buksa di Skrevet 10. februar 2021 #21 Skrevet 10. februar 2021 Ann Mo skrev (Akkurat nå): Jo, jeg så den. Men. Hva er det å være thorned about? At de som fortjener det mest ikke har hytte, og derfor bør andre familier (som også har vanskeligheter) også holde seg hjemme? 🙄 1
Ann Mo Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #22 Skrevet 10. februar 2021 buksa di skrev (Akkurat nå): 🙄 Ok. Hva er det å være thorned about?
XaoS Skrevet 10. februar 2021 #23 Skrevet 10. februar 2021 buksa di skrev (4 minutter siden): Hva var det med "I am bit thorned here" som du ikke skjønte..? Jeg vet ikke hva du mener. Mener du "I am torn about this" som i "delt", eller mener du "thorned" som i "frustrert, irritert"- 2
Ann Mo Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #24 Skrevet 10. februar 2021 Landets største hyttekommuner ønsker nordmenn velkommen på hytta Hyttekommunene forbereder seg på storinnrykk Alle forbereder seg nå på at det kan bli mange nordmenn som strømmer til kommunene — og ønsker folk hjertelig velkommen, så lenge de følger kommunenes regler og anbefalinger.
Jaimatadi Skrevet 10. februar 2021 #25 Skrevet 10. februar 2021 Tror det blir full "lock down". Portforbud og forbud mot fritidsreiser innenlands og utenlands. 2
Khadira Skrevet 10. februar 2021 #26 Skrevet 10. februar 2021 Ann Mo skrev (Akkurat nå): Landets største hyttekommuner ønsker nordmenn velkommen på hytta Hyttekommunene forbereder seg på storinnrykk Alle forbereder seg nå på at det kan bli mange nordmenn som strømmer til kommunene — og ønsker folk hjertelig velkommen, så lenge de følger kommunenes regler og anbefalinger. Så var det dette med å følge regler og anbefalinger, da.
Ann Mo Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #27 Skrevet 10. februar 2021 Nightcrawler skrev (2 minutter siden): Så var det dette med å følge regler og anbefalinger, da. Hvordan går dette ellers i hele Norge?
Khadira Skrevet 10. februar 2021 #28 Skrevet 10. februar 2021 Ann Mo skrev (Akkurat nå): Hvordan går dette ellers i hele Norge? Jeg tror ikke smitten hadde blomstret opp flere steder slik den gjør for tiden, dersom folk hadde fulgt reglene. Skal sies at jeg ikke har noe faglig kompetanse for å si det, det er bare hva jeg tror. 1
2010slankeren Skrevet 10. februar 2021 #29 Skrevet 10. februar 2021 buksa di skrev (8 minutter siden): 🙄 Jeg må bare si at jeg elsker nicket ditt. 1
buksa di Skrevet 10. februar 2021 #30 Skrevet 10. februar 2021 2010slankeren skrev (Akkurat nå): Jeg må bare si at jeg elsker nicket ditt. takk 😁
Ann Mo Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #31 Skrevet 10. februar 2021 Nightcrawler skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke smitten hadde blomstret opp flere steder slik den gjør for tiden, dersom folk hadde fulgt reglene. Skal sies at jeg ikke har noe faglig kompetanse for å si det, det er bare hva jeg tror. Angående hvordan «smitten har blomstret opp» så er det vel i noen begrensede miljøer/befolkningsgrupper at dette har skjedd? Smitteoverføringen, smittede og innlagte i den øvrige befolkningen er langt lavere. (Dessverre, vil kanskje de som ønsker alt likt si.) Jeg tror ikke gruppene «høyt representerte arbeidsinnvandrere i koronastatistikken» og «høyt representerte innvandrergrupper i koronastatistikken» er høyt representert blant hytteeierne? 1
Ukjent. Skrevet 10. februar 2021 #32 Skrevet 10. februar 2021 Tipper de sier denne uken at det er ok å dra på hytta. Torsdag kveld reiser Bent på hytta si, og fredag morgen får resten av landet beskjed om å holde seg hjemme likevel. Da har det sikkert kommet ny forferdelig informasjon om dette grusomme muterte viruset som er så uendelig mye mer smittsomt. 4
Khadira Skrevet 10. februar 2021 #33 Skrevet 10. februar 2021 Ann Mo skrev (Akkurat nå): Angående hvordan «smitten har blomstret opp» så er det vel i noen begrensede miljøer/befolkningsgrupper at dette har skjedd? Smitteoverføringen, smittede og innlagte i den øvrige befolkningen er langt lavere. (Dessverre, vil kanskje de som ønsker alt likt si.) Jeg tror ikke gruppene «høyt representerte arbeidsinnvandrere i koronastatistikken» og «høyt representerte innvandrergrupper i koronastatistikken» er høyt representert blant hytteeierne? Halden, Oslo, Sarpsborg. Høres det veldig begrenset ut for deg? Da lurer jeg også på om gruppen "familier som sliter" er høyt representert, eller om det for det meste er rikfolk som ønsker å dra av gårde på Hytten. Satt på spissen, naturligvis.
Ann Mo Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #34 Skrevet 10. februar 2021 Nightcrawler skrev (Akkurat nå): Halden, Oslo, Sarpsborg. Høres det veldig begrenset ut for deg? Da lurer jeg også på om gruppen "familier som sliter" er høyt representert, eller om det for det meste er rikfolk som ønsker å dra av gårde på Hytten. Satt på spissen, naturligvis. Det er nok ikke de som er sterkest sannsynlig til å slite mest, nei. Men er det grunn til å ikke unne de ferien på hytta? Etter et år med korona. Endel av de med tilgang på hytte er nok barn også i svake familier som vil nok hjelpes igjennom tøffe tak. Selv om de er så heldige å ha tilgang på hytte. (Dersom du ikke har fått med deg gruppene med overrepresentasjon i koronastatistikken, så ligger tabeller og grafer på FHI sine jevnlige rapporter. Og de er presentert i mange nyhetsartikler.)
Khadira Skrevet 10. februar 2021 #35 Skrevet 10. februar 2021 Ann Mo skrev (Akkurat nå): Det er nok ikke de som er sterkest sannsynlig til å slite mest, nei. Men er det grunn til å ikke unne de ferien på hytta? Etter et år med korona. Først og fremst, takk for tips om tabellene og grafene. Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvor dette behovet for å unne folk en ferie på hytta kommer fra. Det hadde vært fint i teorien, enig, men jeg tror ikke (personlig) det vil la seg gjennomføre i praksis. Alle ønsker seg bort fra koronasituasjonen, det er ikke til å stikke under en stol. Sist det var snakk om hytteforbud, tror jeg er det nærmeste Norge noensinne har vært borgerkrig. Skal virkelig myndighetene være nødt til å håndtere alt dette, når tid, energi og ressurser kunne vært brukt på å trappe opp vaksinering? Jeg tenker at det må en prioritering til. Personlig synes jeg ikke vinterferie på hytta bør stå øverst på lista, men det er jo bare hva jeg mener. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. februar 2021 #36 Skrevet 10. februar 2021 1 hour ago, Ann Mo said: FHI og Helsedirektoratet kommer med råd om vinterferien fredag Tror dere de kan nekte folk å dra på hyttene sine igjen? Forbud mot utenlandsreiser. Forbud for folk fra utlandet å reise inn til Norge med mindre de har særskilte grunner og bevis til det (for eksempel begravelse i nær familie/personer i nær familie som er på dødsleiet etc.) Sterk anbefaling om å fremdeles ikke bruke kollektivtransport dersom det ikke er nødvendig å reise. Det blir sannsynligvis lov å dra på hytta, tipper jeg. Sannsynligvis sterke oppfordringer om å holde seg i nærmiljøet sitt denne vinterferien.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. februar 2021 #37 Skrevet 10. februar 2021 49 minutter siden, Nightcrawler said: Halden, Oslo, Sarpsborg. Høres det veldig begrenset ut for deg? Da lurer jeg også på om gruppen "familier som sliter" er høyt representert, eller om det for det meste er rikfolk som ønsker å dra av gårde på Hytten. Satt på spissen, naturligvis. For ikke å snakke om visse kommuner i Viken.
Madame Butterfly Skrevet 10. februar 2021 #38 Skrevet 10. februar 2021 Gidder vi virkelig bry oss så mye om akkurat det? Vinterferien vil jeg si nesten er favoritt ferien. Vi reiser til fjells hvert eneste år, men ikke i år, og det pga pandemien. Det går helt fint, det er helt uproblematisk 😊 I fjor satt vi på fjellet og fulgte med på utviklingen og lurte på hva det var som var på vei og hvordan det kom til å påvirke oss. Tanken om at vi ikke skulle reise på vinterferie 2021 ble ikke nevnt 🤔
Purple Basil Skrevet 10. februar 2021 #39 Skrevet 10. februar 2021 De kommer til å fortsette å holde oss innesperret, tror virkelig noen at restriksjonene letter med det første? Regjeringen finner på alle mulige unnskyldninger for å holde alt stengt.
Ann Mo Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #40 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Ny artikkel: Vinterferien kan plutselig bli avlyst - VG – Derfor er det viktig å gjenta vårt tydelige råd om å ikke foreta reiser som ikke er strengt nødvendig, sa justisminister Monica Mæland på regjeringens corona-pressekonferanse onsdag. Samtidig varslet regjeringen råd om vinterferie fredag. Og alt nå sier de at vi ikke skal dra utenlands. Alternativet som blinker seg ut er å dra på hytta. For det er greit. Men det er bare med familien, uten kontakt med andre. På Helsenorge oppgis det at du bør handle hjemme før du drar. Endret 10. februar 2021 av Ann Mo
Fremhevede innlegg