Gå til innhold

VM-tråd 2021 skiskyting, alpint, langrenn/hopp/kombinert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tanker om åpningsøvelsen? Klarer Johannes Thingnes Bø å gi nok forsprang til damene?

Hvorfor går mennene 7,5 km og damene 6 km? Er det ikke på tide med likestilling i skiskyting? Poenget med denne vesle forskjellen, de har jo like distanser i f.eks friidrett?

Og hvorfor heter ikke den vrakede broren (Tarjei Bø) Thingnes til mellomnavn?

Anonymkode: 41428...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rågøy med gull til Norge i går da🤩 Tandrevold og Eckhoff er mine favoritter, håper de får et bedre VM i år enn i fjor🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 15.33):

Tanker om åpningsøvelsen? Klarer Johannes Thingnes Bø å gi nok forsprang til damene?

Hvorfor går mennene 7,5 km og damene 6 km? Er det ikke på tide med likestilling i skiskyting? Poenget med denne vesle forskjellen, de har jo like distanser i f.eks friidrett?

Og hvorfor heter ikke den vrakede broren (Tarjei Bø) Thingnes til mellomnavn?

Anonymkode: 41428...097

De gikk like lange etapper på denne stafetten (7,5 km). På mixstafett er det slik at det er hvem som starter som avgjør hvor langt de går. Starter jentene går alle 6 km, starter gutta går alle 7,5 km. Men enig i at det i utgangspunktet ikke er noen grunn til at de skal gå forskjellige distanser ellers. Når det er sagt, er det mindre forskjeller mellom kjønnene i skiskyting enn i feks langrenn. 

Mener å huske jeg har hørt at Johannes heter Thingnes Bø fordi han hadde en bestefar som het Johannes Thingnes. Så når de skulle kalle han opp etter han ville de ha med hele navnet. 

Anonymkode: c5fe4...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at de ikke øker distansene hos kvinner i langrenn, fordi utslagene som regel er mer enn nok store fra før av. Johaug hadde jo vunnet eks 5 mila med flere minutter om de hadde gått 5 i stedet for 3 mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende innsats av de norske gutta i dag synes jeg, de har vært så gode tidligere i sesongen, så jeg hadde i hvertfall trodd på gull i dag. Har en god følelse for Tiril i dag da, for når hun først kommer i flytsonen kan hun gjøre mange gode løp på rad, og har faktisk vunnet 3 jaktstarter denne sesongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rågøy med Tiril i dag! Gøy at det er jentene som er best, blir spennende og se normalen, gjør Tiril det bra der tipper jeg nesten hun får gå parstafetten også, selvom hun ikke gjorde det så bra den ene gangen hun har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun Malin Jørnholt som intervjuer skiskytterne før og etter renn burde pakke sakene sine og reise hjem asap. Snakk om å stille ekle, gravende spørsmål og gjøre vondt verre når det ikke går så bra (feks med Marte Røiseland i dag)

Anonymkode: c5fe4...3d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...