Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt rådløs, jeg kjenner meg så utrolig forvirret, jeg føler jeg har hatt en form for angst i flere måneder. Jeg skal prøve å gjengi ting riktig.

I april 2019 fikk jeg en ny samarbeidskollega en periode, han oppsøkte meg etter endt samarbeid, vi tok noen lunsj, møttes og innså vi hadde mye til felles. Ganske fort betrodde jeg ting til ham om meg, ting jeg var usikker på at jeg har blitt fryst ut og mobbet store deler av skolen osv. Jeg følte meg veldig trygg med ham.

Vi var mye sammen og jeg trodde eg faktisk har møtt mannen i mitt liv. Han var tilbakeholden, sjenert, stille, litt dårlig selvtillit og litt usikker, sånn som meg, og bare snill. Vi blir sent i september enig om å bli et par. Vi introduseres til hverandres venner familie osv, alt er fint. Så utover høsten 2019 så er det som om han snur helt om. Det er så vanskelig å beskrive, men som om jeg plutselig ikke er i rommet mer. Han er ofte sur på meg, sier han ikke orker å ses, slutter å behandle meg som en kjæreste når det bare er oss. Det er dårlig stemning, jeg aner ikke hva jeg har gjort. Det virker som at jeg sier eller gjør noe feil hele tiden. Han har skreket til meg fordi jeg tullet om noe og han tok det seriøst, så jeg har sluttet med det, skjønner at ikke alle liker humoren min. Han har mange venninner og snakker ofte om de, feks at Linda er så god og snill, hun er sterk og jobber på, Jeanette er verdens snilleste, hun støtter meg alltid osv. Han sier aldri sånt om meg, jeg prøver å stille opp og gjøre ting for ham, men han blir ikke glad. 

Ute blant folk er han tilbake til å være kjæresten min og alt er flotters. Jeg er så forvirret, jeg har nesten daglig vondt i magen, han behandler meg som en bekjent eller venn. Han informerer meg om ham og sitt hvis han føler for å informere, det er ikke deling mer. Når han ringer så er det utrykkelig fra hans side at nå hadde han ikke bedre å gjøre ala pause på jobb, bilkø eller noe annet. Han sier aldri noe om meg eller om oss, det går i vær og vind. Likevel klemmer han i blant på meg, holder rundt meg, ligger inntil meg, og da tenker jeg at han er glad i meg likevel selv om jeg ikke har hørt ham si det mer enn 1 gang på 5 måneder?

Jeg prøver å snakke med ham, da stenger han helt ned med en gang jeg kommer innpå oss, han sier det er stress på jobb eller han er sliten og orker ikke å forholde seg til det nå. Jeg prøvde litt mer og da ble han skikkelig sint og sa at jeg maser og gnåler, og han orker ikke den konstante kritikken fra meg. Jeg prøvde å si at det er feil, ikke maser jeg, jeg tør nesten ikke å si noe mer for alt blir feil og alt er feil. Han ble bare mer sint og dro hjem. Jeg begynte å skjelve og ble kvalm, jeg orker ikke tanken på å slå opp, jeg vil ha det sånn som vi hadde det i starten, jeg vet jo han er der inne. 

Noen som har noen gode råd, jeg føler forholdet vårt er helt dødt, og vare fungerer når noen ser på.. 

Opprørt og trist jente 24

Anonymkode: 5b7e7...4d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hva skal man si? For å si det sånn. Alle kan skjerpe seg og være den som vedkommende vil en skal være i begynnelsen. Dvs snill, god, kjærlig, tålmodig, trofast, trygg, elskverdig osv. Men når en har komt mer inni det i et forhold så klarer ikke personen å være slik lenger, og da kommer hans sanne jeg fram. Og det er det du ser nå TS. Noens sanne jeg kommer fortere frem enn andres. Alle har vel tenkt den tanken i et forhold en ikke har det bra i at åhh jeg skulle ønske det var slik det var i begynnelsen. Ja det har jeg tenkt også mange ganger. Men har innsett hva som er årsaken til at dette skjer stadig med par. Han er den han er og han viser deg det. Så enten må du godta det eller gjøre det slutt og evt finne deg en annen mann. Sannheten kan ofte være hard og brutal men gjør det som er best for deg. Er det best å ha det slik du har det eller å være alene? Tenk litt på det.

Anonymkode: eba86...945

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja hva skal man si? For å si det sånn. Alle kan skjerpe seg og være den som vedkommende vil en skal være i begynnelsen. Dvs snill, god, kjærlig, tålmodig, trofast, trygg, elskverdig osv. Men når en har komt mer inni det i et forhold så klarer ikke personen å være slik lenger, og da kommer hans sanne jeg fram. Og det er det du ser nå TS. Noens sanne jeg kommer fortere frem enn andres. Alle har vel tenkt den tanken i et forhold en ikke har det bra i at åhh jeg skulle ønske det var slik det var i begynnelsen. Ja det har jeg tenkt også mange ganger. Men har innsett hva som er årsaken til at dette skjer stadig med par. Han er den han er og han viser deg det. Så enten må du godta det eller gjøre det slutt og evt finne deg en annen mann. Sannheten kan ofte være hard og brutal men gjør det som er best for deg. Er det best å ha det slik du har det eller å være alene? Tenk litt på det.

Det er jo ikke riktig at dette er sånn ting skal være vel? Jeg har jo ikke gått med på dette, hadde han vært sånn det første halve året så hadde jeg jo aldri fortsatt. :( det må jo gå an at han ser dette og at han er blitt til en han sa han ikke var? Han satt jo og holdt meg i hånda når jeg fortalte om mobbingen og han sa at han aldri ville vært slem eller stygg mot meg på den måten. Nå føler jeg jo nesten at det er verre, han behandler meg som om jeg har gjort noe fælt eller er en fæl person..

Skrevet

Om ting kommer tilbake til slik de var en periode, så snur nok det igjen, og han får nye runder med denne oppførselen. Orker du å leve med usikkerheten? En mann som hvert øyeblikk kan skifte? 

Du er 24, du har rikelig med tid til å gå videre :)

Til sammenligning er mannen min akkurat den samme, omtenksomme, mannen i dag, som han var for 14 år siden, og det gjør meg også 99% sikker på at han er den samme i morgen, neste uke, og om ti år. Og det er veldig mye verdt i et forhold. 

Anonymkode: 0513f...3df

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ikke riktig at dette er sånn ting skal være vel? Jeg har jo ikke gått med på dette, hadde han vært sånn det første halve året så hadde jeg jo aldri fortsatt. :( det må jo gå an at han ser dette og at han er blitt til en han sa han ikke var? Han satt jo og holdt meg i hånda når jeg fortalte om mobbingen og han sa at han aldri ville vært slem eller stygg mot meg på den måten. Nå føler jeg jo nesten at det er verre, han behandler meg som om jeg har gjort noe fælt eller er en fæl person..

Dette er veldig enkelt.

Han er mye mer usikker på seg selv enn det du er. Såpass at han må trykke deg ned for å kunne føle seg ihvertfall litt ok. 

Du må komme deg bort fra ham før han ødelegger deg. 

Anonymkode: 95ca7...64a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Huff. Ekstra slemt å behandle deg sånn når han vet bakgrunnshistorien din! ❤

Anonymkode: bccfe...546

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om ting kommer tilbake til slik de var en periode, så snur nok det igjen, og han får nye runder med denne oppførselen. Orker du å leve med usikkerheten? En mann som hvert øyeblikk kan skifte? 

Du er 24, du har rikelig med tid til å gå videre :)

Til sammenligning er mannen min akkurat den samme, omtenksomme, mannen i dag, som han var for 14 år siden, og det gjør meg også 99% sikker på at han er den samme i morgen, neste uke, og om ti år. Og det er veldig mye verdt i et forhold. 

Skulle ønske jeg også hadde det sånn, mannen din  høres god som gull ut! 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er veldig enkelt.

Han er mye mer usikker på seg selv enn det du er. Såpass at han må trykke deg ned for å kunne føle seg ihvertfall litt ok. 

Du må komme deg bort fra ham før han ødelegger deg. 

Jeg forstår ikke, jeg roser ham og skryter, støtter og oppmuntrer, gir komplimenter og fine ord, jeg får veldig sjeldent noe tilbake, men gjør fet likevel, hvorfor trykke meg ned da :(

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Huff. Ekstra slemt å behandle deg sånn når han vet bakgrunnshistorien din! ❤

Anonymkode: bccfe...546

Takk ja det synes jeg også, han oppfører seg i det hele tatt som om jeg har vært skikkelig jævlig mot ham, kald og sur.

Skrevet

Mannen er ikke god i hodet når han holder på sånn. Det er psykisk trakkasering å være så negativ og ondskapsfull. En person kan lett spille snill og god i et halvt år eller mer for å få noen å bruke og hakke på. Så når vedkommende er trygg på at han eller hun har fangst, så slipper de seg løs og kan herske og hakke på og være fæle for å bruke vedkommende. Er ikke helt friske mentalt vil jeg si.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår ikke, jeg roser ham og skryter, støtter og oppmuntrer, gir komplimenter og fine ord, jeg får veldig sjeldent noe tilbake, men gjør fet likevel, hvorfor trykke meg ned da :(

Fordi han hater seg selv og vil du også skal hate deg selv så han skal føle seg konge. Kom deg vekk.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skulle ønske jeg også hadde det sånn, mannen din  høres god som gull ut! 

Jeg skrev på ingen måte dette for å være slem.

Men for å understreke at DU også fortjener dette, og at det finnes mange slike menn der ute. Bare ikke kast bort 20-årene på en som ikke er slik. For min erfaring fra venninner er dessverre at utvalget når man blir 30+ er mye dårligere, nettopp fordi alle de gode er tatt, og er i stabile og trygge forhold. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Mannen er ikke god i hodet når han holder på sånn. Det er psykisk trakkasering å være så negativ og ondskapsfull. En person kan lett spille snill og god i et halvt år eller mer for å få noen å bruke og hakke på. Så når vedkommende er trygg på at han eller hun har fangst, så slipper de seg løs og kan herske og hakke på og være fæle for å bruke vedkommende. Er ikke helt friske mentalt vil jeg si.

Det er sårt og vondt og jeg blir skikkelig lei meg av tanken på at dette bare er å avslutte og ikke blir bedre, alt er allerede så tøft

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Fordi han hater seg selv og vil du også skal hate deg selv så han skal føle seg konge. Kom deg vekk.

Det er skremmende og jævlig å tenke på at du kan ha rett, jeg bare skjønner ikke, jeg hadde aldri behandlet noen sånn

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg skrev på ingen måte dette for å være slem.

Men for å understreke at DU også fortjener dette, og at det finnes mange slike menn der ute. Bare ikke kast bort 20-årene på en som ikke er slik. For min erfaring fra venninner er dessverre at utvalget når man blir 30+ er mye dårligere, nettopp fordi alle de gode er tatt, og er i stabile og trygge forhold. 

Takk jeg forstår det, jeg mente det jeg skrev at mannen din høres flott ut. Min var jo også det, før alt ble ødelagt. Alt er bare så vanskelig, hvorfor måtte han forandre seg, hvorfor mistet jeg kjæresten min og sitter nå med denne fyren som omtrent misliker meg, jeg bare forstår ikke hvorfor det må være så kaldt og vondt :(

Skrevet

Dette må du ikke prøve å forstå, du vil bare gruble deg ihjel.

Det beste du kan gjøre er å ikke ta dette personlig og så går du fra han! Det er ingenting du kan gjøre for å bedre situasjonen, nå ser du hva slags type menneske din kjæreste er og dette er en psykisk voldelig mann som du bare må komme deg bort dra før han ødelegger deg. 

Du er ung!!! Klarer du å legge dette bak deg og ikke tro at du fortjener dette eller mister håpet på mennesker (sier det ettersom du har opplevd mobbing tidligere), så har du mulighet til å finne deg en kjærlig og snill mann hvis du blir singel nå.

Vær så snill, slå opp!!!

Anonymkode: 699b1...3b1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er skremmende og jævlig å tenke på at du kan ha rett, jeg bare skjønner ikke, jeg hadde aldri behandlet noen sånn

....hvorfor mistet jeg kjæresten min og sitter nå med denne fyren som omtrent misliker meg, jeg bare forstår ikke hvorfor det må være så kaldt og vondt :(

Fordi i starten tilbød du ham en pause fra seg selv. Du er normal. Han liker å være i det normale. Men man kan ikke rømme fra seg selv for alltid, så nå er han sånn som han var før han møtte deg. 

Jeg vet det er kjempevanskelig å tro på. Men der ute finnes en normal mann som vil behandle deg fint. Du finner ham ikke hvis du henger med denne mørke tordenskyen...

• Liker 1
Skrevet

Den fine mannen du møtte,var bare en mann han har lært seg å være for å kapre seg en kjæreste.  Den du er sammen med nå,er den han virkelig er.  Kom deg bort fra ham så fort som mulig, og blokker ham fra alle kontaktmuligheter. Ikke se på det som et nederlag,se på det som en styrke at du fant ut tidlig at det sånn han er,og komme deg ut av forholdet før han har klart å ødelegge deg. Stor klem til deg.

• Liker 3
Skrevet

Takk for gode ord og støtte, det varmer. Har vært veldig lei meg i natt og skjønner jo selv at det ikke går noen plass, jeg bare sliter med å skjønne at noen kan være så annerledes enn det de tidligere gå uttrykk for, i allefall en man er kjæreste med! :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

...jeg bare sliter med å skjønne at noen kan være så annerledes enn det de tidligere gå uttrykk for, i allefall en man er kjæreste med! :(

Det kan godt være at han hadde gode intensjoner overfor deg, men at hans smerte er for stor til å takle et kjærlighetsforhold. 

• Liker 1
Skrevet

Kom deg vekk snarest. Dette er ikke din feil. Det er ikke noe du har gjort så det er blitt slik. Det er ikke noe du klarer å fikse/redde. Han viser sitt sanne jeg, kom deg bort før du sitter fast i garnet hans. Før det er forsent. Dette er ikke en bra mann!

Når du sier at du vil slå opp nå, så er det meget mulig han snur tvert om, der han lover bot og bedring, gull og grønne skoger. At alt skal bli så mye bedre. Gråter og spiller på din samvittighet.

Men vær så snill, ikke la deg lure. Om du blir sammen med han igjen (etter å ha "sviktet" han med et brudd), så kan han bli mye verre enn før. Da skal han virkelig bevise at du bare er søppel, og ikke verdt en dritt, siden du sviktet han. Du kan bli utsatt for trakassering, manipulering, osv.

Slå opp, blokker, ikke se deg tilbake. Gå videre med livet ditt!!! Lykke til!

Anonymkode: 7fcb3...d87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...