Gå til innhold

Skjemmer jeg bort babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av de mødrene som ikke vil la barnet sitt gråte seg selv i søvn. Jeg har fra dag 1 alltid gått inn om barnet har grått i kanskje 5 minutter, dette for at barnet skal bli trøtt av gråtingen. Så går jeg inn og baby sovner. Baby har alltid også blitt ammet i søvn. Men nå har jeg begynt med en ny vri, jeg er inne med barnet til barnet sovner. Barnet får litt grøt på kvelden (jeg fullammer) så barnet sovner ikke til puppen lengre til kvelden. Jeg er inne med baby helt til baby sovner. De to første dagene har baby grått litt mens jeg er der, så sovnet. Men i kveld skjedde det noe helt nytt, baby var helt våken, jeg var der hele tiden å hold hånden, så sovnet h•n til slutt, uten noe som helst gråting. Er dette feil eller «skjemmer» jeg baby? Gjør jeg sånn at baby sliter med å sovne av seg selv etterhvert? 

Anonymkode: 33be6...3b5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir barnet utrolig dårlige sovevaner! Du bør lære barnet å sovne av seg selv. Uten at du er i rommet.

Anonymkode: ab9e2...14b

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du gir barnet utrolig dårlige sovevaner! Du bør lære barnet å sovne av seg selv. Uten at du er i rommet.

Gjør jeg det? Vil heller si at jeg trygger barnet. Hvem er det som mener at man skal gå ifra en liten baby som gråter? Strider med all instinkt. 

• Liker 26
Skrevet

Enig med den over, du gjør deg selv en bjørnetjeneste. 

Anonymkode: 2a699...5f6

• Liker 11
Skrevet

Mine sovna til puppen i over ett år. Ellers så lå/satt mannen min ved siden av dem hvis jeg var borte. Når det ble slutt med pupp så lå/satt vi begge to ved siden av. Med lyset av og der vi sang tre nattasanger. Etterhvert var det bare til å synge å gå. 

De har aldri grått seg i søvn her, vil ikke kalle dem bortskjemt. Ikke har vi problemer med legging heller. 

Anonymkode: 9e34e...3c1

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjør jeg det? Vil heller si at jeg trygger barnet. Hvem er det som mener at man skal gå ifra en liten baby som gråter? Strider med all instinkt. 

Hvorfor spør du om råd når du uansett har bestemt deg da?

• Liker 13
Skrevet

Du skjemmer ikke bort barnet så lenge du er fornøyd med løsningen. Hvis du vil sitte der til baby sovner så gjør du det, hvis du er fornøyd med å sitte der hver natt og etterhvert i mange timer potensielt så er det jo ikke noe problem. Men hvis baby trenger at du er der for å sovne så kan det jo bli problematisk på sikt. Når de blir eldre så kan det plutselig bli veldig gøy og stimulerende at du sitter der og dermed vanskeligere å sove. Gjør det du synes er best selv men vær obs på at det som går greit nå kan bli et større problem senere. 

Anonymkode: 183c9...fa5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke skjemme bort et barn med trygghet og omsorg. Synes du høres ut som en god mor, jeg.

Anonymkode: 5b259...faa

Jeg følger bare magefølelsen min. Jeg blir lei meg når jeg hører om små barn som gråter seg selv i søv og bare gir opp fordi mora ikke kommer.. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skjemmer ikke bort barnet så lenge du er fornøyd med løsningen. Hvis du vil sitte der til baby sovner så gjør du det, hvis du er fornøyd med å sitte der hver natt og etterhvert i mange timer potensielt så er det jo ikke noe problem. Men hvis baby trenger at du er der for å sovne så kan det jo bli problematisk på sikt. Når de blir eldre så kan det plutselig bli veldig gøy og stimulerende at du sitter der og dermed vanskeligere å sove. Gjør det du synes er best selv men vær obs på at det som går greit nå kan bli et større problem senere. 

Anonymkode: 183c9...fa5

Jeg sitter inne i max 5-10-15 minutter, da har baby sovna :) Bruker ikke timesvis, baby har aldri brukt timesvis på å sovne. 

• Liker 1
Skrevet

Så gøy det blir når han/hun er blitt 9 år å forsatt må holde mor i hånden for å tørre å sove,å mor må være i rommet til 9 åringen sovner. Er det som skjer når du duller sånn med barnet,da blir barnet redd for å sovne uten deg etter de er blitt store også.

• Liker 6
Skrevet

Å jo større barnet er,jo vanskeligere er det å endre på rutinene. Så ville kuttet ut sånne dumme sovevaner allerede nå.

• Liker 4
Skrevet

Er det baby så lar man ikke babyen gråte seg i søvn. 

Anonymkode: 95577...e15

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det baby så lar man ikke babyen gråte seg i søvn. 

Her inne kaller de jo ungen baby til langt over 1 år..

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her inne kaller de jo ungen baby til langt over 1 år..

Da spørs det hvor gammel ungen er. 

Skrevet

Du kan absolutt ikke skjemme bort små barn med trygghet og kjærlighet, du har all forskning på din side. Kanskje blir du mer sliten selv, men barnet ditt lærer at verden er trygg, får en trygghet i seg selv, og å stole på at andre mennesker vil en vel. Slik omsorg før fylte 2 er det mest helsefremmende du kan gjøre for ditt barn.

Anonymkode: 39322...004

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har 4 barn. Alle er forskjellige men ingen av mine har grått seg i søvn. Jeg har ammet de i søvn, sittet inne på rommet med de, holdt de i hånda osv. Ønsket at de skulle føle seg trygge. Nå er 2 ganske store og 2 ganske små, men alle sovner av seg selv i sin egen seng og ingen har hatt vansker med å sovne selv. 

Trygghet, trygghet, trygghet.

Anonymkode: 5b259...faa

Jeg har også gjort det sånn med alle mine. De har aldri behøvd å gråte seg i søvn. Jeg ammet i søvn, ligget hos dem til de sovnet, sittet hos dem til de sovnet og så til slutt har de sovnet helt av seg selv alle sammen. De eldste er voksne/store nå og har sovet godt hele veien alle sammen og gjør det på samme måte med nr 9 nå.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da spørs det hvor gammel ungen er. 

Baby er 5 mnd gammel 

Skrevet

Lot aldri babyen min gråte seg i søvn, det skal men heller aldri gjøre! At noen lenger opp her sier man skal la babyen gråte seg i søvn, det er helt enkelt veldig feil. 
Jeg lot aldri barnet mitt gråte seg i søvn, og han sovner av seg selv og sover 20:00-9:00 sammenhengende uten å gråte nå (han er 1 år) 

Vil heller si at kjærligheten og tryggheten jeg ga med å alltid vise jeg var der har gjort han trygg og flink til å sove uten problem ☺️ 

Anonymkode: e9884...81c

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...