Drizzt Skrevet 10. februar 2021 #21 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): P.S. Ts, du skal slett ikke se bort fra at du kan være i slekt med frøken Thunberg. Det har aldri vært så veldig mange folk i de nordiske land, så derfor større sjanser for at man kan være i slekt med hverandre. Anonymkode: 68a79...94d Jeg synes de nordiske landene har ganske blandet befolkning som for eksempel Balkan har. Da er det mange i slekt med hverandre. Går vi langt nok tilbake i tid, så kommer vi til Adam og Eva 😄 Ellers vurderer det selv, men jeg tror ikke jeg blir overrasket. Kjenner slekta 5-6 trinn bakover og alle er fra samme land. Men fult mulig noen enda lengre bakover flyttet fra et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #22 Skrevet 10. februar 2021 Myheritage ringte meg å kjeftet meg opp fordi jeg ikke ønsket å betale for å bruke slektstreet deres. "OH, so you dont care about your family???? Why do you hate your family?" Så jeg ønsker ikke å bruke dem til noe lengre, jeg. Anonymkode: 8b719...894 5
Khadira Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #23 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Myheritage ringte meg å kjeftet meg opp fordi jeg ikke ønsket å betale for å bruke slektstreet deres. "OH, so you dont care about your family???? Why do you hate your family?" Så jeg ønsker ikke å bruke dem til noe lengre, jeg. Anonymkode: 8b719...894 Javel.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #24 Skrevet 10. februar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Alle medlemmene kan lage sitt eget slektstre basert på hva en greier å skaffe til veie av opplysninger , men jeg har hørt noen som førte opp Harald Hårfagre som stamfar . En DNA-test derimot tar utgangspunkt i genmaterialet og det er jo 100% dokumentasjon . Da kan en få opplysninger om personer som en deler slektskap med , og det er jo korrekte opplysninger . Anonymkode: b105b...21a Det sies på spøk at alle kan føre opp ham som stamfar, for han skal ha vedkjent farskap for en haug med unger med mange forskjellige kvinner. Han er en av de stamfedrene jeg visstnok selv har, men som jeg ikke har noe bevis for så jeg tviler. En DNA-test kan vel bare vise sannsynlig slektskap med andre som også har tatt DNA-test og er registrert? Anonymkode: 68a79...94d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #25 Skrevet 10. februar 2021 Jeg har tatt. 80% skandinav, 11-12% Øst-Europa/Baltikum, noe finsk og 2,noe prosent Afrika(!), fordelt på Nigeria og Nord-Afrika. Litt spennende, da det bare er norske navn bakover så langt jeg kommer i de linjene jeg kjenner til. Øst-Europa kan jeg forstå, det stemmer med rykter de eldre har snakket om, arbeidsinnvandring fra regionen. Men det er ingen navn eller noe konkret, kun at det er lenge siden og jeg vet at det er en oldefar det kommer fra. Han hadde et meget eksotisk utseende, med mørkt krøllet hår, brune øyne og trekk som kan føre tankene mot Midtøsten. Men norsk navn, norske navn på foreldre og søsken og fra en gård i en fjellbygd midt i landet. Gruvesamfunn. Det med Afrika er dog vanskeligere å forklare. Tror dette og i tilfelle kommer fra ham, uten at jeg vet hva som har skjedd. Han var veldig mørk. Nesten litt frustrerende. Men artig! Anonymkode: 175be...bdf 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #26 Skrevet 10. februar 2021 Det de gjør er at de sammenlikner ditt innsendte DNA med det DNAet andre nordmenn, svensker, briter, italienere, tyrkere, indere, etiopiere osv. har sendt inn. Det er ikke en videre pålitelig test. Husk bare på at når dere selger DNAet deres slik, selger dere også barna deres, søsknene deres, foreldrene deres, tanter, onkler, kusiner, fettere, barnebarn ... Synes de det er greit at du selger familiens DNA? Anonymkode: f7cda...248 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #27 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det de gjør er at de sammenlikner ditt innsendte DNA med det DNAet andre nordmenn, svensker, briter, italienere, tyrkere, indere, etiopiere osv. har sendt inn. Det er ikke en videre pålitelig test. Husk bare på at når dere selger DNAet deres slik, selger dere også barna deres, søsknene deres, foreldrene deres, tanter, onkler, kusiner, fettere, barnebarn ... Synes de det er greit at du selger familiens DNA? Anonymkode: f7cda...248 Syns denne var litt paranoid. Dessuten er vi vel forbi det. Når man vet at en stor andel av befolkningen har tatt en sånn dna-test, er vel alles dna «solgt» sånn sett, for å følge den logikken... Anonymkode: 175be...bdf 5
Khadira Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #28 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Husk bare på at når dere selger DNAet deres slik, selger dere også barna deres, søsknene deres, foreldrene deres, tanter, onkler, kusiner, fettere, barnebarn ... Synes de det er greit at du selger familiens DNA? Blir ikke helt svar på det du spør om her, men dersom noen i min familie ville kjøpe en slik test, så hadde jeg aldri forventet at de spurte meg om tillatelse. 6
Gjest RockOn Skrevet 11. februar 2021 #29 Skrevet 11. februar 2021 Er det denne testen man kan se hvilke sykdommer man er disponert for?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #30 Skrevet 11. februar 2021 Det er disse testene myndighetene (FBI og andre) bruker når de skal ta folk. Anonymkode: f6ec0...4b4
Actionjunkie Skrevet 11. februar 2021 #31 Skrevet 11. februar 2021 Jeg ville ikke stolt mer på kirkebøker og gamle dokumenter i forhold til en DNA test. Hvis et familiemedlem har vært utro og fått barn med en annen mann, tviler jeg på at dette kommer fram i kirkebøker😅 Jeg har ingen erfaring med DNA tester, og vet ikke hvor pålitelige disse er heller, men aldri i livet om jeg ville stolt 100% på kirkebøker i allefall. 7
Zenhouse Skrevet 11. februar 2021 #32 Skrevet 11. februar 2021 Har tatt. Den stemmer 100 %. Jeg har hele 6 etnisiteter. Navnet mitt er ikke norsk, men kommer heller ikke fra ett av de 6 etnisitetene. (Har litt spesielt opphav). Siden testen overhodet ikke slo ut på der navnet mitt er fra, tar jeg det som et bevis på nøyaktigheten i testen. Mine halvsøstre ( som jeg ikke deler etternavn med fikk også 100 % riktig treff- de er 100 % skandinaviske). Jeg fikk opp dem som halvsøstre, med delt DNA. Min samboer fikk opp en etnisitet han ikke var klar over, senere tok hans tante testen ( Hun bor i et annet skandinavisk land) de fikk full treff på tante og nevø i tillegg til at hun fikk opp samme ukjente etnisitet. 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #33 Skrevet 11. februar 2021 Bare å lese denne https://www.tv2.no/a/11867884/ Anonymkode: b7e83...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #34 Skrevet 13. februar 2021 Begge mine foreldre er døde og tok denne testen for ikke lenge siden. Mine foreldre var 68-åre og litt hippies, og reiste mye i Europa på 60-tallet før de fikk barn. Jeg er deres eldste barn, og har to andre søsken. Jeg er den som er litt mørk i håret og har brune øyne. Mine søsken og foreldre er er også mørke men, blir ikke like brun som meg, og har vel klassiske skandinaviske trekk. På testen fikk jeg 47% Skandinavisk og 44% Italiensk og 9%Øst-Europa. Har ikke snakket med søsknene mine om det, men jeg fant på MyHeritage mennesker som mest sannsynligvis er halvsøsken. Har ikke kontaktet de og de har ikke kontaktet meg. Anonymkode: c2955...cb1 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #35 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 23.01): Det de gjør er at de sammenlikner ditt innsendte DNA med det DNAet andre nordmenn, svensker, briter, italienere, tyrkere, indere, etiopiere osv. har sendt inn. Det er ikke en videre pålitelig test. Husk bare på at når dere selger DNAet deres slik, selger dere også barna deres, søsknene deres, foreldrene deres, tanter, onkler, kusiner, fettere, barnebarn ... Synes de det er greit at du selger familiens DNA? Anonymkode: f7cda...248 Oi! Det ble litt vel hysterisk? Anonymkode: 85c09...329 1
Khadira Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #36 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 10.27): Det er disse testene myndighetene (FBI og andre) bruker når de skal ta folk. Anonymkode: f6ec0...4b4 Virkelig? Bra. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #37 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oi! Det ble litt vel hysterisk? Anonymkode: 85c09...329 Det er sånn man ofte blir tatt hvis man har gjort noe kriminelt. Anonymkode: f6ec0...4b4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #38 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Begge mine foreldre er døde og tok denne testen for ikke lenge siden. Mine foreldre var 68-åre og litt hippies, og reiste mye i Europa på 60-tallet før de fikk barn. Jeg er deres eldste barn, og har to andre søsken. Jeg er den som er litt mørk i håret og har brune øyne. Mine søsken og foreldre er er også mørke men, blir ikke like brun som meg, og har vel klassiske skandinaviske trekk. På testen fikk jeg 47% Skandinavisk og 44% Italiensk og 9%Øst-Europa. Har ikke snakket med søsknene mine om det, men jeg fant på MyHeritage mennesker som mest sannsynligvis er halvsøsken. Har ikke kontaktet de og de har ikke kontaktet meg. Anonymkode: c2955...cb1 Så det du sier er at du har funnet ut at han du vokste opp med som far,ikke er din biologiske far? Dette er mest sannsynlig en italiener? Hvordan føltes det å finne ut av det i voksen alder ? Sorry ble bare veldig nysgjerrig ☺️♥️ Anonymkode: 0b4e5...ca9 3
Khadira Skrevet 13. februar 2021 Forfatter #39 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er sånn man ofte blir tatt hvis man har gjort noe kriminelt. Anonymkode: f6ec0...4b4 Det "problemet" løser man ved å ikke gjøre noe kriminelt. 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #40 Skrevet 13. februar 2021 Jeg vet med sikkerhet at jeg er i slekt med alle i Norge som har samme etternavn som min far hadde, for er ett sjeldent etternavn her i Norge, det stammer fra Tyskland, men kom til Norge på 1700 tallet. Og han som kom til Norge først er min tipp tipp tippoldefar 🙂 Anonymkode: ed1d8...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå