Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 21 år, har bodd i Trondheim og studert/jobbet en stund, og vurderer nå flytte til Oslo for å studere psykologi (profesjon). Jeg er 100% sikker på at jeg kommer inn høsten 2021. Men spørsmålet er om jeg vil trives med å studere psykologi i Oslo. Jeg har ingen peiling angående hva slags folk som går der. Jeg er en litt sjenert, rolig og nerdete person. Jeg er glad i å ha det gøy av og til, men jeg liker ikke fest- og drikkekulturen i Norge (jeg kommer fra et annet land). Jeg er ikke særlig ekstrovert eller kul eller pen eller populær (men jeg har lav selvtillit og da, så kanskje jeg er ikke like "dårlig" og kjedelig som jeg fremstiller meg selv, haha). Har hørt fra noen at miljøet i psykologi Oslo vil ikke passe en som meg. Men jeg lurer på om det er sant? Jeg sliter litt med å se at bildet er så svart-hvitt. Jeg studerer selv på et studie der alle liksom skal være A-type mennesker som er perfekte, elsker å trene, er utrolig smarte, flinke, osv osv. Men her her jeg funnet er par folk som er utrolig greie og "down to earth". Samtidig er vi 100+ studenter, så da er det kanskje lettere å finne slike "raringer" som meg? 

Litt flere spørsmål: Er det mye spisse albuer? Mye konkurranse og lite samarbeid? Er folk veldig "flinke" og opptatt av karriere? Er det mye festing og en stor partykultur, eller er folk litt mer "down to earth"? Synes dere at 67 stykk på kullet er en bra størrelse? Vil gjerne sette pris på om noen som studerer psykologi (profesjon) i Oslo eller kjenner noen som gjør det kan fortelle meg litt om studiet og miljøet der (og ellers i Oslo, hvis dere gidder!) :)

Anonymkode: 1a879...e44

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ryktene jeg har hørt er, som ryktene jeg har hørt om nesten alle andre studier i Oslo, at studiemiljøene er drit. Stor by, spredt studentmasse, mye vestkantjenter, lite solidaritet, dårlig idrettsmiljø - har jeg hørt...