Gjest hjelpes Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 FRP får ikke min stemme ved å drive slik propaganda som de gjør for tiden. "gjerningsmannen er som oftest av utenlandske opprinnelse" og i VG i dag skal FRP lære a og b gjengen av respekt egentlig betyr. Altså, dette får meg heller til å stemme på a og b gjengen. Ikke på dem. bare så synd at a og b-gjengen ikke har et parti. Kanskje jeg skal få tak i noen av dem og be de danne et? Nei ærlig talt. FRP minner meg mer om Vigrid enn et politisk parti. jeg tror de søren meg er klin gale.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 De er ikke rasister, de er realister. For det har Carl. I. Hagen sagt til dem.
Gjest Lilleulv Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 jeg synes det er flott at noen tar tak i dette problemet jeg... her i norge er man så livredd for å være rasister at man godtar alt for mye.
Gjest hjelpes Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 jeg synes det er flott at noen tar tak i dette problemet jeg... her i norge er man så livredd for å være rasister at man godtar alt for mye. ← I følge norsk lov er det ikke lov å være rasistisk, og jeg syns FRP er rasistiske. Jeg kunne faktisk kalt de ekstrem nasjonalister. Den ene dagen hyler vi fordi ekstreminister sprenger seg selv, imens den andre dagen så er vi jo nesten "like gode" selv (satt på spissen). Uansett hva man er rasistisk imot, så er det feil. Og måten de har pakket inn sine rasistiske meninger på FØR, kommer jo jævlig godt frem nå. Hvorfor har de ikke sagt dette rett ut før? DET lurer jeg på... Nå er det valg vettu. Noen går vel på dette også, men for meg blir dette det laveste av lavmål. Hva godt tror du Lilleulv FRP vil gjøre for landet vårt? Forklar.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #5 Skrevet 18. august 2005 Helt enig med lilleulv!!!!! På tide med ett skikkelik krafttak MOT kriminalitet.... Vi har vært for snille og naive alt for lenge nå.
Gjest Lilleulv Skrevet 18. august 2005 #6 Skrevet 18. august 2005 innvandrerkriminalitet er et stort problem i norge, og jeg synes ikke noen tar ordentlig tak i det. jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest "og gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse"... Hvor mye skal man godta liksom? det er helt klart at de trenger bedre oppfølging og hjelp til å integrere seg i samfunnet. Men i tillegg må man slutte å unnskylde dem, og forlange at de tilpasser seg norsk levesett. Men jeg stemmer ikke frp i år, jeg stemmer venstre som har på programmet sitt "å umiddelbart utvise innvandrere som utfører kriminelle handlinger" YAY! Ja jeg er skeptisk til somaliere og ja jeg er skeptisk til islam, jeg ville synes det var trygt om vi gjorde noe for å hindre den utviklingen vi ser nå.
Gjest Lilleulv Skrevet 18. august 2005 #7 Skrevet 18. august 2005 folk som nekter for dette... er dere blinde?? en kamerat av meg kjører mye tog mellom ski og oslo. han sier han hater denne strekningen, for på holmlia og hauketo kommer det på en haug med utlendinger som bråker like mye HVER ENESTE gang. nekter å betale, og plager andre folk. konduktøren fikk seg en midt på trynet en gang, og en annen ble spytta i ansiktet... MURR jeg blir så sinna!!
Gjest Milah Skrevet 18. august 2005 #8 Skrevet 18. august 2005 innvandrerkriminalitet er et stort problem i norge, og jeg synes ikke noen tar ordentlig tak i det. jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest "og gjerningsmannen var av utenlandsk opprinnelse"... Hvor mye skal man godta liksom? ← De fleste lovbrudd i norge begås av etniske nordmenn! Men VG sleger ikke like mange eksemplarer hvis du skriver : Og gjerningsmannen var ikke av utenlandsk opprinnelse! Når utlendinger begår lovbrudd, fokuserer media mer på nasjonaliteten enn det faktiske lovbruddet!
Gjest hjelpes Skrevet 18. august 2005 #9 Skrevet 18. august 2005 INGEN er da FOR kriminalitet i det hele tatt lilleulv!! Jeg vil verken ha norske kriminelle eller utenlandske kriminelle jeg. Mitt poeng er at FRP går frem på feil måte. De stigmatiserer og henger ut flere folkeslag! Det blir feil i mine øyne. Skal de gjøre noe, så gjør det å en vettug og skikkelig måte. Ikke spytte ut med sine skittne tanker og trykke det på en plakat! Og hva mener egentlig FRP med dette slagordet om at de skal vise a og b gjengen skikkelig respekt? Skal de sende de ut av landet? Jeg tror det er rimelig umulig da de fleste er 2.generasjonsinnvandrere OG norske statsborgere. Da vil det med andre ord være UMULIG å få de ut av landet. Så, tja.. hva mer kan de gjøre? Gi de strengere straff? ja, den er jeg med på. men de kan ikke BARE gi a og b gjengen strengere straffer. da følger også nordmenn og svensker med i den samme suppa. med andre ord, de spiller for galleriet. De kan ikke gjøre en dritt.
Gjest Lilleulv Skrevet 18. august 2005 #10 Skrevet 18. august 2005 De fleste lovbrudd i norge begås av etniske nordmenn! Men VG sleger ikke like mange eksemplarer hvis du skriver : Og gjerningsmannen var ikke av utenlandsk opprinnelse! Når utlendinger begår lovbrudd, fokuserer media mer på nasjonaliteten enn det faktiske lovbruddet! ← Dette er tull!!! ofte hører man om ugjerningen lenge før de i det hele tatt vet noe som helst om gjerningsmennene. og så kommer det frem etterpå. Tror du stavanger-ranet hadde fått mindte publisitet om det kun var nordmenn som sto bak? tror du knivstikkingen på t-banen hadde fått mindre publisitet om det var ola nordmann som sto bak? seriøst... dette du sier nå er tull
Gjest hjelpes Skrevet 18. august 2005 #11 Skrevet 18. august 2005 De fleste lovbrudd i norge begås av etniske nordmenn! Men VG sleger ikke like mange eksemplarer hvis du skriver : Og gjerningsmannen var ikke av utenlandsk opprinnelse! Når utlendinger begår lovbrudd, fokuserer media mer på nasjonaliteten enn det faktiske lovbruddet! ← riktig. Jeg tror at FRP mister mange stemmer ved å gå frem på den måten.
Gjest Milah Skrevet 18. august 2005 #12 Skrevet 18. august 2005 Dette er tull!!! ofte hører man om ugjerningen lenge før de i det hele tatt vet noe som helst om gjerningsmennene. og så kommer det frem etterpå. Tror du stavanger-ranet hadde fått mindte publisitet om det kun var nordmenn som sto bak? tror du knivstikkingen på t-banen hadde fått mindre publisitet om det var ola nordmann som sto bak? seriøst... dette du sier nå er tull ← Ja, det må du gjerne mene! Akkurat når det gjelder Stavanger-ranet er jeg enig med deg! Men utover det står jeg for det jeg har sagt! Mange utlendinger som begår lovbrudd er også norskestatsborgere, hva mener du vi skal gjøre med dem? Ta fra de statsborgerskapet?
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #13 Skrevet 18. august 2005 Hvis knivstikkingen på trikken hadde vært gjort av en hvit nordmann, hadde det vært dårlig nytt for FrP.
Gjest Dum Perignon Skrevet 18. august 2005 #14 Skrevet 18. august 2005 Det kan lages statistikk av alt mulig. For eksempel vil det, forutsatt at noen ber om det, garantert kunne dokumenteres at FrP-velgere er mer kriminelle enn gjennomsnittsnordmannen. Dette er helt elementært, basert på hva vi allerede vet om den gjennomsnittlige FrP-velgeren * de har mindre utdanning enn gjennomsnittet. Utdanning og kriminalitetsnivå henger sammen, som alle vet. * de tjener mindre enn gjennomsnittet * de har lavere skattemoral enn gjennomsnittet¨ * de er mer positive til svart arbeid (så lenge det ikke er snakk om arbeid til svarte) * de drikker mer enn gjennomsnittet * de er mer liberale til smugling av sprit og sigaretter enn gjennomsnittet Alt dette er dokumentert gjennom undersøkelser. Slår vi dette sammen med vår felles viten om hva som er kriminalitet, hva som er årsaken til kriminalitet og hvilke grupper som er "mest kriminelle" er det altså åpenbart at FrP-velgerne er mer kriminelle enn oss andre. Jeg synes likevel de skal få bli, bare så dét er sagt. Og for all del: Mange utlendinger er kriminelle, og de fleste av disse har ingenting her å gjøre. Idioter kommer i alle innpakninger, fra alle folkeslag og alle re(li)gioner. Innvandringspolitikk er vanskelig, og det vanskeligste er å få til en ordentlig integrering. I den grad det er verd å ta FrP's gjentatte innvandrermorsomheter på alvor, synes jeg det er tragisk at man forventer full og automatisk integrering samtidig som man ønsker å hive dem ut... Men sammenheng mellom holdning og handling hos FrP er vel for mye å vente, særlig nå rett før valget.
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2005 #15 Skrevet 18. august 2005 Under det med "gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse" står det: pressesitat vi ofte leser. Ja det gjør vi. Og hvorfor, jo fordi de er klart overrepresentert i grove forbrytelser som voldtekt og andre voldelige handlinger som kommer i avisen. Det er riktig at det er fler nordmenn som er kriminelle, men i Oslo er det faktisk flest utlendinger som blir anmeldt for voldtekt selv om de ikke-vestlige er under 20% av oslos befolkning. Når det gjelder det med respekt står det i deres brosjyre. Bøllene krever respekt, det skal vi i FrP gi dem! Vi vil gi dem respekt for samfunnet! De skal lære at det ikke lenger er mulig å herje fritt, nærmest uten straffereaksjoner fra myndighetene. Det må bli slutt på strafferabatten............osv. Dette er typisk hard mot de harde politikk som appelerer til lovlydige mennesker som ikke synes synd på kriminelle, men som vil straffe dem.
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2005 #16 Skrevet 18. august 2005 I den grad det er verd å ta FrP's gjentatte innvandrermorsomheter på alvor, synes jeg det er tragisk at man forventer full og automatisk integrering samtidig som man ønsker å hive dem ut... ← Tror du blander Demokratene og FrP, FrP ønsker ikke kaste ut de som er her, men å få færre nye. Dette vil hjelpe integreringen eller assimileringen som jeg foretrekker.
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2005 #17 Skrevet 18. august 2005 Hahaha antirasismeindustrien slår tilbake, jaja. Gjerningmannen var av utenlandsk opprinnelse er skiftet ut med "nazisten drev valgkamp for FrP" Ny brosjyre fra SOS rasisme
Gjest Dum Perignon Skrevet 18. august 2005 #18 Skrevet 18. august 2005 Stilig! Dessuten er det jo en søt parallell: I samme grad som utlendinger er overrepresentert i deler av kriminalstatistikken, er nazistene grovt overrepresentert blant FrPs velgere sammenliknet med de andre stortingspartiene. Nei, rettelse: I større grad.
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #19 Skrevet 18. august 2005 (endret) FRP vil bygge opp under frykten for det ukjente for å vinne stemmer. Det er kanskje et lurt trekk, siden (a) frykten for det ukjente er en veldig sterk kraft hos mennesket og (b) det kamuflerer det faktum at den politikken FRP har å fare med, kanskje ikke helt holder vann. FRP forsøker å løse komplekse problemer på en enkel måte ved å forklare bort kompleksiteten. Overgeneraliserer man på denne måten, har man ingen sjanse til å komme med bra løsninger på problemene. Komplekse problemer krever komplekse løsninger. Ikke FRP-løsninger som mange ganger kan virke så enkle at hvem som helst kunne foreslått dem. Endret 18. august 2005 av Elphaba
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2005 #20 Skrevet 18. august 2005 Noen ganger er det enkle det beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå