Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 20.32):

Jeg fikk en oppvekker da jeg hørte en podcast med to svenske forsvarsadvokater som diskuterte blant annet myheritage. De advarte folk på det sterkeste å dele sin DNA. Det kan misbrukes. Man kan teoretisk havne i en situasjon der eget barn eller barnebarn kan dømmes i en sak grunnet foreldres DNA ligger lagret. Noe annet de også påpekte er at verden plutselig kan snus på hodet. Og DNA kan brukes mot befolkningen. Se for dere 2. verdenskrig og hva Hitler gjorde. 

Anonymkode: ca5fe...363

Jeg tenker at det kan være en bra ting at de har en fullstendig DNA av meg.  Restene av meg kan identifiseres enklere om mine nærmeste vil identifisere meg.  For ikke å snakke om en  drapssak, og de trenger min DNA 

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 20.50):

Jeg har gjort det, lurer på om det tok ca 1 mnd. før jeg fikk svar, men husker ikke helt. Jeg er veldig fornøyd☺️ Svarene er veldig oversiktlige, og jeg får e-post ca 1 gang i uken med nye slektninger som har tatt testen. Du kan f. Eks søke på et land og får opp alle som har tatt testen som bor i det landet. Jeg har kommet i kontakt med en slektning etter jeg tok testen og har lært en del om familiehistorien på min fars side jeg ikke kjente til fra før. Kjempe gøy! Jeg ble 27% engelsk og 70% skandinavisk. Lurer på om jeg var 2% Nigeriansk. Jeg forventet å være 90% Skandinavisk, så det var morsomt at det var så mye engelsk! Veldig gøy. Du må gjerne oppdatere resultatet når du får svar☺️

Anonymkode: 169c7...399

Men er det de som nevner spesifikke navn på slektninger ? Får du opp dine slektninger med den enkle My Heritage DNA testen UTEN å kjøpe det abbonnementet? :) Hvordan er det å sende testene tilbake til laboratoriet deres,- var det problemer med utsendelsen fra norge pga testene som lå i konvolutten? eller gikk det smertefritt? Var det et dokument på flere hundre sider du måtte signere under på når du mottok testen? 

Anonymkode: 6e301...465

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 22.06):

Det sies på spøk at alle kan føre opp ham som stamfar, for han skal ha vedkjent farskap for en haug med unger med mange forskjellige kvinner. Han er en av de stamfedrene jeg visstnok selv har, men som jeg ikke har noe bevis for så jeg tviler.

En DNA-test kan vel bare vise sannsynlig slektskap med andre som også har tatt DNA-test og er registrert?

Anonymkode: 68a79...94d

HH er også stamfaren på min far sin side, men vi har det dokumentert med eldgamle slekstrær da, vet ikke hvor ekte de er men har blitt laget noen i løpet av noen hundre år tror jeg og alle er godt bevart. Skjønner ikke teksten omtrent til de gamle da, er så «fint» norsk eller dansk 😂

Anonymkode: e6934...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...