Gjest MONA26 Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Hei ! Håper det er noen som kan gi meg et råd ?jeg sliter vedlig med at hunden min, (en cavalier king charles spaniel på 2 år) løper etter biler og skal ta dem. Vi bor i et ganske traffikert område så hvis han skulle finne på å stikke av så er jeg redd det kan gå galt... noen som har noen tips som kan få han til å vise litt mer respekt for biler ? Kjempe takknemlig for svar.
Gjest x Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Hei! Kan det være mangel på aktivitet og utfordring fysisk og mentalt som har resultert i dette kanskje? Leste en plass at hunden kan finne på sånt på egen hånd når den ikke får nok utfordring fra eierne. Da er det sikkert veldig spennende å jage biler og sykler osv. Prøv med litt ball lek og kanskje gjemme litt hundegodt rundt om i hagen eller inne slik at det blir en utfordrende lek å finne dette for hunden din. Vet ikke om noen måte å lære hunden respekt for biler på, blir likssom skremselstaktikk det da.. Kanskje det vil hjelpe å ta hunden med ut på tur i bånd, stoppe rolig opp og stå stille når biler passerer og gi hunden ros og hundegodt når den adlyder dette? Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 Tror ikke det er mangel på aktivitet som gjør det, vi går lange turer med han hver dag og han løper ofte løst i skogen. Vi er også flinke til å leke med han. Men skal prøve tipset ditt om å stå stille og gi godbit når han adlyder og se om det fungerer. Takk for gode råd Hører gjerne fra andre også.
Gjest Gitte Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Vi har border collie med sterkt gjeterinnstinkt, en gang samlet hun 6 biler og en traktor på rad og rekke når hun stakk for å jage biler. Men.. vi har funnet ut at ting som hun er redd for (scootere,lastebiler), jager hun også.. kanskje det er noe der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå