AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Hva kjøpte dere, hvor mye? Kjøpte dere klær for flere måneder i tid? Hilsen førstegangsgravid. Anonymkode: ea6eb...a4f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Jeg har vært gjennom ivf før jeg ble gravid. For hvert forsøk og gyn timer, valgte jeg å kjøpe ett klessplagg. Dette gjorde jeg mest for min egen del. Etter enormt mange forsøk, endte det med en stor eske med Babyklær. Så nå som jeg endelig er gravid, har vi Babyklær til babyen er ca 6 mnd. Anonymkode: bb0a6...4e9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Vil fraråde på det sterkeste å kjøpe mye på forhånd, og ihvertfall klær du ikke tenker bruke før om mange måneder. Babyer vokser ulikt. Du risikerer at det du kjøpte som skulle passe i sommer, er passe mens det fremdeles er alt for kaldt, eller ikke passer før høsten og det er for kaldt. Og omvendt. Du vet heller ikke hvor stor babyen er når den kommer. Her måtte mannen ut og kjøpe str 44 da jeg fødte i uke 38, mens andre må begynne rett på 56. Du vet heller ikke hva dere og babyen liker. Noen babyer tåler ikke ull, noen hater ting som tres over hodet. Vi hatet ting med integrerte føtter, for det var håpløst å få på. Vi fikk masse klær vi aldri fikk brukt, for de fine ullklærene passet ikke før midtsommers og hetebølge.. Så mitt råd er å kun kjøpe bittelitt i 50 og 56. Typ et par bukser og bodyer. Og kjøp mer etter hvert som du ser hva dere har bruk for, og hva dere alle liker. Anonymkode: e99dd...254 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Sjekk ut babykapselgsrderobe fra Nøstebarn. Trenger veldig veldig lite. Anonymkode: 7b361...a3c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Vi kjøpte en stor klespakke på finn, med masse klær opp til strl 74. I tillegg arvet vi noe, og fikk noe gaver. Senere kjøpte jeg en bruktpakke med større størrelser. For meg var det veldig deilig å ha klærne liggende klar til bruk, for det første halvåret var hektisk. Vi sparte også mye penger på dette, jeg tror vi betalte under 1000 kroner for klær det første året, unntatt yttertøy. Babyklær er dyrt, når man har en gulpebaby som bruker flere bodyer hver dag. Nå senere passer jeg også på å ha klær i den neste størrelsen klar til bruk. Vårt barn vokser i spurter, så plutselig er alle klærne blitt for små. Anonymkode: 26e40...a12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå