Gå til innhold

Hva tror dere blir reglene for Vinterferien?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ann Mo skrev (7 minutter siden):

Tror dere de kan nekte folk å dra på hyttene sine igjen?

Synes det er merkelig at det nesten er det verste regjeringa kan gjøre mot folk. Akk, gru. Får ikke dra på hytta! Fæle liv.

• Liker 8
Skrevet

Tipper det blir ; reis på hytta men handle på butikk før du reiser. Ikke innom noe sted på veien. Men jeg er også oppgitt på at det er verdens undergang å ikke få reise på hytta. 

Skrevet (endret)

Tror det sitter langt inne med et nytt nasjonalt hytteforbud så det tror jeg i såfall blir på lokalt, ikke nasjonalt nivå.

Jeg har avbestilt overnatting på høyfjellshotell ihvertfall. Kjennes unødvendig å reise til andre siden av landet sånn situasjonen er per nå. 

Blir det fint vær, sprengt covid kapasitet i bakkene/hytter/hotell og uregulert afterski så tror jeg det vil oppstå store smitteklynger på flere typiske vinterferie reisemål.

Endret av sirenas
La til ord
  • Liker 2
Skrevet

I am bit torned here. Jeg synes egentlig at det er urettferdig at de som har råd kan dra på hytta, mens vi som ikke har det må sitte alene hjemme.

• Liker 2
Skrevet
buksa di skrev (4 minutter siden):

I am bit torned here. Jeg synes egentlig at det er urettferdig at de som har råd kan dra på hytta, mens vi som ikke har det må sitte alene hjemme.

Sånn er det vel uansett. Det er alltid noen som har råd til noe du ikke har. 

• Liker 4
Skrevet
EbbaGrønn skrev (Akkurat nå):

Sånn er det vel uansett. Det er alltid noen som har råd til noe du ikke har. 

Det er sant :)

Men synes fortsatt regjeringen burde å tenke mer på oss som ikke kan.

Skrevet

Det er mange familier som har hatt det tøft under korona. De som har hytte selv eller familiehytte kan få et etterlengtet avbrekk hvor barn og foreldre kan få komme til hektene. 

Selv om ikke alle har hytte, så kan man unne de barna som trenger denne pausen den ferien bort fra hjemmet. 

• Liker 1
Skrevet
Ann Mo skrev (Akkurat nå):

Det er mange familier som har hatt det tøft under korona. De som har hytte selv eller familiehytte kan få et etterlengtet avbrekk hvor barn og foreldre kan få komme til hektene. 

Selv om ikke alle har hytte, så kan man unne de barna som trenger denne pausen den ferien bort fra hjemmet. 

Er vel ikke bare de som trenger en avbrekk?

• Liker 1
Skrevet (endret)
buksa di skrev (1 minutt siden):

Er vel ikke bare de som trenger en avbrekk?

Det er 100 % sant. Men hjelper det noen å ikke unne disse den ferien? 

Som jeg skrev: De som har hytte selv eller familiehytte kan få et etterlengtet avbrekk hvor barn og foreldre kan få komme til hektene. 

Endret av Ann Mo
  • Liker 2
Skrevet
Ann Mo skrev (2 minutter siden):

Ikke hvis det bidrar til å øke smitte.

• Liker 1
Skrevet
Nightcrawler skrev (Akkurat nå):

Ikke hvis det bidrar til å øke smitte.

Det kan ikke bidra til å øke smitte om noen er på hytte for seg selv, og ikke på butikker eller samlingssteder. 

• Liker 1
Skrevet

Det er 100 % sant. Men hjelper det noen å ikke unne disse den ferien? 

Derfor jeg skriver " I am thorned here" :)

Men pågrunnlag av hva du skrev så ville jeg påpke at det gjelder ikke bare de.

men også de som er stuck i oslo uten jobb og bare sitter hjemme 24/7-egentlig er det vel de som trenger mest avbrekk synes jeg. Ikke at det er en konkuranse på hvem som har det verst.

Skrevet
buksa di skrev (Akkurat nå):

Derfor jeg skriver " I am thorned here" :)

Men pågrunnlag av hva du skrev så ville jeg påpke at det gjelder ikke bare de.

men også de som er stuck i oslo uten jobb og bare sitter hjemme 24/7-egentlig er det vel de som trenger mest avbrekk synes jeg. Ikke at det er en konkuranse på hvem som har det verst.

Ja, men om disse har hytte - så dra dit da?

• Liker 1
Skrevet

Det kan ikke bidra til å øke smitte om noen er på hytte for seg selv, og ikke på butikker eller samlingssteder. 

Vær ærlig med deg selv nå. Hvis folk stikker på hytta, tror du virkelig de ikke kommer til å dra på butikker? Jeg stoler ikke på folk nok til å tro at de ikke gjør det (så får man tenke sitt om hva det sier om meg). Absolutt alle trenger et avbrekk fra situasjonen nå, men at noen skal dra på hytta og på den måten risikere å føre smitte inn i sårbare områder synes jeg ikke bør prioriteres. Da bør det heller brukes tid og energi på å trappe opp vaksinering slik at den totalte tiden pandemien får herje blir kortet ned hvis mulig.

• Liker 1
Skrevet
Ann Mo skrev (1 minutt siden):

Ja, men om disse har hytte - så dra dit da?

Hva var det med "I am bit thorned here" som du ikke skjønte..?

Skrevet
Nightcrawler skrev (Akkurat nå):

Vær ærlig med deg selv nå. Hvis folk stikker på hytta, tror du virkelig de ikke kommer til å dra på butikker? Jeg stoler ikke på folk nok til å tro at de ikke gjør det (så får man tenke sitt om hva det sier om meg). Absolutt alle trenger et avbrekk fra situasjonen nå, men at noen skal dra på hytta og på den måten risikere å føre smitte inn i sårbare områder synes jeg ikke bør prioriteres. Da bør det heller brukes tid og energi på å trappe opp vaksinering slik at den totalte tiden pandemien får herje blir kortet ned hvis mulig.

Dersom det er straffbart så får vi anta de hører etter. 

Dersom alle trenger et avbrekk. Hvorfor ikke ønske at de som har mulighet, gjør det? 

Synes du det bør innføres hytteforbud? 

Skrevet

Dersom det er straffbart så får vi anta de hører etter. 

Dersom alle trenger et avbrekk. Hvorfor ikke ønske at de som har mulighet, gjør det? 

Synes du det bør innføres hytteforbud? 

Ja, absolutt.

Det er bare å se på hvordan det var når Vinmonopolet stengte ned i Oslo, da beinfløy folk sannelig til Bærum. Det er reinspikka idioti. Jeg tror at folk flest er ganske egoistiske vesner, så så lenge de finner en måte å gagne seg selv på, så gjør de det. Uavhengig av om f.eks. helsevesenet i kommunen de reiser til, har kapasitet til å håndtere en strøm av folk som skal på hytta.

• Liker 2
Skrevet
buksa di skrev (1 minutt siden):

Hva var det med "I am bit thorned here" som du ikke skjønte..?

Jo, jeg så den. 

Men. Hva er det å være thorned about?

At de som fortjener det mest ikke har hytte, og derfor bør andre familier (som også har vanskeligheter) også holde seg hjemme? 

• Opprett ny...