AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Har sett dette i ulike barnehager nå da jeg jobber som vikar i mange vis av barnehager: Unger som ikke vil kle på seg, og ta på dressen sin. De ansatte bærer dem ut og setter dem i kulden og gir dem dressen. Så begynner ungen å kle på selv 10 min etter ca pga kulden. Er dette egentlig lov? har også sett ansatte som sier til barn hvis du sier stygge ting får du såpe i munnen. ikke nok med det, men har sett ansatte som kjeftet på barn på veldig streng måte. Og når jeg snakker rolig sier de du må være strengere. vil aldri sende min unge i bhg mer. Anonymkode: c0691...c3c 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Dette er ikke lov nei. Kom ny lov ved nyttår som blant annet nevner voksne som krenker barn. Har selv jobbet i mange ulike barnehager, og aldri opplevd liknende. Voksne som kjefter for mye har jeg opplevd. Anonymkode: 3e82a...cba 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Troll. Anonymkode: dbbe6...eaa Har ikke så lite liv, dessverre. Anonymkode: c0691...c3c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Dette ville aldri skjedd i en barnehage. Og OM det hadde skjedd, hadde det vært oppsigelsesgrunn/avskjedsgrunn for den ansatte, så nei. Anonymkode: ec701...d93 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er ikke lov nei. Kom ny lov ved nyttår som blant annet nevner voksne som krenker barn. Har selv jobbet i mange ulike barnehager, og aldri opplevd liknende. Voksne som kjefter for mye har jeg opplevd. Anonymkode: 3e82a...cba Har opplevd dette med dress 2 ganger i løpet av et år. Var idag, og ifjord vinter på en annen bhg. Det overasket meg noe voldsomt. Jeg turte ikke å si noe til den ansatte da jeg var vikar. Men begynte å lure på om dette var greit. Gutten var typ 3-4 år. Kjempe søt liten gutt... huff Og det med såpe i munn 1 gang da, men allikevel ville jeg høre med dere på kg om hvor vanlig dette er Anonymkode: c0691...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Det med dress har skjedd med en annen vikar i en annen bhg også. (+ 2 ganger har jeg sett) Fikk høre nå av henne etter diskusjon om dette skrmemende. Burde vært overvåkningskamera på jobb Anonymkode: c0691...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Tviler dessverre ikke på at det har skjedd. Har selv jobbet i barnehage som vikar å er sjokkert over hvordan de behandler barna når de blir sinte,at de er hardhendte, og måten de snakker med barna når de voksne er sint. Hadde dette kommet ut hadde folk blitt sjokkert og rasende. Anonymkode: 033ad...26b 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Det med såpe ble jeg trua med på begynnelsen av 2000-tallet da jeg gikk i barnehage. Vil tro det var vanlig. Det med dressen vil jeg nesten vurdere å gjøre med mine fremtidige unger. Det er jo bare en konsekvens av handlinger. Og ingen blir syke av å fryse et par minutter. Anonymkode: ce171...b4d 11
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det med såpe ble jeg trua med på begynnelsen av 2000-tallet da jeg gikk i barnehage. Vil tro det var vanlig. Det med dressen vil jeg nesten vurdere å gjøre med mine fremtidige unger. Det er jo bare en konsekvens av handlinger. Og ingen blir syke av å fryse et par minutter. Anonymkode: ce171...b4d Det med dressen er hvertfall ikke okey at barnehageansatte gjør! Anonymkode: 033ad...26b 3
Kvepp Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Ikke vanlig nei! Den eneste straffen sønnen min har fått i barnehage som jeg vet om er at ikke fikk frukt til ett måltid,fordi de gjemmet seg vekk ofte når det var ryddetid å de voksne måtte bruke mye tid på å lete etter dem. Å den straffen skjønner jeg godt når de ofte gjemmer seg vekk med vilje. 2
Løvetann92 Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Har desverre opplevd det med såpe i munnen selv som barn i barneskolen, men at de våger nå med alt pedagogisk som en blir oppfordret til av bhg, skoler og bv skulle ikke vore lov! Ja, det burde komme videoovervåking i barnehager ! Hørt det ikke bare er barn som blir utsatt men også de voksne og mobbing blandt de. Utrolig trist at barn skal se og lære dette !!! 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Løvetann92 skrev (Akkurat nå): Har desverre opplevd det med såpe i munnen selv som barn i barneskolen, men at de våger nå med alt pedagogisk som en blir oppfordret til av bhg, skoler og bv skulle ikke vore lov! Ja, det burde komme videoovervåking i barnehager ! Hørt det ikke bare er barn som blir utsatt men også de voksne og mobbing blandt de. Utrolig trist at barn skal se og lære dette !!! De hadde vel neppe turd å gjennomføre å vaske munnen med såpe i 2021,så er nok bare en trussel. Men er selvsagt ikke okey å true med sånt heller! Anonymkode: 033ad...26b 3
Ms.Sommerfugl Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Dette er IKKE lov, og er MOBBING mot barn. Det er krenkelse, og skal overhode ikke skje. Dersom man er engstelig for å si i fra direkte til sin kollega, så skal man jammen meg si i fra til leder. Dette er virkelig ikke greit, og fysisk mishandling mot barn er ulovlig. Her bør ikke vedkommende (eller andre som gjør sånn mot barn for den saks skyld) jobbe med barn! Dessverre kjenner jeg også til flere ansatte i min egen barnehage som er på kanten, de jobber på en annen avdeling vel og merke, og jeg har sagt i fra til min leder. Det er ikke alle som bør jobbe med barn. 1
Boblerone Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Kvepp skrev (9 minutter siden): Ikke vanlig nei! Den eneste straffen sønnen min har fått i barnehage som jeg vet om er at ikke fikk frukt til ett måltid,fordi de gjemmet seg vekk ofte når det var ryddetid å de voksne måtte bruke mye tid på å lete etter dem. Å den straffen skjønner jeg godt når de ofte gjemmer seg vekk med vilje. Det hadde jeg blitt skikkelig forbanna over. Helt uakseptabelt å straffe et lite barn med noe som ikke henger sammen med det barnet gjorde. 4
Løvetann92 Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De hadde vel neppe turd å gjennomføre å vaske munnen med såpe i 2021,så er nok bare en trussel. Men er selvsagt ikke okey å true med sånt heller! Anonymkode: 033ad...26b Nei det er det ikke! Det finnes andre måter og gjør sånn at barnene lytter. Fks omvendt psykologi. De forstår ikke den typen straff som og bli sotten ut i kulden. Eller og bli kjeftet på hjernen deres er ikke utviklet nok til det og det skaper traumer ! Skummelt og tenke på de passer barna våres 5 dager i uken mange timer !
Løvetann92 Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Boblerone skrev (1 minutt siden): Det hadde jeg blitt skikkelig forbanna over. Helt uakseptabelt å straffe et lite barn med noe som ikke henger sammen med det barnet gjorde. Kan forstå det blir konsekvens da. Kommer vel Ann på alderen til barnet. En 3 åring forstår ikke det men en på 5-6 år forstår 1
Boblerone Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Løvetann92 skrev (4 minutter siden): Kan forstå det blir konsekvens da. Kommer vel Ann på alderen til barnet. En 3 åring forstår ikke det men en på 5-6 år forstår Nei jeg er helt uenig enda. Å bruke mat i forbindelse med straff er helt feil. sannsynligvis synes de bare det har morsomt og spennende å gjemme seg. 3
Kvepp Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 Boblerone skrev (2 minutter siden): Det hadde jeg blitt skikkelig forbanna over. Helt uakseptabelt å straffe et lite barn med noe som ikke henger sammen med det barnet gjorde. Han gikk på storbarnsavdelingen å var hvertfall 4 eller 5 år. Da vet han at det ikke er lov å gjemme seg så de ansatte må lete etter han hver dag. 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 Kvepp skrev (22 minutter siden): Ikke vanlig nei! Den eneste straffen sønnen min har fått i barnehage som jeg vet om er at ikke fikk frukt til ett måltid,fordi de gjemmet seg vekk ofte når det var ryddetid å de voksne måtte bruke mye tid på å lete etter dem. Å den straffen skjønner jeg godt når de ofte gjemmer seg vekk med vilje. Grunnleggende atferdsanalyse; man bruker ikke mat som positiv og negativ forsterkning. Hvor er all den kompetansen man hører fins i barnehagene🤷🏼♀️ Anonymkode: 2df4b...3ac 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå