Gå til innhold

Hvordan hadde du det etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg må av diverse årsaker ha keisersnitt og vil gjerne høre erfaringer rundt dette?:)

Anonymkode: 07e13...635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det fint. Kom meg raskt, og slet med å forholde meg til og ikke løfte tyngre enn baby. 

Anonymkode: 07b79...3e7

• Liker 2
Skrevet

Etter 2 dager var formen på topp, eneste som var vondt var å hoste 

Anonymkode: 55b87...e46

• Liker 2
Skrevet

Dere gir meg håp🥰 ts

• Liker 1
Skrevet

Lå på intensiven uten baby, satt i rullestol. 

De fleste har det helt fint ganske kjapt. 

Anonymkode: 2dd94...54e

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Lå på intensiven uten baby, satt i rullestol. 

De fleste har det helt fint ganske kjapt. 

Anonymkode: 2dd94...54e

Utdyp gjerne, hvis målet er noe annet enn å bare skremme! Ts

• Liker 5
Skrevet

Det gikk fint, dagen etterpå bar jeg på baby. Men det var veldig vondt i noen uker, og et uendelig styr å komme seg ut av sengen og sette seg opp i begynnelsen. Men man er jo forberedt på at det gjør vondt, så det er helt overkommelig og kunne fint gjort det igjen. Selve keisersnittet var en kjempefin opplevelse. Lykke til ❤️

Anonymkode: 6a5a8...49d

• Liker 3
Skrevet

Har hatt to ks og gikk veldig bra. Ingen smerter foruten om jeg hostet. Synest planlagt ks var en fin og rolig opplevelse. 

Anonymkode: 1c627...ad6

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde akuttsnitt i full narkose, og hadde det forsåvidt greit etter keisersnitt. Det gjorde selvfølgelig veldig vondt synes jeg - å flire, å hoste, å reise seg fra stol, sofa, seng, å komme seg inn i bilen. Fikk virkelig kjenne på hvor mye man bruker magemusklene hele tiden 😆 men det går seg til etterhvert. Det tyngste var jo å ikke kunne løfte noe på 6-8 uker(utenom baby), men viktig å la andre ta den jobben sånn at det gror skikkelig for å slippe eventuelle komplikasjoner. Sånn bortsett fra komplikasjonene jeg hadde etter keisersnitt, så går det helt greit selv om man må ta tiden til hjelp! 😊

Anonymkode: 80b04...0a6

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hadde det fint etter planlagt KS:) Hyggelig og rolig opplevelse. Ute av senga samme dag. Vondt med luftsmerter, men det var bare en ettermiddag. På barsel slet jeg mest med at jeg ikke hadde elektrisk hjertebrett på senga😂 Så anbefaler å be om seng med det😅

Måtte da ut av senga og be om hjelp hver gang jeg trengte å endre ryggstøtten ved amming osv, siden jeg ikke kunne bruke magemuskler til å endre den med kroppsvekt (om du skjønner hva jeg mener).😆 Man bruker magemusklene mye mer enn man tror. 

Ellers var det litt tungvint å ikke kunne løfte storesøsken på flere uker. (Men baby gikk det fint å løfte) 

Lykke til:) 

Endret av Lija
Skrevet

Jeg har alltid vært så redd for keisersnitt, men endte opp med hastesnitt med spinalbedøvelse. Det var en god opplevelse, det eneste med fødselen som opplevdes ok. 

Jeg var på bena samme dag, og allerede dagen etter kunne jeg ta en dusj og stelle den lille selv. Hadde ikke mye smerter, og var også raskt av smertestillende. Strever litt med å slå meg til ro med arret, men det skal nok gå seg til med tiden. 

• Liker 2
Skrevet

Synes det var helt forferdelig i starten. Måtte ligge på intensiven uten baby i et døgn, og først et døgn etter det kunne de ta ut kateteret og jeg kunne reise meg opp av senga.

Gikk bedre etter det da. Veldig vondt i en del dager og redd for å skade såret ved nysing, bæsjing osv. Men ble veldig raskt i ok form igjen. :) 

Anonymkode: 1a4ac...08c

• Liker 1
Skrevet

Hadde hastekeisersnitt i våken tilstand. Operasjonen gikk veldig fint og kontrollert for seg og babyen var frisk og fin. Jeg hadde ikke noe særlig vondt etter operasjonen hvis jeg var i ro, men jeg tok jo selvfølgelig også de smertestillende jeg fikk til faste tider. Jeg hadde en god del smerter ved bevegelse (reise seg opp av senga, gå litt rundt osv) den første uka, men etter én uke føltes kroppen ganske lik som før, men jeg unngikk selvfølgelig å løfte tungt.

Anonymkode: bc5f6...75d

• Liker 2
Skrevet

Forferdelig, men så var jeg også dritsjuk ved fødsel og det ble hastekeisersnitt.

Havna på intensiven uten baby, hadde ekstrem hoste og proppfull av medisiner. 

Er likevel ikke redd for evt nytt keisersnitt, jeg hadde maks uflaks i influensasesongen. 

Anonymkode: 89873...3be

• Liker 1
Skrevet
Thea82 skrev (49 minutter siden):

Strever litt med å slå meg til ro med arret, men det skal nok gå seg til med tiden. 

Fordi det er et arr, eller fordi arret ditt ble stygt? Jeg kan i hvert fall nevne for Ts at mitt arr ble så fint som det går an. Det er under trusekanten og er bare en tynn strek i samme høyde som resten av huden, altså ikke et innover-arr med heng over. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde hastekeisesnitt i narkose da men. Var helt forferdelig de første dagene. Tvang meg ut av senga og i rullestol 12 timer etter fødsel, for å se baby på nfi. Fikk ikke sett baby så lenge, for det var store smerter. Kunne heller ikke ta ut kateter før dagen etterpå. På dag 3 kuttet jeg morfin, fordi jeg ble så sløv at jeg ikke fikk besøkt babyen. Så det kunne jo vært bedre med kanskje. Men satt i rullestol de 3 første dagene i hvertfall. Og komme seg opp og ned senga uka etterpå var heavy vondt. Etter 2 uker var det ikke veldig mye smerter lenger 😊

Anonymkode: b9c22...5a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde hastekeisesnitt i narkose da men. Var helt forferdelig de første dagene. Tvang meg ut av senga og i rullestol 12 timer etter fødsel, for å se baby på nfi. Fikk ikke sett baby så lenge, for det var store smerter. Kunne heller ikke ta ut kateter før dagen etterpå. På dag 3 kuttet jeg morfin, fordi jeg ble så sløv at jeg ikke fikk besøkt babyen. Så det kunne jo vært bedre med kanskje. Men satt i rullestol de 3 første dagene i hvertfall. Og komme seg opp og ned senga uka etterpå var heavy vondt. Etter 2 uker var det ikke veldig mye smerter lenger 😊

Skal også sies at jeg slet lenge psykisk i etterkant. Det ble veldig traumatisk og en stor sorg ved å ikke få oppleve vanlig fødsel. Men regner med det ikke er noe man trenger å tenke på ved planlagt keisersnitt 😊

• Liker 1
Skrevet

Kontrollert keisersnitt er gjort på 45 minutt. Mannen satt ved siden av meg og fortalte vitser. De henger jo opp en duk så man ser ikke hva som skjer. Ikke før man plutselig hører en liten baby gråte :) 

Kjedelig å måtte ligge på overvåking etterpå (2 timer tror jeg det var), mens baby var hos far.

Ellers var jeg ikke forberedt på renselsen; den hadde jeg ikke hørt om..og den gjorde sabla vondt; morfinen virket ikke på den gitt. Men det var den første natten, så var det over. Rådet er å ta imot all smertestillende som blir tilbudt (morfinlignende preparat på sprøyte samt en paracet..); da er du rustet til å klare å komme opp av senga en tur dagen etterpå, slik man må (for å unngå risisko for blodpropp, tror jeg) Har man ikke tilstrekkelig medisinering da så stikker det som helvete i såret; jeg kaldsvettet og holdt på å besvime. 

Anonymkode: ca2e1...56f

• Liker 2
Skrevet

Bortsett fra de dårlige følelsene jeg hadde etter keisersnittet, så hadde jeg det ganske greit. Var oppe å tok en dusj ca 10t etter snittet. Klarte og gå korte strekninger. Var jo så klart veldig ubehagelig og vondt .  Sammenlignet med en vaginal fødsel, så var jeg mye mer hemmet etter snittet.  Måtte ta ting i rolig tempo. Var vanskelig å komme seg opp og med fra senga. Dagen etter klarte jeg å gå og hente meg mat selv. Ble gradvis bedre for hver dag, men var ubehagelig i ca 2 uker etter fødsel. Måtte passe på hvordan jeg reiste meg osv, men gikk greit. Hadde det mye værre psykisk, da det ikke var planlagt, og keisersnitt var min største frykt 

Anonymkode: 2f379...205

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi det er et arr, eller fordi arret ditt ble stygt? Jeg kan i hvert fall nevne for Ts at mitt arr ble så fint som det går an. Det er under trusekanten og er bare en tynn strek i samme høyde som resten av huden, altså ikke et innover-arr med heng over. 

Fordi det ble arr. Arret ble kjempefint, så håper du ikke tok det feil TS. Min hud henger litt over arret, men tror det blir bedre med tiden. Er bare 5 måneder siden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...