Gå til innhold

Tidsbruk for innkreving av restskatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skylder litt restskatt å fikk for litt over en uke siden skjema fra skatteetaten for utfylling av hvor mye de kunne trekke,  har glemt å sende inn men skal få lønn på fredag. Kan de være at de trekker så mye de vil allerde denne lønningen? Eller hvor lang tid tar det vanligvis? 

Anonymkode: e5266...aec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de begynner å trekke før fristen for betaling har utløpt

Anonymkode: fd19a...46f

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tror ikke de begynner å trekke før fristen for betaling har utløpt

Den var i september,  har betalt ca halvparten som ble trekt av sykepenger jeg fikk utbetalt i november og desember.  Nå skal de trekker fra lønn men fikk skjema for å fylke ut om hvor mye de kunne trekke eventuelt om jeg ville søke om stopp i trekk. Men har ikke fylt ut noe enn... trekker de da hva de vil selv på lønn allerede nå fredag?

Skrevet

Det lønner seg å fylle ut sånne skjema, da du skal sitte igjen med nok til å dekke husleie, samt ha en viss sum til mat osv. Stod det ikke oppført noen dato på skjemaet du fikk?

Skrevet

De rekker neppe å sende beskjed til arbeidsgiver før lønna på fredag. Mye trolig er dne allerede kjørt i lønnssystemene allerede.

Men da vil jeg anbefale deg å bruke noe av den lønna til å betale, i det minste deler av det du skylder. Summen blir bare større jo lenger du venter med å innbetale, og staten gir deg ikke avslag på noe vis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det lønner seg å fylle ut sånne skjema, da du skal sitte igjen med nok til å dekke husleie, samt ha en viss sum til mat osv. Stod det ikke oppført noen dato på skjemaet du fikk?

Sto ikke dato nei

Skrevet
smilo skrev (7 minutter siden):

De rekker neppe å sende beskjed til arbeidsgiver før lønna på fredag. Mye trolig er dne allerede kjørt i lønnssystemene allerede.

Men da vil jeg anbefale deg å bruke noe av den lønna til å betale, i det minste deler av det du skylder. Summen blir bare større jo lenger du venter med å innbetale, og staten gir deg ikke avslag på noe vis. 

Har allerede masse annet å betale så en måned til eller fra gjør ikke noe forskjell 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...