AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 På grunn av sykdom har jeg sittet inne og spist og blitt tjukk. Når jeg ser meg selv i speilet ser jeg bare en liten tjukkas med briller og flatt hår. Ingen menn ser to ganger på meg lenger og jeg er i det hele tatt blitt en liten rundt «bestemor». Jeg er ca 50 år. Ønsker ikke slanketips, men tips om hvordan jeg kan se best mulig ut med det utgangspunktet jeg har. Anonymkode: 2f074...1f8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Når jeg har vært i villrede har jeg spurt om hjelp på klesbutikk og fått god hjelp. Er de dyktig ser de jo hva du kler. Håret får du fikset på frisøren. Anbefaler å komme ut i frisk luft og bevegelse, samt sunn mat. Da får man glød i huden og strammer opp + bedre holdning. Mange kule damer har briller Anonymkode: 6e034...7f0 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et smil Anonymkode: 6b037...b36 Ja - tenkte mer på klær osv, Ref hvor jeg har lagt tråden. Men enig med deg såklart. Anonymkode: 2f074...1f8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Du må utstråle trygghet og selvtillit, rette opp ryggen, ansiktet opp og smile. Ikke kle deg i store svarte telt for å skjule kroppen og ikke se ut som at du hater deg selv. Anonymkode: f754b...96c 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Fremhev de deler av kroppen som du er mest fornøyd med. Bruk sterke farger eller mønster der, og kjedeliere farger på de områdene du ønsker å skjule. Skaff deg briller som fremhever øynene dine, og som kler ansiktsfasongen din. Anonymkode: 69916...c1e 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Og ikke bruk sort! Det er en altfor hard farge for folk flest. Bruk heller dype grønntoner, marineblått eller andre farger du kler god. Ve du hvilke farger du kler godt? Vet du om noen farger du virkelig ikke kler? Anonymkode: 69916...c1e 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fremhev de deler av kroppen som du er mest fornøyd med. Bruk sterke farger eller mønster der, og kjedeliere farger på de områdene du ønsker å skjule. Skaff deg briller som fremhever øynene dine, og som kler ansiktsfasongen din. Anonymkode: 69916...c1e Nja, uenig. Lite er så ulekkert som tykke damer med diger kløft o.l. Og andre ting enn store pupper har de vel ikke å være fornøyd med? TS - hvis du er 50 år og trill rund kommer ikke menn til å se ekstra på deg før du eventuelt har slanket deg. Ingen fine klær i verden vil hjelpe deg, Anonymkode: 0277d...2be 5
Perelandra Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Bruk klær i passe størrelse, hverken trange pølseskinn eller store telt. Kle deg i klær som du liker uavhengig av hva som er mote. Bruk undetøy av god kvalitet, særlig er det viktig med gode BHer. Bruk gjerne også hold-inn undertøy. Man ser ikke nødvendigvis slankere ut, men fastere og strammere i figuren. 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nja, uenig. Lite er så ulekkert som tykke damer med diger kløft o.l. Og andre ting enn store pupper har de vel ikke å være fornøyd med? Anonymkode: 0277d...2be Mener du virkelig at overvektige ikke kan ha vakre øyne, glansfullt hår, fyldige lepper, lekre bein, flott brede skuldre, lange pene fingre, slanke og feminine håndledd osv.? Og selv om man er overvektig betyr ikke det nødvendigvis at man har svære bryster. Fettet legger seg på ulike steder på kroppen. Hos noen legger alt fettet seg i rumpa og lårene, mens hos andre havner det kanskje i brystene og magen. Det finnes jo til og med overvektige med en relativt slank midje. Alle kropper er forskjellige. Anonymkode: 69916...c1e 19
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og ikke bruk sort! Det er en altfor hard farge for folk flest. Bruk heller dype grønntoner, marineblått eller andre farger du kler god. Ve du hvilke farger du kler godt? Vet du om noen farger du virkelig ikke kler? Anonymkode: 69916...c1e Jeg kler godt marineblått, men jeg elsker sort 🖤 Anonymkode: 2f074...1f8
Milky Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Viktigste er å finne riktig størrelse på klærne 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nja, uenig. Lite er så ulekkert som tykke damer med diger kløft o.l. Og andre ting enn store pupper har de vel ikke å være fornøyd med? TS - hvis du er 50 år og trill rund kommer ikke menn til å se ekstra på deg før du eventuelt har slanket deg. Ingen fine klær i verden vil hjelpe deg, Anonymkode: 0277d...2be Måtte le litt nå. Du har sikkert rett. Jeg har ikke store pupper, så da er vel det toget gått uansett, kanskje 😅 Om menn ikke ser på meg så får jeg gjøre det for min egen del, da. Takk for alle tips! Anonymkode: 2f074...1f8 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og selv om man er overvektig betyr ikke det nødvendigvis at man har svære bryster. Nei, jeg har egentlig mest store bein. Har lipødem, så derfor. Anonymkode: 2f074...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Jeg har ei god venninne som er ganske så tjukk, og da mener jeg ikke det som et negativt ord. Hun får ekstreeemt mye oppmerksomhet. Kjenner alt og alle og tydelivis veldig populær blandt mannfolk. Hun kler seg i ting som passer fasongen. Man ser jo fortsatt godt at hun er på den større siden, men hun ser bra ut. Hun tar godt vare på seg selv på den måten at hun bruker litt sminke, ordner håret og går med pene klær de fleste dager. Hun kan også virke som hun har veldig god selvtillit, selv om hun selv mener st hun ikke har det innerst inne. Hun ser ikke ut som en pyntedukke her eneste dag, og er ikke redd for å vise seg selv "all natural" på jobb. Det i seg selv kan vell utstråler en viss selvtillit. Hun er også generelt en veldig trivelig dame. Tror egentlig det er det som drar henne langt opp. Alle trives rundt henne, rett og slett. Anonymkode: 55cee...555 12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Perelandra skrev (17 minutter siden): Bruk gjerne også hold-inn undertøy. Man ser ikke nødvendigvis slankere ut, men fastere og strammere i figuren. Jeg synes ofte det er så stramt og ubehagelig. Har du tips om noe jeg kan forsøke? Anonymkode: 2f074...1f8
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Frisør, hudpleie, litt sminke. Det gjelder for alle Klær selvsagt som er OK til din passform.
Perelandra Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ofte det er så stramt og ubehagelig. Har du tips om noe jeg kan forsøke? Anonymkode: 2f074...1f8 Jeg har fra Zizzi og KappAhl, og er godt fornøyd med det. Husk å kjøpe riktig størrelse. Selv om hold-inn undertøyet er elastisk, så er det best å bruke den størrelsen man bruker ellers. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kler godt marineblått, men jeg elsker sort 🖤 Anonymkode: 2f074...1f8 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg har egentlig mest store bein. Har lipødem, så derfor. Anonymkode: 2f074...1f8 Hvis du ønsker å skjule beina ville jeg gått for lange skjørt. Velg skjørt som går helt ned til gulvet, så ser du litt høyere ut. Velg enkle skjørt uten for mye mønster og farger. Og så bruker du heller farger og mønster på overkroppen. Hvis du har slanke skuldre er det utrolig flott med en fargerikt sjal om skuldrene. Farger og mønster fanger oppmerksomheten vår, så øyet trekkes automatisk mot det. Bruk øredobber, kjeder, ringer, armbånd, brosjer, hårpynt, skjerf og sjal for å sprite opp antrekket. Bruk belte i midjen hvis midjen din er smalere enn hoftene. En brosje kan gjøre underverker. Du kan du leke litt med hvor høyt du fester den. Øyet vil trekkes mot brosjen, så hvis du ønsker at folk skal se mot brystet ditt fester du brosjen like over det ene brystet, mens hvis du heller ønsker oppmerksomheten rettet mot skuldrene fester du brosjer litt høyere opp og ut mot skulderen. En brosje kan også festes i halsen, eller brukes som hårpynt. Uansett ønsker vi alltid å rette oppmerksomheten mot ansiktet, og å velge farger som harmonerer pent med huden og håret vårt. Så selv om du liker sort ville jeg droppet å bruke det tett opp mot ansiktet, man ser fort blass og syk ut. Det er OK med sorte sko eller et sort skjørt/bukse, men bruk heller andre farger nær ansiktet. Sort skaper også skygger, slik at det faktisk kan se ut som om man plutselig har fått dobbelthake hvis man bruker en sort topp. Sleng på et skjerf i en annen farge, så blir det plutselig noe annet. Hvis du kler godt marineblått gjetter jeg at du antagelig også kler burgunder, mørkeblå fiolett og blågrønt (det som på engelsk heter teal). Og motsatt at du ser litt syk ut i orange, gult, mosegrønt og veldig lyse farger som pastell. Kan dette stemme? Kler du best sterke, friske, klare farger? Eller litt dypere, mørkere farger? Et veldig godt tips for å finne hvilke farger man kler er å se på øynene sine. Hvilke farger har du der? Noen har f.eks. isblå øyne, andre har mørkeblå, noen har gråblå øyne med spetter av sølv. Det samme gjelder hvis du har brune eller grønne øyne, se hvilke farger som finnes der. De fargene du allerede har fra naturens side er farger du alltid vil kle. Det samme gjelder om man ser på hvilke farger håret har. Prøv å kle deg i de fargene du allerede har. Ved valg av briller velg samme farge som du har på øynene eller en kontrastfarge. Anonymkode: 69916...c1e 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nja, uenig. Lite er så ulekkert som tykke damer med diger kløft o.l. Og andre ting enn store pupper har de vel ikke å være fornøyd med? TS - hvis du er 50 år og trill rund kommer ikke menn til å se ekstra på deg før du eventuelt har slanket deg. Ingen fine klær i verden vil hjelpe deg, Anonymkode: 0277d...2be Og deeeeeer kom trådens første klovn 🤡 Anonymkode: 7734c...b1a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå