AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Jeg prøver å støtte min kjæreste som er 29 år. Han har hatt problemer med nakken, og derfor slitt jobbmessig de siste årene. Legen finner ikke ut hva som er galt, og han sier at han ikke vil til legen for da må han kanskje operere nakken. Jeg forklare at de ikke kan operere nakken hans når de ikke vet hva som er galt, og at han må gå til lege dersom det plager han. Det gidder han ikke. Videre har han tusen planer på hva han skal jobbe som, og snakker om dette hver dag. Han skal bli tømrer, gå i lære, jobbe på båt, gå på skole, bli fisker, kjøre lastebil, ta kurs, ta sertifikat på noe maskin greier. Jeg prøver å være støttende men blir helt matt i hodet av alle tingene han har for seg. Jeg prøver å råde han til å ikke stresse, og finne ut hva han virkelig ønsker. Han har også nettopp fått seg jobb, hvor han har jobbet 2 måneder. Godt betalt og gode ordninger. Likevel søker han på nye jobber, og klager hele tiden over nakken. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe og kjenner jeg snart ikke klarer å støtte lengre. Hvilke råd skal jeg gi han? Om han skulle gå i lære vil han flytte bort, noe jeg ikke kommer til å orke med tanke på avstandsforhold. Han spør ikke meg engang hva jeg tenker Anonymkode: 021fd...635
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Hvorfor må han flytte for å gå i lære på yrkesfag? Anonymkode: 60aaf...e16
Trolltunge Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Send ham til fysioterapeut om han ikke vil til legen. Noe som er tåpelig ja. Uansett kan kanskje fysioterapi hjelpe. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må han flytte for å gå i lære på yrkesfag? Anonymkode: 60aaf...e16 Fordi han har fått læreplass om han ønsker ett sted han må flytte Anonymkode: 021fd...635
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Trolltunge skrev (Akkurat nå): Send ham til fysioterapeut om han ikke vil til legen. Noe som er tåpelig ja. Uansett kan kanskje fysioterapi hjelpe. Han har vært til dette og mener det ikke hjelper. Sier ting som «må nok bare leve med det...» «jeg er vandt til smerten nå....». Anonymkode: 021fd...635
Trolltunge Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har vært til dette og mener det ikke hjelper. Sier ting som «må nok bare leve med det...» «jeg er vandt til smerten nå....». Anonymkode: 021fd...635 Da vet jeg ikke. Jeg lærte meg å trene og tøye på riktig måte for å bli kvitt smerter i nakken, men ved hjelp av fysioterapeut. Høres mest ut som han vil ha en unnskyldning for å ikke finne seg en vei når han avslår alt. 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi han har fått læreplass om han ønsker ett sted han må flytte Anonymkode: 021fd...635 Det gir ingen mening hvis han ikke en gang vet hvilket fag han vil ta. Anonymkode: 60aaf...e16 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gir ingen mening hvis han ikke en gang vet hvilket fag han vil ta. Anonymkode: 60aaf...e16 Nei det er jo nettopp dette jeg mener. Han har tusen ting han vil bli, søker jobber på, læreplass osv Anonymkode: 021fd...635
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har tusen ting han vil bli, søker jobber på, læreplass osv Anonymkode: 021fd...635 Det er jo bare tull. Han får titte litt her: https://www.vilbli.no/nb/nb/no Anonymkode: 60aaf...e16
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 herregud for en slitsom fyr! Anonymkode: 9170a...08a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Hva slags utdannelse eller arbeidserfaring har han? Hva har han gjort det siste tiåret? Har han bare sittet på rumpa og klaget over nakken og fantasert? Anonymkode: ea93c...a30
Juniper Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 TS, du burde tenke deg godt om her. Se for deg livet du ønsker å leve om fem eller ti år. Hvor er du i forhold til jobb, barn, bolig? Er det trolig at denne mannen vil passe inn i de planene? Vil bidra tilat dere skal skape noe? Vil ta initiativ? Du burde trekke deg tilbake og la han ta ansvar for seg selv. Trolig kommer han aldri til å oppnå noe som helst. Han høres sånn ut. Vil du virkelig t fremtidige unger skal ha han som forbilde? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå