Gå til innhold

Ikke vedta forelegg av politiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet h or lang tid det tar før man blir innkalt til rettsak om man ikke vedtar? Og hvor lang tid det tar før en er i retten? 

Anonymkode: e998e...33a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ta et par uker til flere år. Mest sannsynlig blir hele greia henlagt

Anonymkode: 9e150...e71

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ta et par uker til flere år. Mest sannsynlig blir hele greia henlagt

Ja det er min erfaring også

Anonymkode: e998e...33a

Skrevet

virkelig? så om jeg får en fartsbot kan jeg bare nekte å akseptere den👀👀

Anonymkode: 5a7b4...f5b

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

virkelig? så om jeg får en fartsbot kan jeg bare nekte å akseptere den👀👀

Spørs. Er det laserkontroll, null sjanse for at det blir henlagt. Da har de håndfaste bevis. Men om en politibil stopper deg og påstår du har kjørt for fort kan du bare nekte å vedta. De kan ikke bevise det. Da blir det høyst sannsynlig henlagt pga bevisets stilling

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Spørs. Er det laserkontroll, null sjanse for at det blir henlagt. Da har de håndfaste bevis. Men om en politibil stopper deg og påstår du har kjørt for fort kan du bare nekte å vedta. De kan ikke bevise det. Da blir det høyst sannsynlig henlagt pga bevisets stilling

er det vanlig? at politiet stopper deg sånn ut av det blå? spør bare fordi jeg er nyskjerrig☺️og vet nå at jeg ikke kommer til å godta uten bevis😝

Skrevet

Det var nylig en som ble ilagt forenklet forelegg for å ha brukt telefon under kjøring. Han nektet, det ble sak (husker ikke hvor lang tid det tok), og han ble frikjent. 

Anonymkode: 609eb...0cc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

er det vanlig? at politiet stopper deg sånn ut av det blå? spør bare fordi jeg er nyskjerrig☺️og vet nå at jeg ikke kommer til å godta uten bevis😝

Det er i hvert fall ikke uvanlig. Har flere ganger blitt stoppet av politiet da jeg var ung, fordi de observerte at jeg kjørte for fort, men uten å ha fått målt meg. Da blir det en skjennepreken, men de har aldri forsøkt å "ta meg" basert på tynne beviser, som at de bare så jeg kjørte for fort. Er sikkert en del som har opplevd det og.

Men, de var jo inne på noe da.

Det du risikerer hvis du nekter å vedta, er at du kan få en noe høyere utgift når saken kommer opp - hvis du blir dømt. På den andre siden, det kan fort bli henlagt eller at påtalemyndigheten taper saken!

Rådet er egentlig at alle som har litt buffer å gå på økonomisk, burde nekte å vedta. Og mange av dem vil tjene på det.

Kapitalisme lenge leve. 

Anonymkode: 6a8a1...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...