Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok? Eller et det sykt dårlig? Er enslig, uten bolig eller barn.

Har lyst til å kjøpe fin leilighet i Oslo men kan bare drømme om det tror jeg? 

Anonymkode: b8ca6...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25000 brutto for en fulltidsstilling er ikke en god lønn nei. Du kommer ikke til å få råd til å kjøpe leilighet i Oslo med den inntekten på noen år. 

Anonymkode: 3a84c...afa

• Liker 3
Skrevet

Det er godt under gjennomsnittet vil jeg si. For meg hadde det ikke gått rundt mtp hvordan jeg ønsker/er vant til å ha det i min hverdag.

Anonymkode: 1c8a3...efd

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

25000 brutto for en fulltidsstilling er ikke en god lønn nei. Du kommer ikke til å få råd til å kjøpe leilighet i Oslo med den inntekten på noen år. 

Anonymkode: 3a84c...afa

Jeg har bare VGS, dessverre. Jeg føler meg underbetalt men jeg har vel meg selv å takke? Syntes det er lite motiverende. 😕 

Skrevet

Det er jo langt under minstelønn i bransjer som har det.

Så ja, det er sykt dårlig.

Skrevet

Det er 300 000 i året. Må du bo i Oslo, dyreste boligmarkedet i landet?

Anonymkode: e9621...7a9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har en høy egenkapital når du søker lånet så er det mulig å få lån, men hvis du så vidt klarer kravet på 15% av kjøpesummen kan det nok bli vanskelig i Oslo med de prisene som er i markedet nå.

Vurdert å ta mer utdanning og dermed kunne søke bedre betalte jobber?

Anonymkode: 4dca3...e6f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du har en høy egenkapital når du søker lånet så er det mulig å få lån, men hvis du så vidt klarer kravet på 15% av kjøpesummen kan det nok bli vanskelig i Oslo med de prisene som er i markedet nå.

Vurdert å ta mer utdanning og dermed kunne søke bedre betalte jobber?

Har bare 150 000 i EK. :( 

Skrevet

Du har to valg for å øke egen levestandard; invester i høyere utdanning så du kan bo dyrere (altså Oslo), eller flytt på bygda.. men der kommer vil ikke akkurat jobbtilbudene som perler på en snor.

Anonymkode: 1c8a3...efd

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, A-hunter said:

Det er jo langt under minstelønn i bransjer som har det.

Så ja, det er sykt dårlig.

Har ingen tro på at jeg kan ta videre utdanning. Men kanskje jeg bør skaffe meg en bi-inntekt eller rett og slett en annen jobb. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ingen tro på at jeg kan ta videre utdanning. Men kanskje jeg bør skaffe meg en bi-inntekt eller rett og slett en annen jobb. 

Vet ikke hvilken bransje du er i, men et fagbrev kan bety en god del mer i lønn samtidig som du har sjanse for å få stillinger med mer ansvar.

Vet ikke hvorfor du tenker at du ikke bare kan ta utdanning, men hvis det handler om prioriteringer for å få det til så ville jeg nok tenkt hardt og lenge på om det er en god investering og spesielt om du er ung. Er ikke sikkert du trenger å ta en hel utdanning heller, men å ta noen fag som kan gjøre deg attraktiv på arbeidsmarkedet.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer helt an på jobben.  Godt betalte jobber er jo ofte svært krevende med mye ansvar, mye stress og man er på "på jobb og tilgjengelig" 24-7.

Hvis du absolutt mååå bo i Oslo så blir det vel vrient - men det er jo fort vrient for folk som tjener 600,000 i året også. Fatter ikke hvorfor folk ikke flytter i det minste 30-40 min utenfor byen - retning drammen eller ski.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hvilken bransje du er i, men et fagbrev kan bety en god del mer i lønn samtidig som du har sjanse for å få stillinger med mer ansvar.

Vet ikke hvorfor du tenker at du ikke bare kan ta utdanning, men hvis det handler om prioriteringer for å få det til så ville jeg nok tenkt hardt og lenge på om det er en god investering og spesielt om du er ung. Er ikke sikkert du trenger å ta en hel utdanning heller, men å ta noen fag som kan gjøre deg attraktiv på arbeidsmarkedet.

Kan fint ta fagbrev men ikke universitet eller høyskole. Jeg har ingen selvtillit eller hjerne til det 😮 

Skrevet

Uten fagbrev er det jaggu ikke verst.  25000 Det er hva jeg tjener i måneden i 97% stilling med fagbrev og det inkluderer både kvelds og helgetillegg.  Om det generelt er en ok lønn? Tja det kommer an på hvilke behov du har.  Hvis du vil ha både hus,  bil og utenlandsreiser blir det knapt. Jeg og samboeren lever greie liv der vi har råd til det meste vi ønsker oss og vi eier hus,  men ikke bil ( ønsker oss,  men har ikke råd)

Anonymkode: 8324c...75c

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Uten fagbrev er det jaggu ikke verst.  25000 Det er hva jeg tjener i måneden i 97% stilling med fagbrev og det inkluderer både kvelds og helgetillegg.  Om det generelt er en ok lønn? Tja det kommer an på hvilke behov du har.  Hvis du vil ha både hus,  bil og utenlandsreiser blir det knapt. Jeg og samboeren lever greie liv der vi har råd til det meste vi ønsker oss og vi eier hus,  men ikke bil ( ønsker oss,  men har ikke råd)

Anonymkode: 8324c...75c

Du deler hvertfall utgifter med noen! Jeg kunne fint fått en lån hvis jeg var i et forhold. Det er 50 000 til sammen. Skal kunne betjene et lån på det. Jeg må skaffe meg fagbrev og en liten helge jobb eller en liten kveldsjobb noen få kvelder i måneden. Skulle ønske jeg hadde 30 000 utbetalt etter skatt. Pytt pytt.

Skrevet

Ta et kurs i lønningsmedarbeider el. og finn en bedre betalt jobb. Jeg har riktignok noe skole, men har ikke fullført noen grad og det jeg har startet på er heller ikke fullført.

Jeg kom inn i en ganske lav stilling (skanning av dokumenter), og selv for 13 år siden var startlønna over 300.000. I dag tjener jeg 550.000 og jobber som controller, har tatt et par kurs på veien. Lønna er ikke fantastisk, men jeg klarer meg. Jeg har leilighet i Oslo, men jeg har kjøpt meg opp over mange år.

Anonymkode: c79cf...a92

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta et kurs i lønningsmedarbeider el. og finn en bedre betalt jobb. Jeg har riktignok noe skole, men har ikke fullført noen grad og det jeg har startet på er heller ikke fullført.

Jeg kom inn i en ganske lav stilling (skanning av dokumenter), og selv for 13 år siden var startlønna over 300.000. I dag tjener jeg 550.000 og jobber som controller, har tatt et par kurs på veien. Lønna er ikke fantastisk, men jeg klarer meg. Jeg har leilighet i Oslo, men jeg har kjøpt meg opp over mange år.

Anonymkode: c79cf...a92

Hva er controller? Høres interessant ut!

Skrevet

Jeg synes ikke det er så dårlig. Jeg hadde rundt det samme utbetalt nyansatt med bachelor for få år siden. Tror jeg hadde rundt 430 000 i året dersom jeg husker rett.

Anonymkode: 8ef9e...23f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke det er så dårlig. Jeg hadde rundt det samme utbetalt nyansatt med bachelor for få år siden. Tror jeg hadde rundt 430 000 i året dersom jeg husker rett.

Anonymkode: 8ef9e...23f

Jeg klarer meg fint sånn som det er nå men kan liksom ikke ta opp et boliglån o.l.. Jeg har råd til litt klær og den maten jeg vil ha. Trenger bare en mann som jeg kunne flyttet sammen med. 🤣

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan fint ta fagbrev men ikke universitet eller høyskole. Jeg har ingen selvtillit eller hjerne til det 😮 

Du må snu tenken! Si gode ting til deg selv og du er god nok, Ikke la dårlige tanker om deg selv forhindre deg til å leve livet eller gjøre ting du kunne tenke deg å gjøre. Det er det for kort til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...