AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Mennesket gjorde det. Og da mener jeg ikke fant opp, men skapte. Gud er kjærlighet. Anonymkode: 21b81...de8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Gud er helt jævlig. Han påfører uskyldige mennesker forferdelige sykdommer og lar en stor del av jordens befolkning leve under kummerlige forhold og sulte i hjel. Change my mind. Anonymkode: 4d043...c40 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gud er helt jævlig. Han påfører uskyldige mennesker forferdelige sykdommer og lar en stor del av jordens befolkning leve under kummerlige forhold og sulte i hjel. Change my mind. Anonymkode: 4d043...c40 Hva mener du med at Gud er helt jævlig? Du tror jo ikke på Gud engang... Anonymkode: 98275...97e 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gud er helt jævlig. Han påfører uskyldige mennesker forferdelige sykdommer og lar en stor del av jordens befolkning leve under kummerlige forhold og sulte i hjel. Change my mind. Anonymkode: 4d043...c40 Nei Gud gjør ikke det. Det er satan som gjør det som er verdens gud dessverre. Men Gud er kjærlighet og barmhjertighet. Anonymkode: 068a5...3b8 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gud er helt jævlig. Han påfører uskyldige mennesker forferdelige sykdommer og lar en stor del av jordens befolkning leve under kummerlige forhold og sulte i hjel. Change my mind. Anonymkode: 4d043...c40 Nå er jeg ateist, men selv jeg skjønner at Gud ikke påfører mennesker sykdommer og sult. Sykdommer kommer som følge av evolusjon, menneskelig teknologi, forurensning og miljø, herav mat som ikke er laget for mennesker egentlig. Sult påfører mennesker oss selv. Det er nok mat i verden til alle, men mennesker velger å delegere enormt til noen og lite til mange. Så på tide å slutte å skylde på Vår Herre, Gud, Allah eller uansett. Dette er noe vi påfører oss selv. Anonymkode: a3356...0ab 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei Gud gjør ikke det. Det er satan som gjør det som er verdens gud dessverre. Men Gud er kjærlighet og barmhjertighet. Anonymkode: 068a5...3b8 Jeg trodde Gud var allmektig? Hvordan kan satan gjøre det da? Hvorfor kan ikke Gud stoppe ham? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er jeg ateist, men selv jeg skjønner at Gud ikke påfører mennesker sykdommer og sult. Sykdommer kommer som følge av evolusjon, menneskelig teknologi, forurensning og miljø, herav mat som ikke er laget for mennesker egentlig. Sult påfører mennesker oss selv. Det er nok mat i verden til alle, men mennesker velger å delegere enormt til noen og lite til mange. Så på tide å slutte å skylde på Vår Herre, Gud, Allah eller uansett. Dette er noe vi påfører oss selv. Anonymkode: a3356...0ab Så klart. Jeg er ateist selv, men det kom ikke særlig godt frem. Er bare så lei av religiøse mennesker som insisterer på at guden deres er så himla god. Anonymkode: 4d043...c40 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så klart. Jeg er ateist selv, men det kom ikke særlig godt frem. Er bare så lei av religiøse mennesker som insisterer på at guden deres er så himla god. Anonymkode: 4d043...c40 Spørs hvordan dem praktiserer å se på Gud. Ser man på Gud som en skaper så er han jo himla feilfri, altså perfekt. Tenk hvordan verden er satt sammen ned i minste presisjon. På atomnivå. Hvor alt henger sammen med alt for å fungere. Det store og små samspillet hos jorden, universet, mennesker, dyr, sjø, luft osv osv. Mirakuløst. Og noe eller noen må jo ha skapt dette. For å se på det slik. Sånn sett er jo Gud himla god som opprettholder dette. Men jeg liker svært dårlig at man skylder på Gud, eller en skaper, for menneskelig feil. Selv om jeg er ateist. For øvrig kommer ingen til helvete heller. Ingenting heter helvete. Eller himmelen for den saks skyld. Dette er igjen en menneskelig illusjon. Når man dør så havner man på samme plass. Og døden er like naturlig som livet. Alle blir født, alle skal dø. Og det har den perfekte skaperen sørget for. Når alt er perfekt så er mest sannsynlig døden også det ettersom det er et produkt av en feilfri og perfekt skaper. Så hvis du luker bort alt menneskelige feil og utviklinger, hvordan kan du påstå at Gud (skaperen) ikke er god? Anonymkode: a3356...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørs hvordan dem praktiserer å se på Gud. Ser man på Gud som en skaper så er han jo himla feilfri, altså perfekt. Tenk hvordan verden er satt sammen ned i minste presisjon. På atomnivå. Hvor alt henger sammen med alt for å fungere. Det store og små samspillet hos jorden, universet, mennesker, dyr, sjø, luft osv osv. Mirakuløst. Og noe eller noen må jo ha skapt dette. For å se på det slik. Sånn sett er jo Gud himla god som opprettholder dette. Men jeg liker svært dårlig at man skylder på Gud, eller en skaper, for menneskelig feil. Selv om jeg er ateist. For øvrig kommer ingen til helvete heller. Ingenting heter helvete. Eller himmelen for den saks skyld. Dette er igjen en menneskelig illusjon. Når man dør så havner man på samme plass. Og døden er like naturlig som livet. Alle blir født, alle skal dø. Og det har den perfekte skaperen sørget for. Når alt er perfekt så er mest sannsynlig døden også det ettersom det er et produkt av en feilfri og perfekt skaper. Så hvis du luker bort alt menneskelige feil og utviklinger, hvordan kan du påstå at Gud (skaperen) ikke er god? Anonymkode: a3356...0ab Det kan jeg påstå fordi han liksom skal være allmektig, dvs. ha makten over alt, men ikke bruker den makten til å gjøre livet litt lettere for alle som lider. Anonymkode: 4d043...c40 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jeg påstå fordi han liksom skal være allmektig, dvs. ha makten over alt, men ikke bruker den makten til å gjøre livet litt lettere for alle som lider. Anonymkode: 4d043...c40 Men Gud er ikke skyld i at mennesker lider. Gud har skapt oss perfekt. Han er skaperen. Det er mennesker som er skyld i at mennesker lider. Så det gjør jo ikke Gud vond, men oss. Dessuten så skjer lidelse på individnivå. Gud har aldri noensinne påvirket menneskers fri vilje. Og har i hvert fall ikke overstyrt på individnivå. Vi misbruker egentlig det han har skapt fordi vi tror vi er så himla smarte. Men fakta er at mennesker forstår knapt noen ting. Vi tror vi vet, men vi gjør ikke det. Den kunnskapen som vi har om blant annet oss selv, altså menneskekroppen, er svært begrenset. Og så tror vi at vi er suverene fordi vi har bygd noen veier og fly, laget mat på kjemikalier, bor i trehus eller murhus, og slåss internt om å ha mest mulig penger slik at man kan hevde oss internt i en menneskegruppe. Ingenting av dette har med Gud eller verden å gjøre. Det er menneskeskapt vissvass. Anonymkode: a3356...0ab 4
Gjest Lawyam Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gud er helt jævlig. Han påfører uskyldige mennesker forferdelige sykdommer og lar en stor del av jordens befolkning leve under kummerlige forhold og sulte i hjel. Change my mind. Anonymkode: 4d043...c40 Djevelen påfører og menneskene påfører hverandre, ikke Gud.
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Det har du helt rett i Gud skapte ikke helvete, han skapte heller ikke himmelen, eller noe annet. Siden Gud eksisterer ikke og kan dermed ikka ha skapt noe. 2
MortenMinstelønn Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (1 minutt siden): Siden Gud eksisterer ikke og kan dermed ikka ha skapt noe. Nja.. På senhøsten skyter de opp James Webb-teleskopet. Vi får først se hva bildene derfra viser.
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 MortenMinstelønn skrev (2 minutter siden): Nja.. På senhøsten skyter de opp James Webb-teleskopet. Vi får først se hva bildene derfra viser. Tenk om de faktisk hadde bevist Guds eksistens også hadde Guden de beviste vært Zeus. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Gud skapte lyset og mørket og gav oss fri vilje. Og han sendte Adam og Eva ut fra paradis. Tror det er mye metaforer, og vet ikke om jeg tror på helvete i utgangspunktet. Tror ikke god er slem, men kanskje litt streng. Anonymkode: 3dcd4...967 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gud skapte lyset og mørket og gav oss fri vilje. Og han sendte Adam og Eva ut fra paradis. Tror det er mye metaforer, og vet ikke om jeg tror på helvete i utgangspunktet. Tror ikke god er slem, men kanskje litt streng. Anonymkode: 3dcd4...967 *Gud Anonymkode: 3dcd4...967
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mennesket gjorde det. Og da mener jeg ikke fant opp, men skapte. Gud er kjærlighet. Anonymkode: 21b81...de8 Bible says ur wrong. Anonymkode: 698f7...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (18 minutter siden): Det har du helt rett i Gud skapte ikke helvete, han skapte heller ikke himmelen, eller noe annet. Siden Gud eksisterer ikke og kan dermed ikka ha skapt noe. Man vet ikke om Gud eksisterer eller ikke. Anonymkode: 698f7...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei Gud gjør ikke det. Det er satan som gjør det som er verdens gud dessverre. Men Gud er kjærlighet og barmhjertighet. Anonymkode: 068a5...3b8 Men all elendigheten han forårsaker i bibelen da? Alle befalingene og alle han dreper? Anonymkode: 88474...30b 1
OPIgirl Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gud er helt jævlig. Han påfører uskyldige mennesker forferdelige sykdommer og lar en stor del av jordens befolkning leve under kummerlige forhold og sulte i hjel. Change my mind. Anonymkode: 4d043...c40 Det er djevelen som påfører lidelser. Fordi det er han som regjerer akkurat nå. 1
OPIgirl Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (25 minutter siden): Det har du helt rett i Gud skapte ikke helvete, han skapte heller ikke himmelen, eller noe annet. Siden Gud eksisterer ikke og kan dermed ikka ha skapt noe. Har du bevis for at gud ikke eksisterer? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå