AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Hyttetur med svigerforeldre, svigerbror og kone og deres 3 barn under 7 år. Jeg og kjæresten vil få egen soveplass. Det er ett bad med toalett på deling. Forholdet er relativt ferskt, under ett år. Jeg har kun møtt svigers et par ganger, jeg kjenner dem ikke. Hytta er langt unna, så vi kan ikke bare ta en dagstur. Det er snakk om å overnatte 2-3 netter. Svigers bor et annet sted i landet til vanlig. Jeg kvier meg veldig for dette da jeg som barnløs blir fort sliten av lengre perioder med barn, og at jeg ikke kan slappe av, men må «prestere» hele tida for å vise meg fra min beste side så de skal like meg 😅 i tillegg får jeg nesten angst av å gjøre nummer to på toalettet der. Vurderer oppriktig å «gå meg en tur» for å gjøre det i snøen 😂😅 jeg har ikke mulighet til å «rømme» et sted for å få fred annet enn å gå meg en tur i fjellet alene. Folka er veldig greie, og jeg er selvfølgelig takknemlig for at kjæresten og svigers ønsker jeg skal bli med. Jeg har legitim unnskyldning med mye stress med studieinnleveringer fremover dersom jeg sier nei. Jeg er en dagsturtype når det kommer til sosiale ting og føler jeg får overload. Bør jeg bare bite tennene sammen? Andre som har det som meg? Anonymkode: 2c8e3...434 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Bli med. Det er viktig for mannen din. Sånn er det i et forhold; man må gi og ta. Anonymkode: ec4bb...77c 25
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Jeg er slik som deg, som får noia av tanken på å være oppå folk jeg ikke kjenner (og gjerne vil skal like meg så jeg må anstrenge meg litt) over lengre tid. Dvs, mer enn en dag. Og tre barn, selv om de ikke er ditt ansvar, er jo krevende. Så spørs det da, hvor stor hytta er og hvordan de legger opp turen. Feks; kan du og typen dra på en lengre skitur alene en dag? Er de folk som liker brettspill og bålpanne, eller blir dere sittende foran barne-tv? Så, hvis du ikke kjenner de nok til å vite hvordan de er på en slik tur, er ikke nødvendigvis hyttetur måten å bli kjent på. Altså, du blir jo kjent men kanskje intenst. Så jeg ville tenkt som så at dere kan dra på vanlig besøk og bli litt kjent på den måten. Bruk studier og korona litt som unnskyldning. Du kan jo sende en fin beklagelse til svigermor. Kan jo være at de skjønner det, og inviterte deg av høflighet. Ser for meg at jeg fint kan ta imot min voksne sønn på hytta uten kjæresten i ny og ne også. Anonymkode: 03cfb...bb1 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Bare hiv deg ut i det Slik er det å bli en del av en familie, og det er virkelig verdt det. Og bedre å være ganske på i begynnelsen, så er det lettere å trekke seg litt tilbake etterhvert, når du er "innafor". Toalettbesøk - bare si at du tar en rask dusj, eller sett på vasken. Og ta med luktfjerner. Er selv litt sær på dette. Og gå en lang tur, eller legg deg litt på senga med eller uten kjæresten, for å få en pause. Anonymkode: ce806...4c1 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bør jeg bare bite tennene sammen? Andre som har det som meg? Anonymkode: 2c8e3...434 Jeg måtte gjøre noe lignende når jeg var "ung" i nytt forhold. Tror det høres og virker verre ut enn det det blir. Når du kommer på hytta og alt roer seg, så går det bare godt, og helgen fyker avgårde som ingenting. Men jeg kjenner meg igjen det du skriver. At du liksom må "prestere". Jeg synes det er en ærlig ting å si ifra til din kjæreste at du ikke kjenner dem godt nok enda, og at du burde få sjansen til å bli bedre kjent med dem før du drar på helgetur med dem. Synes det er en ærlig og oppriktig mening det, som han absolutt burde bli oppmerksom på. Ta å snakk med typen din om dette. At du føler dette kommer for tidlig, og at du ønsker mer tid på deg for å bli kjent med dem. Vit likevel at om du drar så går det sikkert bare godt uansett. Du har det nok verre rundt dette nå enn når du er på den hytta. Anonymkode: e7581...b5f 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er slik som deg, som får noia av tanken på å være oppå folk jeg ikke kjenner (og gjerne vil skal like meg så jeg må anstrenge meg litt) over lengre tid. Dvs, mer enn en dag. Og tre barn, selv om de ikke er ditt ansvar, er jo krevende. Så spørs det da, hvor stor hytta er og hvordan de legger opp turen. Feks; kan du og typen dra på en lengre skitur alene en dag? Er de folk som liker brettspill og bålpanne, eller blir dere sittende foran barne-tv? Så, hvis du ikke kjenner de nok til å vite hvordan de er på en slik tur, er ikke nødvendigvis hyttetur måten å bli kjent på. Altså, du blir jo kjent men kanskje intenst. Så jeg ville tenkt som så at dere kan dra på vanlig besøk og bli litt kjent på den måten. Bruk studier og korona litt som unnskyldning. Du kan jo sende en fin beklagelse til svigermor. Kan jo være at de skjønner det, og inviterte deg av høflighet. Ser for meg at jeg fint kan ta imot min voksne sønn på hytta uten kjæresten i ny og ne også. Anonymkode: 03cfb...bb1 Kjæresten er veldig grei. Han har lansert forslag om at vi er der tors-lør sammen med svigers, mens barnefamilien er der fre-søn. Da blir det brått litt bedre ihvertfall. Hytta har to stuer, men kjæresten og jeg må sove ute i et stabbur. Jeg må gå ut og inn på hytta på natta for å gå på do. Det er fra 15 minus og oppover der for tida 😅 men ja, dette er vel ikke det største problemet. Hele svigerfamilien bor et annet sted i landet, så jeg kan ikke bli «litt» kjent over tid. Jeg må dra dit i feks ferier å bo hos svigerforeldre og så dra innom svigerbror på besøk. Plussen der er at det ikke er så «cramped» og at vi ikke er låst i situasjonen. Man kan gå og kjøre steder, noe jeg ikke kan på hyttetur langt oppå fjellet 😅 Forøvrig litt trøst å høre noen er som meg, hehe. Spørs om jeg bare må presse med gjennom 🥲😂 Anonymkode: 2c8e3...434 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Det er jo en fin anledning til å bli kjent med familien hans Det er sikkert derfor du er invitert med også, de vil bli bedre kjent med deg. Jeg ville ha dratt med, selv om det er "kjedelig". I et forhold må man gi og ta litt. Dette er en helg som sikkert blir hyggeligere enn du tror, og jeg regner med du vil ha med din kjære til familie eller venner iblant? Da må man ofre litt Anonymkode: 4a817...49c 3
Ulrikke Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Torsdag til lørdag er ikke så gæærnt da. Ungene osv kommer sikkert fredag ettermiddag, og dere kan vel fint dra etter lunsj på lørdag, særlig om du skylder på litt studier 😉 Jeg har også svigers 50 mil unna. Lenge siden nå, men vi bodde oppå hverandre før vi kjente hverandre, ja. Kjipt da, nå er det 19 år siden og jeg lever enda 😉 Sikkert like greit å hoppe i det, det er ikke mer komfortabelt om et år! 2
sirenas Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjæresten er veldig grei. Han har lansert forslag om at vi er der tors-lør sammen med svigers, mens barnefamilien er der fre-søn. Da blir det brått litt bedre ihvertfall. Hytta har to stuer, men kjæresten og jeg må sove ute i et stabbur. Jeg må gå ut og inn på hytta på natta for å gå på do. Det er fra 15 minus og oppover der for tida 😅 men ja, dette er vel ikke det største problemet. Hele svigerfamilien bor et annet sted i landet, så jeg kan ikke bli «litt» kjent over tid. Jeg må dra dit i feks ferier å bo hos svigerforeldre og så dra innom svigerbror på besøk. Plussen der er at det ikke er så «cramped» og at vi ikke er låst i situasjonen. Man kan gå og kjøre steder, noe jeg ikke kan på hyttetur langt oppå fjellet 😅 Forøvrig litt trøst å høre noen er som meg, hehe. Spørs om jeg bare må presse med gjennom 🥲😂 Anonymkode: 2c8e3...434 Eget stabbur et jo gull verdt. Ta deg en lese pause feks når du trenger det. Gå en tur hver dag alene. Du trenger jo ikke være sammen med svigers 24/7 når dere har en langhelg sammen. 1. døgn med en barnefamilie fikser du helt fint. Ta ungene med ut og lek i snøen, spill ett spill ect så skal det ikke så mye mer til for å bli likt av ungene ihvertfall! 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Kjenner meg igjen, TS! Jeg er greit introvert og har svigers i en annen landsdel. Dermed møter jeg de alltid rundt 3 dager. Her er det ingen barn involvert da, og kjæresten min har ikke søsken. Men jeg har litt intense svigerforeldre, og vi sliter litt med å sette grenser. Vi ønsker f. eks å gå en tur alene i løpet av de tre dagene, men det er vanskelig. Skulle ønske vi klarte å bare gjøre det og si "Nå går vi tur, tilbake kl 13, da kan vi ordne lunsj!" Men prøver å være veldig rund i kantene, og de tre dagene skjer kanskje 3 ganger på et år. Så 9 av 365 dager skal jeg klare å la de få bestemme litt, og kose seg med sønnen sin. Anonymkode: 56d38...e88 4
Gjest HarryDotter Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjæresten er veldig grei. Han har lansert forslag om at vi er der tors-lør sammen med svigers, mens barnefamilien er der fre-søn. Da blir det brått litt bedre ihvertfall. Hytta har to stuer, men kjæresten og jeg må sove ute i et stabbur. Jeg må gå ut og inn på hytta på natta for å gå på do. Det er fra 15 minus og oppover der for tida 😅 men ja, dette er vel ikke det største problemet. Hele svigerfamilien bor et annet sted i landet, så jeg kan ikke bli «litt» kjent over tid. Jeg må dra dit i feks ferier å bo hos svigerforeldre og så dra innom svigerbror på besøk. Plussen der er at det ikke er så «cramped» og at vi ikke er låst i situasjonen. Man kan gå og kjøre steder, noe jeg ikke kan på hyttetur langt oppå fjellet 😅 Forøvrig litt trøst å høre noen er som meg, hehe. Spørs om jeg bare må presse med gjennom 🥲😂 Anonymkode: 2c8e3...434 Jeg er også akkurat som deg. Men her burde du slenge deg på. Det er slitsomt men det klarer du de få dagene. Dette skjer nok ikke ofte heller, så dette klarer du. Hos oss gav fruen beskjed til svigers at jeg er introvert og trenger litt tid alene, så det gikk greit. Vær ærlig å si det rett ut og samtidig legg vekt på at du er glad de spurte deg om å bli med.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Vettu hva, ts ? - Jeg kan forstå deg på mange måter, men samtidig - Du er heldig som har svogers. Jeg får aldri hilst på min svigerfamilie, pga de er døde. Bror, mor og far. Det synes jeg er vanvittig tungt, da vi skal gifte oss.... det eneste familien vi har, er faktisk min,, og ungene hans og mine. SÅ synes du kan ofre deg litt, for plutselig så har du ingen sviger familie.. Anonymkode: 10a60...6ae 2
Belima Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Hvilke koronaregler er det der dere bor? De landsdekkende er jo maks 5 gjester, men FHI anbefaler jo at vi holder oss hjemme mest mulig. Blir mange gjester på svigerforeldrene synes jeg. Grunn nok til å bli hjemme nå pga koronaen. 4
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Ikke dra hele perioden. Finn på en hvit løgn, og da på middag/kaffebesøk eller bli med på neste barnebursdag. Jeg har barn selv og hadde aaaaaaaaldri dratt på hyttetur med 3 barn og flere andre 😅 Men den løsningen med å dele det litt opp var jo fin, da. Men ikke ha dårlig samvittighet for å si nei av de legitime grunnene. Jeg hadde valgt neste ferie hos svigers og så besøke barnefamilien Endret 10. februar 2021 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Jeg hadde blitt kjempe lei meg og skuffet om broren min hadde komt med et slikt forslag fordi kjæresten synes barna mine KANSKJE blir litt mye. hadde han bodd en annen plass i landet og møttes sjeldent, og han kun ville tilbringe under et døgn med onkel ungene. Det er dårlig altså! Barna mine forguder onklene sine. Søsteren min bor en annen plass i landet, og har blitt samboer med en som er enebarn. Vi er selv 4 søsken og jeg har 4 barn. Han er elsker det, men er ærlig om at det er slitsomt. Så han tar en middagshvil hver dag når vi møtes og går et par turer med hunden. vi hadde blitt kjempe skuffet om han lot være å komme Anonymkode: 8efd0...d72 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Belima skrev (23 minutter siden): Hvilke koronaregler er det der dere bor? De landsdekkende er jo maks 5 gjester, men FHI anbefaler jo at vi holder oss hjemme mest mulig. Blir mange gjester på svigerforeldrene synes jeg. Grunn nok til å bli hjemme nå pga koronaen. Er det noe som irriterer meg mer enn Korona, så er det koronapolitiet. Kan du ikke bare stole på at folk holder seg til retningslinjene? Om noen oppfordrer til direkte lovbrudd, som hjemmefest med fullt hus, så kan du rapportere til moderatorene. Men denne typen innlegg i nærmest hver eneste tråd blir bare slitsomt, samt patetisk. Anonymkode: ce806...4c1 6
Taffel Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Prøv å snu det:-) Det er tre dager av ditt liv, i fine omgivelser og der du kan få bli kjent med de nære og kjære til typen din som det står mellom linjene at du er veldig glad i, og som er hensynsfull med deg. Ikke ta problemene på forskudd. De andre er sikkert nervøse for å møte deg, svigerinnen er sikkert livredd for at du skal synes barna hennes er slitsomme og gå på nåler for at de ikke skal oppføre seg, eller være trassige, ikke sove når hun legger dem eller være til bry. Svigermor grubler nok på om du vil like maten hennes, eller ikke like dem. Og har garantert veldig lyst til at det skal bli en fin opplevelse og en anledning til å bli kjent med deg. Om doen er en forbi, så drit i snøen, som du vurderer, du virker jo egentlig løsningsorientert. Det er alltid skummelt å møte familien, men denne turen synes jeg du skal hive deg på. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Her måtte jeg være med på hyttetur med 13 personer fra mannens side og en do i to!!uker!! Dette var mens forholdet var nytt og hele hans side skulle reise med 7 unger😣 Det var veldig slitsomt. I tillegg er jeg veldig sær når det kommer til toalettbesøk og har skikkelig nervøs tarm og blære, så jeg sleit med forstoppelse og mageknip nesten hele turen. En annen ting er at jeg føler jeg er på "besøk" selv om vi reiser sammen 90 tur. Føler ikke at jeg kan gå i kjøleskapet når jeg vil og ta det jeg vil, noe som gjør at jeg ofte går veldig sulten for jeg er en som må spise ofte, mens de gjerne klarer seg i 4 timer mellom måltidene. Men jeg kastet meg i det og vi ble bedre kjent, og har vært på mange ferier sammen etter det. Sliter fortsatt litt med å spise når jeg vil og å gjøre nr to på do, men det går bedre enn første gang. Anonymkode: 86e3a...aa4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 De fleste er som deg, ts. Vi bare gjør det likevel. Du drar, selvfølgelig. Bæsj på doen, det er fin eksponeringsterapi. Vær sammen med barna, det er lærerikt og inspirerende og du dauer ikke av å bli sliten. Osv osv osv. Anonymkode: b762d...a06 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 Det høres egentlig ut som om du allerede har bestemt deg for å ikke dra. Det er sånn det føles for de fleste når man skal på den type turer med mange mennesker som man ikke kjenner godt. Tenker at når man er i et forhold så er det viktig å både gi og ta, og være litt raus, innimellom gjøre ting som er utenfor komfortsonen Anonymkode: cd3a1...6e2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå