Gå til innhold

Føler meg som en detektiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg googla, sett på nyheter osv.

Er det noen som kan fortelle hva slag tiltak vi har i Oslo nå? Gjerne ved en artikkel ol.

OG HVOR lenge varer titalkene nå? Alså til hvilken dato?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mistenker at tiltakene er ment for å være så forvirrende som mulig. Håper noen i tråden her kan nøste opp i det.

• Liker 5
Skrevet
Nightcrawler skrev (Akkurat nå):

Mistenker at tiltakene er ment for å være så forvirrende som mulig. Håper noen i tråden her kan nøste opp i det.

Skulle ikke forundre meg ;)

Utrolig frustrende!

Slik er det hver gang, ikke engang på Oslo siden har de opptadert.

• Liker 3
Skrevet
buksa di skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg googla, sett på nyheter osv.

Er det noen som kan fortelle hva slag tiltak vi har i Oslo nå? Gjerne ved en artikkel ol.

OG HVOR lenge varer titalkene nå? Alså til hvilken dato?

De som lager tiltakene klarer ikke å holde oversikten selv.

Nå har vi nasjonale tiltak, lokale tiltak, ring 1 og 2 samt nivå A, B, C og D.

Oslo har en kombinasjon av ovenstående antar jeg?

I tillegg kommer Raymond-effekten, og den varierer fra dag til dag 🙂 

• Liker 3
Skrevet

Guldvog sier alt blir bra om 150 dager. Så bare å holde seg inne og bestille mat på døren frem til den tid. Litt uvisst hva som er lov utover å sitte innendørs og bli inaktiv og feit. 

• Liker 3
Skrevet
Krantz95 skrev (1 minutt siden):

De som lager tiltakene klarer ikke å holde oversikten selv.

Nå har vi nasjonale tiltak, lokale tiltak, ring 1 og 2 samt nivå A, B, C og D.

Oslo har en kombinasjon av ovenstående antar jeg?

I tillegg kommer Raymond-effekten, og den varierer fra dag til dag 🙂 

Jeg leste en artikkel om det, men det sa meg ingenting om hvilken titak som er nå og hvor lenge.

Jeg er ganske sikker på at jeg allerede vet hva tiltakene er, men ønsker å få det bekreftet OG

det viktigste hvor lenge varer de nå? En uke tilogmed 17 februar eller?

Skrevet
Ukjent. skrev (1 minutt siden):

Guldvog sier alt blir bra om 150 dager. Så bare å holde seg inne og bestille mat på døren frem til den tid. Litt uvisst hva som er lov utover å sitte innendørs og bli inaktiv og feit. 

Jaja, men nå vil jeg vite spesifik hva som gjelder nå og hvor lenge.

Skrevet
Ukjent. skrev (1 minutt siden):

ellers så er jeg enig med mye du skriver, men nå spør jeg ikke om det.

Btw, ett annet sted to det Guldvog sa 100 dager..

Skrevet
buksa di skrev (10 minutter siden):

ellers så er jeg enig med mye du skriver, men nå spør jeg ikke om det.

Btw, ett annet sted to det Guldvog sa 100 dager..

Jeg tror ikke de vet selv engang for å være ærlig. Ikke engang VGs oppdatering går lenger enn til idag 10.2, så aner ikke. 

Han sa 100 til 150 dager, mtp den 14 dagers mentaliteten de har hatt i 1 år nå, så er nok 100 vel optimistisk.. 

• Liker 1
Skrevet

Skal de ikke åpne opp for videregående fra uka? Ellers har man lov å ha besøk av x antall inkludert seg selv - dvs. at man er ti. Kjøpesentre åpner ikke. Barnehagene har fortsatt gult nivå tror jeg, dvs. kortere åpningstid og kohorter. 

Må innrømme at jeg ikke vet, men bruker munnbind når jeg må. 

Tror ikke myndighetene vet, har mista troa på dem for lenge siden. Meningen er visst at alle skal vaksineres. Selv er jeg usikker på om jeg kan ta vaksinen pga. en sykdom som er autoimmun. 

Den som lever får se. Begynner å bli lei nå. De eneste som får oppføre seg normalt er de proffe innen idrett virker det som. 

• Liker 3
Skrevet
Jytte skrev (Akkurat nå):

Skal de ikke åpne opp for videregående fra uka? Ellers har man lov å ha besøk av x antall inkludert seg selv - dvs. at man er ti. Kjøpesentre åpner ikke. Barnehagene har fortsatt gult nivå tror jeg, dvs. kortere åpningstid og kohorter. 

Må innrømme at jeg ikke vet, men bruker munnbind når jeg må. 

Tror ikke myndighetene vet, har mista troa på dem for lenge siden. Meningen er visst at alle skal vaksineres. Selv er jeg usikker på om jeg kan ta vaksinen pga. en sykdom som er autoimmun. 

Den som lever får se. Begynner å bli lei nå. De eneste som får oppføre seg normalt er de proffe innen idrett virker det som. 

Det er full forvirring. Jeg tror tiltakene varer til den 17, men er ikke sikker på det og hva tiltakene er.

• Liker 1
Skrevet

De eneste som får oppføre seg normalt er de proffe innen idrett virker det som.

Skjønner ikke logikken bak det, om jeg skal være ærlig. Vi andre må holde avstand, men fotballspillere f.eks. kan praktisk talt ha gruppeklem etter at noen har scoret et mål? :klo:

• Liker 2
Skrevet
buksa di skrev (Akkurat nå):

Det er full forvirring. Jeg tror tiltakene varer til den 17, men er ikke sikker på det og hva tiltakene er.

I Oslo er det som tidligere, men det har blitt nevnt at videregående kanskje kan åpnes til uka. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke logikken bak det, om jeg skal være ærlig. Vi andre må holde avstand, men fotballspillere f.eks. kan praktisk talt ha gruppeklem etter at noen har scoret et mål? :klo:

Er det i det hele tatt noe særlig logikk bak en del av tiltakene?

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvor er logikken? 

• Liker 3
Skrevet
buksa di skrev (Akkurat nå):

Er det i det hele tatt noe særlig logikk bak en del av tiltakene?

Nei. Og derfor begynner de fleste å gå lei, ekstra lei. 

• Liker 3
Skrevet

I Oslo er det som tidligere, men det har blitt nevnt at videregående kanskje kan åpnes til uka. 

Ja, fått inntrykk av det. Men kan ikke finne det ut for sikker, det eneste jeg kan finne ut er fra igår at tiltakene antagleivis ikke blir lettere og at det virker som kjøpesenter åpner.

• Liker 1
Skrevet

Ja, nå ble det plutselig enda mer forvirrende. 
Her jeg bor er det visstnok gult beredskapsnivå og risikonivå 4. Samtidig er det i ring 2, også var det noe A, B, C og D-greier i tillegg ?  :klo: 

• Liker 2
Skrevet
appelsinjuice skrev (Akkurat nå):

Ja, nå ble det plutselig enda mer forvirrende. 
Her jeg bor er det visstnok gult beredskapsnivå og risikonivå 4. Samtidig er det i ring 2, også var det noe A, B, C og D-greier i tillegg ?  :klo: 

Regjerningen bestemte seg vist for å gjøre det vanskelig mulig..

• Liker 2
Skrevet
Jytte skrev (1 time siden):

Ja, hvor er logikken? 

Spesielt når det er mer smitte i andre nabokommuner, helt utrolig!

• Opprett ny...