Ivili Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Hei alle sammen! Jeg har en venn (la oss kalle han Kornelius). Han har mest sannsynlig mulighet til å date en nokså lekker alenemamma (bestemoren er kjempegira), men han sliter litt med å finne ut om dette er noe han bør begi seg ut på. Hva tenker dere om å date en alenemamma? Hva er fordelene og hva er ulempene? Hvorfor/hvorfor ikke? Håper på serøst svar :)
Ab-bruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 En alenemor er som alle andre damer. Det er ikke flere ulemper ved henne enn du finner hos andre annet enn at hun har barn, hvis du i det hele tatt kaller det «ulempe», noe det ikke er. 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Ivili skrev (31 minutter siden): Hei alle sammen! Jeg har en venn (la oss kalle han Kornelius). Han har mest sannsynlig mulighet til å date en nokså lekker alenemamma (bestemoren er kjempegira), men han sliter litt med å finne ut om dette er noe han bør begi seg ut på. Hva tenker dere om å date en alenemamma? Hva er fordelene og hva er ulempene? Hvorfor/hvorfor ikke? Håper på serøst svar https://www.smud.no/mennesker/date-alenemor/ Anonymkode: 90049...761
Milky Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Det er jo opptil hver enkelt å definere hva som er fordeler og ulemper. Man har forskjellig smak og behag. Personlig ville jeg aldri blitt sammen med en som har barn fra før av, rett og slett fordi jeg ikke orker andres barn og jeg vil ikke at barn skal føle seg uønsket i eget hjem.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Eneste ulempen er vel om en ikke liker barn, eller liker barn men vil være sikker på at man også får egne. Anonymkode: 97b43...291 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Du forteller ingenting om hvor gammelt barnet er, om det er flere barn, osv. Hvis han er en omgjengelig fyr med et åpent sinn, glad i barn, og av den seriøse typen der ikke alt handler om en "lekker alenemamma", så skal vel det kunne gå greit? Han bør selvfølgelig ha tenkt gjennom den biten med at han kan bli en nær omsorgsperson for barnet, og være interessert i det. Anonymkode: 2e088...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Ulempen er nok at hun veldig sjeldent har barnefri. Er selv alenemamma å har kun barnefri annenhver helg. Jeg har kjæreste som bor 2 timer unna med buss,så på hverdager er det jo alltid han som må reise til meg. Så det kreves jo mye av han. Når jeg har barnefri så er jeg hele helgen hos han. Anonymkode: 807fd...7be
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Ab-bruker skrev (13 timer siden): En alenemor er som alle andre damer. Det er ikke flere ulemper ved henne enn du finner hos andre annet enn at hun har barn, hvis du i det hele tatt kaller det «ulempe», noe det ikke er. Ikke helt enig altså. De som er alenemamma som jeg kjenner har kun barnefri annenhver helg;å da blir den vanskelig å date en mann. Anonymkode: 807fd...7be
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Det kommer ann på hans ståsted også. Har han barn,jobb, alder.vil han stifte familie osv ... Anonymkode: cb5ff...2ce 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke helt enig altså. De som er alenemamma som jeg kjenner har kun barnefri annenhver helg;å da blir den vanskelig å date en mann. Anonymkode: 807fd...7be Er mange andre som ikke har helgefri. Anonymkode: 97b43...291 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 Dersom "Kornelius" har barn fra før, vil det være en fordel å date en kvinne som også har barn fra før. Kanskje er begge ferdige med barn, og det vil ikke bli noe press på å få flere. Begge er i samme situasjon, og kan bedre forstå hvordan den andre må fordele tiden sin, at avtaler kanskje må avlyses pga feks sykdom hos barna osv. Dersom Kornelius ikke har barn, ser jeg ingen store fordeler ved å date en alenemamma. Kanskje, om han ikke ønsker egne barn, er glad i barn og ikke har noe i mot å involvere seg i andres barn. Han må og ha forståelse for at hennes barn kommer før han, alltid. Ulemper vil være at hun er mindre tilgjengelig. Barna kommer alltid først. Kanskje har hun en kjip og vanskelig eks? Kanskje vil det være kilden til konflikt i det nye forholdet. Anonymkode: 0b790...ae4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 Jeg er alenemamma og har aldri "barnefri", jeg er jo alene med barnet. Da må jeg i så fall ha barnevakt, og det er ikke alltid enkelt å få til. Så jeg tror ikke jeg kommer til å date før jeg er pensjonist 😅 Så dersom hun er alenemamma som i ordets rette forstand, altså uten en pappa i bildet, så kan det jo bli vanskelig å møtes. Anonymkode: 44321...e77 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #13 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er alenemamma og har aldri "barnefri", jeg er jo alene med barnet. Da må jeg i så fall ha barnevakt, og det er ikke alltid enkelt å få til. Så jeg tror ikke jeg kommer til å date før jeg er pensjonist 😅 Så dersom hun er alenemamma som i ordets rette forstand, altså uten en pappa i bildet, så kan det jo bli vanskelig å møtes. Anonymkode: 44321...e77 Mange som har foreldre som stiller som barnepass. Har selv en liten, er alene osv men har foreldre som stiller opp når enn det trengs. Etterhvert kommer ny kjæreste kanskje til å bli samboer og ek omsorgsperson, da er det jo viktig at mannen er med på deg. Så kommer jo an på situasjonen til denne alenemoren det er snakk om! Anonymkode: 51e76...175 1
Hr. Aktiv Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 Jeg har datet alenemødre, men mange av dem kan ikke ta seg fri da de holder på med mye styr rundt å sabotere samvær for pengenes skyld og jeg mister interessen. Ellers synes jeg det er litt rart at de setter på bremsen om de selv vil og ønsker noe. 1
Sollen Skrevet 11. februar 2021 #15 Skrevet 11. februar 2021 Jeg er selv alenemor og har hatt 3 kjærester fra jeg selv ble mor, med to av den slet jeg skikkelig da de var så uansvarlige og mente jeg bare kunne få barnevakt nesten hver eneste helg, selvom vi bare skulle være hjemme å se film en kveld.. Siste var mer tålmodig, han brydde seg om barnet mitt og deltok i vår hverdag. Jeg synes slike ting er viktige, mor har et ansvar hun ikke bare kan legge over på andre, finner man seg en med barn er det noe en bør skjønne. Vi kan forresten og være mye sliten, ene eksen min ble utrolig sinna på meg fordi jeg sovna ofte mens vi så film på kvelden.. Vær tålmodig, vær god og hvis at du bryr deg om både mor og barn, for om en satser på mammaen så kommer barnet med!.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #16 Skrevet 11. februar 2021 3 minutter siden, Hr. Aktiv said: Jeg har datet alenemødre, men mange av dem kan ikke ta seg fri da de holder på med mye styr rundt å sabotere samvær for pengenes skyld og jeg mister interessen. Ellers synes jeg det er litt rart at de setter på bremsen om de selv vil og ønsker noe. Og der var du igjen med ditt sykelige behov for å nedsnakke alenemødre. Anonymkode: f4de2...516 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange som har foreldre som stiller som barnepass. Har selv en liten, er alene osv men har foreldre som stiller opp når enn det trengs. Etterhvert kommer ny kjæreste kanskje til å bli samboer og ek omsorgsperson, da er det jo viktig at mannen er med på deg. Så kommer jo an på situasjonen til denne alenemoren det er snakk om! Anonymkode: 51e76...175 Ja, det er klart. Jeg har bare én forelder, og hun er attpåtil voldsomt opptatt med doktorgrad og kjæreste, så det er ikke alltid hun kan stille opp. En date i måneden kan være litt lite for noen mannfolk 😄 Anonymkode: 44321...e77
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er alenemamma og har aldri "barnefri", jeg er jo alene med barnet. Da må jeg i så fall ha barnevakt, og det er ikke alltid enkelt å få til. Så jeg tror ikke jeg kommer til å date før jeg er pensjonist 😅 Så dersom hun er alenemamma som i ordets rette forstand, altså uten en pappa i bildet, så kan det jo bli vanskelig å møtes. Anonymkode: 44321...e77 Alenemor I ordets rette forstand er når mor og far ikke bor sammen og når mor er hovedomsorgsperson... Jeg er alenemor til to med far som henter barna annenhver helg og stiller opp ellers ved behov. Anonymkode: 66240...891
Hr. Aktiv Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og der var du igjen med ditt sykelige behov for å nedsnakke alenemødre. Anonymkode: f4de2...516 Dette klarer en del alenemødre å fikse fint selv ved å sette seg først. Men registrerer at damer skal få holde på med slik praksis uten konsekvenser og at vi menn bare er dritt og bråkemakere.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alenemor I ordets rette forstand er når mor og far ikke bor sammen og når mor er hovedomsorgsperson... Jeg er alenemor til to med far som henter barna annenhver helg og stiller opp ellers ved behov. Anonymkode: 66240...891 Ikke enig, alenemamma er når det ikke er en pappa. Ifølge norsk akademisk ordbok er det "mor som er alene om å ta seg av barna". Men dette er litt på siden av tråden, så jeg tenker ikke å gå inn i en diskusjon om dette. Vi får være enig om å være uenig Anonymkode: 44321...e77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå