AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Hun sover kjempegodt og lenge om natten (12-13 timer) men kun 30-40 min naps om dagen. Iflg søvnskjemaer jeg har funnet så skal man kunne redusere til 2 naps rundt denne alderen, men hun må da ha 3-4 for at dagen skal gå opp. Tips til hvordan kunne forlenge dagsovingen hennes? Prøvd alt mulig rart (helt mørkt og kaldt nok rom, ute i vogn, inne i seng ++ men våkner stort sett etter kort tid). Hun er da trøtt igjen et par timer etter hun har våknet, og må da sove på nytt. Anonymkode: 6e492...d38
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun sover kjempegodt og lenge om natten (12-13 timer) men kun 30-40 min naps om dagen. Iflg søvnskjemaer jeg har funnet så skal man kunne redusere til 2 naps rundt denne alderen, men hun må da ha 3-4 for at dagen skal gå opp. Tips til hvordan kunne forlenge dagsovingen hennes? Prøvd alt mulig rart (helt mørkt og kaldt nok rom, ute i vogn, inne i seng ++ men våkner stort sett etter kort tid). Hun er da trøtt igjen et par timer etter hun har våknet, og må da sove på nytt. Anonymkode: 6e492...d38 Sånn er den lille frøkna jeg er bestemor til også. Hun er bare 7 mnd, da, men har holdt på sånn lenge. Helsesøster råder foreldrene til å ta det med ro, og at ikke alle babyer er sovebabyer, og sånn er det jo. At din sover så lenge om natten, er jo kjempefint! Det er dessuten alltid en overgang fra flere dupper til to, fra to til en, og fra en til ingen, så en må bare ta tiden til hjelp og la babyen styre til en viss grad. Ikke alle følger et skjema, verken babyer, barn eller voksne, så det går seg nok til. Det viktigste er vel at hun får den søvnen hun trenger Anonymkode: ecc26...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Bare slapp av, la baby ha sin egen rutine på når den har sine lurer. Ikke sammenlign med alt annet, det som er bra for din baby er det som funker for den Anonymkode: d240f...eed 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Sånn var min jente og. Endret seg når hun begynte i barnehagen. Bare la hun styre sin egen rytme og nyt at hun sover om natten:) Anonymkode: 868cf...b0c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 For en luksus med så gode netter! Min på 7 måneder sover fra 20 minutter til 1,5 time. Fire blunder per dag. På natt er det i snitt fire amminger samt gjerne litt annen uro i tillegg. Anonymkode: 95eef...596
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 https://rullavagn.nu/artikel/hur-ofta-ska-min-bebis-sova-och-nar-vi-har-svaren/ Denne nettsiden reddet meg som hadde en som bare sov 30 min på dagen. Begynte å følge dette så sov hun plutselig 2-3 timer! Ser at det er blitt en som nå og ikke mulig å legge inn på nettsiden lengre. Men verdt å teste ut 🙂 Anonymkode: 109e4...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå