AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Jeg er litt interessert i alt for mye. Har gått realfag på vgs med fordypning i R-matte og fysikk. Trivdes godt med matten, ikke like mye med fysikken, men trivdes generelt greit med realfagene. På en annen side synes jeg politikk, økonomi og sosiologi er svært spennende å lese om. Leser om det på media oftere enn jeg går på tek.no og leser om teknologigreier... Altså er nyhetene mer rettet mot samfunnsfaglige spørsmål, og dette er jeg interessert i. Samtidig har jeg gått realfag og er flink i dem, og det blir av og til vanskelig å relatere dem til det virkelige liv. Selvfølgelig lærer vi eksempler på ting i praksis, men føler likevel samfunnsfagene er gøyere nettopp pga diskusjoner og slikt. Så er ikke den typiske "realfagsnerden" selv om jeg gjør det bra i realfag også. Høyere utdanning nærmer seg. Vet ikke hva jeg vil jobbe med, men det viktigste for meg er gode og trygge arbeidsforhold, en solid utdanning og grei-høy lønn (ikke krise om jeg tjener ca. gjennomsnittet heller, da). Har også ambisjoner om å gjøre noe veldig stort og å utrette noe spesielt, håper jeg klarer å finne ut hva i løpet av studietiden... Om det er å oppfinne en ny app, starte eget firma, etc... Heller meg mye derfor på ingeniør siden det passer til mine ønskede betingelser, og at det er mange forskjellige jobbmuligheter. Men jeg er ikke en "teknisk person/handyman" for å si det sånn. Er en systematisk person som liker å holde ting i system og følge ting konkret og i rekkefølger, ikke å løse et problem hvor jeg ikke vet hvordan jeg skal begynne. Men nok om det. Jeg tenker også på en mer samfunnsfaglig rettet utdanning, som samf.øk. f.eks. pga jeg liker å drøfte samfunnsspørsmål. Hva burde jeg gå for?? Anonymkode: 6eb74...5f8
myjn Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Bra at du tenker på arbeidslivet. Du bør ikke gå kun for det som interesserer deg mest, men også tenke på jobbmulighetene, hva slags liv du ønsker å ha, hvor mye du vil tjene osv. Du trenger ikke å være en realfagsnerd for å bli en ingeniør. Kjæresten min er ikke noe nerd i det og er ikke spesielt interessert i alt i studiet hans, men han har klart seg veldig bra for det om
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Du passer perfekt for data science. Man bruker data science for å sølve samfunnsproblemstillinger med bruk av teknologi, matematikk og statistikk. Anonymkode: 44484...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå