AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Del Skrevet 10. februar 2021 Har forsøkt i lengre tid å bli gravid, men det har foreløpig ikke lyktes. Eller, jeg har blitt gravid en gang, men mistet i uke ni og etter det har det ikke lyktes. Etter at jeg mistet la jeg på meg nesten 10 kg, til tross for omtrent samme kosthold og mosjon. Virker som hormonene mine var helt på styr en periode etter at jeg mistet, så vet ikke om det kan ha noe å si. Har lest at en del har klart å gå ned i vekt med hjelp av Metformin og at de har fått dette utskrevet uten å ha diabetes. Føler selv at kiloene er limt fast på meg og tenker at kanskje jeg hadde blitt lettere gravid om jeg veier mindre og at det er bedre for kroppen. Men hvordan skal jeg gå frem for å ta opp dette med lege/gynekolog slik at jeg kan få prøve om det kan hjelpe meg? Og dere som har prøvd Metformin, hadde dere effekt av det? Anonymkode: ec0d1...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 10. februar 2021 #2 Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) Vær så snill!!! Aldri ta inn dette medikamentet! Ikke metformin. Kun hvis du har diabetes. Du kommer til å angre og du kan ødelegge deg selv. Endret 10. februar 2021 av Supernova17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Del Skrevet 10. februar 2021 Supernova17 skrev (3 minutter siden): Vær så snill!!! Aldri ta inn dette medikamentet! Ikke metformin. Kun hvis du har diabetes. Du kommer til å angre og du kan ødelegge deg selv. Hva mener du med at det ødelegger meg selv? Dersom lege mener det ikke er forsvarlig, så vil jeg ikke bruke det, men om det kan hjelpe meg et steg på veien til å bli gravid, så er jo det fint. Anonymkode: ec0d1...27b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. februar 2021 #4 Del Skrevet 10. februar 2021 Jeg har gått/går på metformin uten å ha diabetes flere ganger, fordi jeg er prøver og det stabiliserer hormonene mine. To ganger på ett år hver, og nå er jeg på 8. måned på ny runde igjen. Tar 1500mg daglig. Jeg har aldri gått ned i vekt på disse. Men hormonene og syklusen er veldig fin og stabilisert. Har blitt gravid flere ganger. Mine to yngste barn ville jeg ikke hatt i dag hvis det ikke hadde vært for metformin. Fikk utskrevet dette fra en spesialist på fertilitet via Medicus. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare tatt kontakt med en privat gynekolog og si at du ønsker å gå på metformin. For å få syklusen stabil og fin. Om du opplever vektnedgang så får det bli en bonus. Men ikke be om dette fordi du ønsker å gå ned i vekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 10. februar 2021 #5 Del Skrevet 10. februar 2021 Jeg fikk så mye diaré og kvalme at jeg gikk ned 6-8 kg første gangen jeg startet på de 😅🙃endte opp med å trappe ned og bruke lav dose fordi jeg ble så dårlig. Det funket egentlig ikke på vekten her, for jeg gikk opp igjen når kvalmen og diaré forsvant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Del Skrevet 10. februar 2021 Har du PCOS da? Er vanligvis derfor man får metformin for dette formålet (å bli gravid). Anonymkode: 49cee...f1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå