Gå til innhold

Hjelp ! Hunden min løper etter biler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Håper det er noen som kan gi meg et råd ?jeg sliter vedlig med at hunden min, (en cavalier king charles spaniel på 2 år) løper etter biler og skal ta dem. Vi bor i et ganske traffikert område så hvis han skulle finne på å stikke av så er jeg redd det kan gå galt... noen som har noen tips som kan få han til å vise litt mer respekt for biler ? Kjempe takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kan det være mangel på aktivitet og utfordring fysisk og mentalt som har resultert i dette kanskje? Leste en plass at hunden kan finne på sånt på egen hånd når den ikke får nok utfordring fra eierne. Da er det sikkert veldig spennende å jage biler og sykler osv.

Prøv med litt ball lek og kanskje gjemme litt hundegodt rundt om i hagen eller inne slik at det blir en utfordrende lek å finne dette for hunden din.

Vet ikke om noen måte å lære hunden respekt for biler på, blir likssom skremselstaktikk det da.. Kanskje det vil hjelpe å ta hunden med ut på tur i bånd, stoppe rolig opp og stå stille når biler passerer og gi hunden ros og hundegodt når den adlyder dette?

Lykke til. :)

Skrevet

Tror ikke det er mangel på aktivitet som gjør det, vi går lange turer med han hver dag og han løper ofte løst i skogen. Vi er også flinke til å leke med han. Men skal prøve tipset ditt om å stå stille og gi godbit når han adlyder og se om det fungerer. Takk for gode råd :)

Hører gjerne fra andre også.

Skrevet

Vi har border collie med sterkt gjeterinnstinkt, en gang samlet hun 6 biler og en traktor på rad og rekke når hun stakk for å jage biler.

Men.. vi har funnet ut at ting som hun er redd for (scootere,lastebiler), jager hun også.. kanskje det er noe der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...