjef, og nei - han lyver ikke. Fordi kompisen min kunne ikke vite det der, med mindre sjefen hans har sagt det selv. Fordi de jobber helt forskjellige tider på døgnet, så det er ikke slik at han har sett at jeg har spurt sjefen heller. Så det må han ha fortalt selv. Det gir mening. Ble ganske lei når jeg hørte det. Anonymkode: 49439...cbe
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Det var lite profesjonelt av den sjefen å uttale seg om enkeltpersoner evt arbeidssøkere til uvedkommende. Nå vet ikke om det var i forbindelse med en omvisning og et jobbintervju du hadde spurt om maskiner og sånne ting ? Ikke alltid det er negativt å spørre om informasjon , men det er ikje alle jobber en kanskje passer til? Mann eller dame , gammel eller ung ? Det er firmaet som bestemmer. At du er så usikker på deg sjøl er noe du kan få hjelp for å takle ... Anonymkode: 857c1...639 1
Ytdhd Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 byråkrati skrev (1 time siden): Kompisen din lyver. Sjefen har aldri sagt noe om andre søkere og deg. Kompisen din forsøker gjøre deg usikker og utrygg, han bøller deg. Du burde ikke bli lei deg, du burde bli sint Det kunne jo vært tilfellet her, men hvorfor konkluderer du slik når det gjelder en person du ikke kjenner? TS sin forklaring forklarer jo også hvordan dette ikke er tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det var lite profesjonelt av den sjefen å uttale seg om enkeltpersoner evt arbeidssøkere til uvedkommende. Nå vet ikke om det var i forbindelse med en omvisning og et jobbintervju du hadde spurt om maskiner og sånne ting ? Ikke alltid det er negativt å spørre om informasjon , men det er ikje alle jobber en kanskje passer til? Mann eller dame , gammel eller ung ? Det er firmaet som bestemmer. At du er så usikker på deg sjøl er noe du kan få hjelp for å takle ... Anonymkode: 857c1...639 Jeg spurte ikke om noe i intervjuet, og svarte på alle spørsmål jeg fikk av sjefen. De maskinene jeg spurte om var rett ig slett at jeg aldri har brukt dem, og dermed spurte jeg for å være sikker. Jeg er jente (22 år) Anonymkode: 49439...cbe
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tar meg bestandig nær av alt. Jeg hadde en kompis som sa opp jobben jeg søkte på for noen måneder siden på et treningssenter, og jeg sa jeg vurderte å søke jobb på nytt der siden de hadde ledig stilling, og da sa han «for å være ærlig med deg.. jeg mener ikke å være frekk, men sjefen sa at du ikke fikk jobben fordi du spurte så mye om hvordan de ulike maskinene fungerer. Og han mente du mangla kunnskap om det» og dette tok jeg litt ille opp, og jeg vet ikke en gang hvorfor. Jeg tenker konstant på ting som blir sagt om meg og om folk liker meg. Jeg blir så sliten. På en annen side hopper jeg inn i ting hele tiden og er ikke redd for å prøve nye ting, så jeg vet ikke om det er selvtilliten min.. men blir så lei meg av småting. Og skjønner på en måte ikke hvordan jeg skal takle det i det hele tatt enn å bare bli lei meg eller bitter Anonymkode: 49439...cbe Vel, man må jo få lov å spørre. Det er en første gang for alt, og ingen kan noe første gangen, liksom. Og hvilken venn prate sånn? Hvorfor i alle dager skulle sjefen si sånn om deg? Og uansett, du lærer jo fort og kommer inn i ting. Jeg ville søkt om jeg var deg og ikke sagt noe. Anonymkode: b4cbd...e55 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg spurte ikke om noe i intervjuet, og svarte på alle spørsmål jeg fikk av sjefen. De maskinene jeg spurte om var rett ig slett at jeg aldri har brukt dem, og dermed spurte jeg for å være sikker. Jeg er jente (22 år) Anonymkode: 49439...cbe Det må jo være lov å spørre, da viser du jo interesse. Og om du får jobben må du jo ha opplæring uansett, og da får du jo opplæring på maskinene. Anonymkode: b4cbd...e55
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det må jo være lov å spørre, da viser du jo interesse. Og om du får jobben må du jo ha opplæring uansett, og da får du jo opplæring på maskinene. Anonymkode: b4cbd...e55 Opplæring er det siste jeg hadde fått Anonymkode: 49439...cbe
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vel, man må jo få lov å spørre. Det er en første gang for alt, og ingen kan noe første gangen, liksom. Og hvilken venn prate sånn? Hvorfor i alle dager skulle sjefen si sånn om deg? Og uansett, du lærer jo fort og kommer inn i ting. Jeg ville søkt om jeg var deg og ikke sagt noe. Anonymkode: b4cbd...e55 Jeg kunne søkt og latet som ingenting, men nå vil jeg ikke ha den jobben heller. Ikke når jeg vet at sjefen har pratet sånn om meg Anonymkode: 49439...cbe
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #13 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg kunne søkt og latet som ingenting, men nå vil jeg ikke ha den jobben heller. Ikke når jeg vet at sjefen har pratet sånn om meg Anonymkode: 49439...cbe "Sånn"? Han sa jo bare sannheten. Du kunne ikke noe om flere maskiner på et treningssenter, der du søkte jobb. Selvfølgelig får det deg til å fremstå som kanskje ikke den mest passende kandidaten. Da velger de heller en som kjenner til alle maskinene og kan litt om dem. Han har ikke pratet stygt om deg, han sa kun det som var tilfellet. Hvorfor du anser det for å være "stygt", skjønner ikke jeg. Anonymkode: d0d13...2e0 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): "Sånn"? Han sa jo bare sannheten. Du kunne ikke noe om flere maskiner på et treningssenter, der du søkte jobb. Selvfølgelig får det deg til å fremstå som kanskje ikke den mest passende kandidaten. Da velger de heller en som kjenner til alle maskinene og kan litt om dem. Han har ikke pratet stygt om deg, han sa kun det som var tilfellet. Hvorfor du anser det for å være "stygt", skjønner ikke jeg. Anonymkode: d0d13...2e0 La meg oppklare det litt nærmere, fordi kanskje jeg var litt utydelig. Det kan godt hende du liker å bli dratt opp som et tema blant de som jobber på et treningssenter, men jeg har ikke noe interesse for det. Jeg skjønner ikke at dette er vanskelig å begripe. Jeg fortalte dette her til flere av mine venninner som trener der, og de mente at de ikke trente da de ansatte var tilstede på jobb, nettopp for disse grunnene her, og at dette var uproft av han. Håper det ble litt tydelig nå, slik at du kan forstå ☺️ Anonymkode: 49439...cbe
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #15 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): "Sånn"? Han sa jo bare sannheten. Du kunne ikke noe om flere maskiner på et treningssenter, der du søkte jobb. Selvfølgelig får det deg til å fremstå som kanskje ikke den mest passende kandidaten. Da velger de heller en som kjenner til alle maskinene og kan litt om dem. Han har ikke pratet stygt om deg, han sa kun det som var tilfellet. Hvorfor du anser det for å være "stygt", skjønner ikke jeg. Anonymkode: d0d13...2e0 skal bytte treningssenter uansett så det går helt fint✌🏼Om de fortsetter sånn, så mister de bare medlemskap. Mange som melder seg ut derfra pga de ansatte Anonymkode: 49439...cbe
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #16 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): skal bytte treningssenter uansett så det går helt fint✌🏼Om de fortsetter sånn, så mister de bare medlemskap. Mange som melder seg ut derfra pga de ansatte Anonymkode: 49439...cbe Du snakker som om treningssenteret har gjort noe graverende. Anonymkode: 418f9...9f8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 Det høres ikke godt ut for deg. Husker du hvordan denne usikkerheten på deg selv startet? Har det f.eks. bakgrunn i mobbing på skolen? Hva nøyaktig er det du tar deg nær av? Jeg leste eksempelet ditt, men hva var det nøyaktig du tenkte/følte om det kameraten din/den sjefen sa om deg? Lettere å gi deg råd med den infoen. På generelt grunnlag, kan jeg si at jeg tidligere var veldig redd for å gjøre feil og at folk skulle merke dette. For meg har dette gått over ved at jeg forbereder meg litt og prøver å lære meg ting uten hjelp fra andre. Men ikke håndterer det slik. Men slik som i ditt tilfelle hadde jeg selv undersøkt hvordan maskinene fungerte før eller etter møtet kanskje med hjelp fra andre som trener der. Videre har jeg innsett at alle gjør feil og vi kommer alle til å gjøre flere feil. At noen kommenterer det, tenker jeg bare var fakta der og da. Jeg har mulighet til å forbedre meg. Jeg er ikke den samme jeg var imorges da jeg våknet eller for en uke/måned siden. Jeg har utviklet meg siden den tid, men det vet ikke de andre. Og man har av og til mulighet til å vise den det gjaldt at vi har lært siden sist, og hvis ikke så er det alltids nye (dog kanskje litt annerledes) muligheter andre steder. Anonymkode: 57c96...a17
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tar meg bestandig nær av alt. Jeg hadde en kompis som sa opp jobben jeg søkte på for noen måneder siden på et treningssenter, og jeg sa jeg vurderte å søke jobb på nytt der siden de hadde ledig stilling, og da sa han «for å være ærlig med deg.. jeg mener ikke å være frekk, men sjefen sa at du ikke fikk jobben fordi du spurte så mye om hvordan de ulike maskinene fungerer. Og han mente du mangla kunnskap om det» og dette tok jeg litt ille opp, og jeg vet ikke en gang hvorfor. Jeg tenker konstant på ting som blir sagt om meg og om folk liker meg. Jeg blir så sliten. På en annen side hopper jeg inn i ting hele tiden og er ikke redd for å prøve nye ting, så jeg vet ikke om det er selvtilliten min.. men blir så lei meg av småting. Og skjønner på en måte ikke hvordan jeg skal takle det i det hele tatt enn å bare bli lei meg eller bitter Anonymkode: 49439...cbe Det er absolutt selvtilliten. Kanskje du er fortsatt ung? Etter at jeg har fylt 30, begynte å gi mer og mer faen i hva andre tenker om meg. Uansett hva du gjør og uansett hvor god du er, skal det alltid være noen som ikke liker deg og som snakker om deg. Why care? Anonymkode: 9cd58...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ikke godt ut for deg. Husker du hvordan denne usikkerheten på deg selv startet? Har det f.eks. bakgrunn i mobbing på skolen? Hva nøyaktig er det du tar deg nær av? Jeg leste eksempelet ditt, men hva var det nøyaktig du tenkte/følte om det kameraten din/den sjefen sa om deg? Lettere å gi deg råd med den infoen. På generelt grunnlag, kan jeg si at jeg tidligere var veldig redd for å gjøre feil og at folk skulle merke dette. For meg har dette gått over ved at jeg forbereder meg litt og prøver å lære meg ting uten hjelp fra andre. Men ikke håndterer det slik. Men slik som i ditt tilfelle hadde jeg selv undersøkt hvordan maskinene fungerte før eller etter møtet kanskje med hjelp fra andre som trener der. Videre har jeg innsett at alle gjør feil og vi kommer alle til å gjøre flere feil. At noen kommenterer det, tenker jeg bare var fakta der og da. Jeg har mulighet til å forbedre meg. Jeg er ikke den samme jeg var imorges da jeg våknet eller for en uke/måned siden. Jeg har utviklet meg siden den tid, men det vet ikke de andre. Og man har av og til mulighet til å vise den det gjaldt at vi har lært siden sist, og hvis ikke så er det alltids nye (dog kanskje litt annerledes) muligheter andre steder. Anonymkode: 57c96...a17 *"Men ikke alle håndterer det slik" skulle det stå Anonymkode: 57c96...a17
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 Jeg tror ikke kg er rette stedet før den som tar seg nær av alt.. Her vil du få krass kritikk & bli konsekvent misforstått 🤪 men, det er vondt å ta til seg alt, og dette kan du jobbe med. En god psykolog kan være gull verdt for å bli bedre kjent med deg selv, og møte ting på en annen måte. Hva andre sier/mener om deg har ikke større betydning enn du gir det, og akkurat nå gir du det stor betydning, noe som BARE går ut over deg selv. Ved å øve deg på å vektlegge slikt mindre vil du få «hardere hud». Anonymkode: 4c746...e31 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå