AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Jeg har lagt ut en vare på Finn.no og fikk mld fra noen som ønsket å kjøpe varen. Ut fra ordlyden skjønte jeg at det ikke var en voksen og spurte hvor gammel hen var, hvorpå vedkommende svarer 11 år. Jeg skrev da at hen fortsatt var velkommen til å kjøpe men at jeg da ønsker telefon-nummer til en foresatt for å få en bekreftelse på at det er i orden for dem også. 11-åringen skrev da at hen ikke ville gi bort foreldrenes nummer til ukjente, og ville bli veldig lei seg om hen ikke fikk kjøpe, da hen hadde spart penger og ønsket seg dette veldig lenge. Mine barn er mye yngre så jeg er usikker på hva jeg burde gjort. Gjorde jeg det rette eller er 11 år gammelt nok til å ta ansvar for egne penger? Til info kostet varen 900 kroner + porto Anonymkode: 00e47...419
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 En 11 åring har ikke lov å handle selv. Du gjorde helt rett! Anonymkode: abd63...c18 11
Gjest theTitanic Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Nei. Du skal ha foreldrenes samtykke. Det kan bli mye kladder. Plutselig mener barnet at du har lurt det, vil ikke likevel, fikk ikke lov, osvosv. Og hvem får skylden? Den voksne. Du.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Du må ha godkjenning fra foresatte, ja. Får du ikke det, så si nei. Anonymkode: bdf35...f59 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Takk for tilbakemeldinger, da er jeg trygg på at jeg gjorde rett ved å si nei uten samtykke fra foresatte😊 Anonymkode: 00e47...419 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå