AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #21 Del Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Åh, nå ble jeg plutselig veldig usikker på arbeidsmiljøet i den nye jobben, kjenner et stikk når jeg tenker på å skulle forlate kollegaene mine og ende opp alene og rådvill, uten noen å bånde med Her jeg jobber nå prøver vi å få til å samle oss for å gjøre noe hyggelig sammen, og før korona var vi en gjeng som arrangerte lønningspilser og fant på hyggelige ting med hverandre, og iviterte kollegaer for å hjelpe til med å skape et båd på tvers av avdelingene osv. Det betyr jo så mye å trives med kollegaene sine, og nå har jeg funnet en liten gjeng hvor jeg vi er helt åpne med hverandre om ting vi synes er dritt på jobb haha... Jeg har en følelse av at jeg kanskje kan finner noen færre å klaffe med den nye jobben, men dette vet man jo aldri. Uff, at dette skulle være så vanskleig da. Anonymkode: 77bfb...e97 Okay, du får ta det fra en som har blitt ufør, men det er flere grunner til å ikke ha så mye sosialt med kollegaer. Feks at det blir vanskeligere å slutte i jobben (uansett årsak), at man ikke får med seg vennene sine når man bytter jobb, og at de kommer i veien for de vennene som er viktigere, egentlig. I tillegg til at det er fint å slippe forventninger om å dele «alt» på jobb. Anonymkode: e9dea...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #22 Del Skrevet 10. februar 2021 Jeg er 27 år og ble ferdig med utdannelsen min for 3,5 år siden. I løpet av disse årene har jeg hatt 3 ulike arbeidsplasser. Må innrømme at jeg har vært fornøyd alle stedene jeg har jobbet, hatt gode sjefer og kollegaer jeg har vært nære med. Allikevel satte jeg fagmiljø, lønn og karrierestigning først. Jeg tenker litt at det er nå som jeg er ung, barnløs og tidlig i karrieren at jeg virkelig kan satse og legge tilrette for hvordan jeg vil at mitt yrkesmessige liv skal bli fremover. De tidligere kollegaene og sjefene mine har jeg fremdeles god kontakt med, og det er jo dette 'networking' handler om; å skaffe kontakter på ulike steder innenfor bransjen som du kan hjelpe og som kan hjelpe deg i fremtiden. I tillegg møtes vi også noen ganger for kaffe og lunsj Nå startet jeg nylig i den tredje jobben min, på det som alltid har vært drømmearbeidsplassen min. Dette er selskapet som sannsynligvis er det mest ettertraktede innenfor mitt fagområde, og de har helt fantastiske på fag, miljø og interessante prosjekter. Startet med lønn på 500k i min første jobb og tjener nå 780k. Ikke la deg stanse på grunn av usikkerhet og frykt for det ukjente; i stedet synes jeg du skal kaste deg ut i det! Test ut, eksperimenter og finn deg din drømmejobb. Som ung og relativt nyutdannet har du faktisk muligheten til deg uten at folk kommer til å reagere noe spesielt. Anonymkode: a3513...9b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #23 Del Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er 27 år og ble ferdig med utdannelsen min for 3,5 år siden. I løpet av disse årene har jeg hatt 3 ulike arbeidsplasser. Må innrømme at jeg har vært fornøyd alle stedene jeg har jobbet, hatt gode sjefer og kollegaer jeg har vært nære med. Allikevel satte jeg fagmiljø, lønn og karrierestigning først. Jeg tenker litt at det er nå som jeg er ung, barnløs og tidlig i karrieren at jeg virkelig kan satse og legge tilrette for hvordan jeg vil at mitt yrkesmessige liv skal bli fremover. De tidligere kollegaene og sjefene mine har jeg fremdeles god kontakt med, og det er jo dette 'networking' handler om; å skaffe kontakter på ulike steder innenfor bransjen som du kan hjelpe og som kan hjelpe deg i fremtiden. I tillegg møtes vi også noen ganger for kaffe og lunsj Nå startet jeg nylig i den tredje jobben min, på det som alltid har vært drømmearbeidsplassen min. Dette er selskapet som sannsynligvis er det mest ettertraktede innenfor mitt fagområde, og de har helt fantastiske på fag, miljø og interessante prosjekter. Startet med lønn på 500k i min første jobb og tjener nå 780k. Ikke la deg stanse på grunn av usikkerhet og frykt for det ukjente; i stedet synes jeg du skal kaste deg ut i det! Test ut, eksperimenter og finn deg din drømmejobb. Som ung og relativt nyutdannet har du faktisk muligheten til deg uten at folk kommer til å reagere noe spesielt. Anonymkode: a3513...9b6 Tusen takk! Det motiverer veldig og hjelper veldig i å ta dette valget. Jeg tenker nok at denne jobben er midlertidig, men at min neste jobb etter dette skal være «drømmejobben». Jeg håper i hvert fall det. Og dersom jeg ikke forsøker, og ikke tar sjansen nå, tror jeg faktisk ikke at muligheten kommer tilbake. Oi shiiiit! 780 så raskt, damn😵😵 Det er utrolig bra! Anonymkode: 77bfb...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. februar 2021 #24 Del Skrevet 10. februar 2021 Bytt jobb! Bytt! Du kan ikke holde ut med oppgaver som gir deg følelse av angst fordi du liker kollegene dine. Det er jo helt idiotisk logikk, beklager. Hva hvis kollegene dine slutter fordi de griper nye muligheter, og du sitter igjen der med kjip jobb og kjipe kolleger? Jeg hata min forrige jobb, elsket kollegene. Nåværende jobb er ganske ensom (takk til korona...), men å trives med det faglige betyr SÅ mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
badevakta Skrevet 10. februar 2021 #25 Del Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette tror jeg absolutt det ligger mye i! Det er dette jeg også frykter dersom jeg nå takker nei. Jeg tror jeg kommer til å angre skikkelig på å la en potensielt bedre mulighet gå ifra meg. Så oppstår neste dilemma: Hvordan i alle dager forteller man en allerede veldig stresset og begymret leder om at man har fått ny jobb og ønsker å si opp? 😮 Anonymkode: 77bfb...e97 Jeg synes det er fair å si opp muntlig, og deretter sende en skriftlig mail for å ha det formelle på plass. Jeg liker å ha muligheten til å snakke litt rundt det og forklare hvorfor. Dette er ikke tiden til å komme med kritikk av bedriften, men fortelle om dine ønsker for fremtiden. Vær forberedt på at det kan komme både tilbud om høyere lønn og andre arbeidsoppgaver under samtalen, og tenk litt i forkant på hva du evt. gjør da. Ledere har en tendens til å ta for gitt at ansatte er der i morgen også. Men de vet at å ansette en ny person krever tid og ressurser, derfor kan det være at de vil beholde deg med å tilby noe mer. Lykke til hva enn du bestemmer deg for. Det høres ut for meg at du bare bør hoppe i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ordsmed Skrevet 10. februar 2021 #26 Del Skrevet 10. februar 2021 Slik du presenterer situasjonen ville jeg helt klart ha byttet jobb! Hvor lenge har du jobbet på nåværende arbeidsplass? Hvis du har vært der noen år, kan du alltids slutte i den nye etter et år dersom du virkelig ikke finner deg til rette på ny arbeidsplass. Men antakeligvis kommer du til å trives! Jeg fikk en liten "kjærlighetssorg" da jeg sa opp den første jobben min, men etter bare noen få dager i den neste jobben gikk det 100 % over. Og jeg elsket den første jobben min! Hopp i det, og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #27 Del Skrevet 11. februar 2021 Albbas skrev (10 timer siden): Bytt jobb! Bytt! Du kan ikke holde ut med oppgaver som gir deg følelse av angst fordi du liker kollegene dine. Det er jo helt idiotisk logikk, beklager. Hva hvis kollegene dine slutter fordi de griper nye muligheter, og du sitter igjen der med kjip jobb og kjipe kolleger? Jeg hata min forrige jobb, elsket kollegene. Nåværende jobb er ganske ensom (takk til korona...), men å trives med det faglige betyr SÅ mye mer. Jeg veeeet! Det gir ingen mening. Føler jeg har litt Stockholmsyndrom, som om jeg har blitt kidnappet og egentlig har det helt grusomt, men likevel elsker jeg kidnapperen min og tør ikke gå ut av kjelleren. badevakta skrev (10 timer siden): Jeg synes det er fair å si opp muntlig, og deretter sende en skriftlig mail for å ha det formelle på plass. Jeg liker å ha muligheten til å snakke litt rundt det og forklare hvorfor. Dette er ikke tiden til å komme med kritikk av bedriften, men fortelle om dine ønsker for fremtiden. Vær forberedt på at det kan komme både tilbud om høyere lønn og andre arbeidsoppgaver under samtalen, og tenk litt i forkant på hva du evt. gjør da. Ledere har en tendens til å ta for gitt at ansatte er der i morgen også. Men de vet at å ansette en ny person krever tid og ressurser, derfor kan det være at de vil beholde deg med å tilby noe mer. Lykke til hva enn du bestemmer deg for. Det høres ut for meg at du bare bør hoppe i det. Tusen takk for tips, og for lykkeønskninger Jeg har ikke helt bestemt meg ennå. Lå oppe til 2 i natt og bare tenkte på dette her, og fikk da litt panikk over å ikke skulle jobbe her mer. HVA var det jeg hadde tenkt på, bytte JOBB??? Føles mye mer sikker i mitt valg igjen nå som det har blitt morgen igjen. Ordsmed skrev (7 timer siden): Slik du presenterer situasjonen ville jeg helt klart ha byttet jobb! Hvor lenge har du jobbet på nåværende arbeidsplass? Hvis du har vært der noen år, kan du alltids slutte i den nye etter et år dersom du virkelig ikke finner deg til rette på ny arbeidsplass. Men antakeligvis kommer du til å trives! Jeg fikk en liten "kjærlighetssorg" da jeg sa opp den første jobben min, men etter bare noen få dager i den neste jobben gikk det 100 % over. Og jeg elsket den første jobben min! Hopp i det, og lykke til! Åh, så bra at det gikk over for deg og at du trives i din nye jobb! Jeg har jobbet her i 2 år og 3 måneder nå, så totalt blir det rett over 2,5 år når jeg har jobbet ut oppsigelsestiden Vil si det er "innafor"? Jaa, det er det jeg også tenker, at hvis det viser seg å være skivebom kan man alltids bytte jobb. Er bare så livredd for å angre, og å tenke at gamlejobben var så mye bedre. Haha, uff, kommer nok til å få en liten kjærlighetssorg ja! Fikk et lite sammenbrudd her i går kveld (vært en veldig emosjonell uke), og gråt over at jeg aldri skulle få se "Bjørnar" igjen, en 50+ år gammel mann jeg overhode ikke har noe til felles med, men som alltid er så søt og snill haha... Jeg er en veldig sentimental person som hater endringer (men så går det alltid fint!), så ikke de helt beste forutsetningene for å ta slike valg som dette akkurat. Anonymkode: 77bfb...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 11. februar 2021 #28 Del Skrevet 11. februar 2021 Bytt jobb! Det er alltid skummelt å forlate det man kjenner, men i bunn og grunn virker det som du kjenner på en ganske grunnleggende mistrivsel med jobben din. Fine kollegaer er bra, men det kan det faktisk hende du finner på ny arbeidsplass også. Du er ung og har masse potensiale for å utvikle deg, ikke la frykt for noe nytt hindre deg i å få et virkelig givende arbeidsliv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 11. februar 2021 #29 Del Skrevet 11. februar 2021 PS, jeg har byttet jobb flere ganger, og alle gangene har jeg fått nye, gode kollegaer som jeg har vært like lei meg for å dra fra neste gang jeg har byttet jobb. Jeg kjenner den følelsen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 11. februar 2021 #30 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Så oppstår neste dilemma: Hvordan i alle dager forteller man en allerede veldig stresset og begymret leder om at man har fått ny jobb og ønsker å si opp? 😮 Anonymkode: 77bfb...e97 "Hei, har du to minutter til en liten prat?" ... " Jeg ville bare informere om at jeg har blitt tilbudt en ny jobb som jeg ønsker å takke ja til". Så sender du skriftlig oppsigelse etterpå. Da får dere mulighet til å snakke litt rundt det, og sjefen kan få svar dersom h*n lurer på om de kunne gjort noe for å få deg til å bli værende. Jeg tenker at du alltids kommer til å finne gode kolleger i ny jobb også, og samtidig tenker jeg at kolleger ikke er alt. Så lenge man er hyggelige, hjelpsomme og ønsker å spille hverandre gode, trenger man ikke være bestevenner på fritiden. Du er ung, uten de store forpliktelser, og har alle muligheter til å utforske litt forskjellige jobber for å bygge erfaring, finne ut hva du trives best med, og samtidig klatre litt på lønningsstigen. Og rett over 2 år i din første jobb er helt innafor når du bytter. Jeg vant en gang et jobbsøker- og CV-kurs, og der rådet de oss til å bytte jobb minst 5 ganger før man slo seg ned på en langvarig arbeidsplass. Dette for å ikke gro fast i for trygge rammer, og gå glipp av muligheten til å utvikle seg fagmessig og kunne nå sine ambisjoner raskere. De sa samtidig at man da burde bytte jobb før man var blitt værende mer enn 3 år i samme stilling. Så kjør på, sier jeg! Det kommer til å gå kjempefint 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #31 Del Skrevet 12. februar 2021 EmKay skrev (20 timer siden): "Hei, har du to minutter til en liten prat?" ... " Jeg ville bare informere om at jeg har blitt tilbudt en ny jobb som jeg ønsker å takke ja til". Så sender du skriftlig oppsigelse etterpå. Da får dere mulighet til å snakke litt rundt det, og sjefen kan få svar dersom h*n lurer på om de kunne gjort noe for å få deg til å bli værende. Jeg tenker at du alltids kommer til å finne gode kolleger i ny jobb også, og samtidig tenker jeg at kolleger ikke er alt. Så lenge man er hyggelige, hjelpsomme og ønsker å spille hverandre gode, trenger man ikke være bestevenner på fritiden. Du er ung, uten de store forpliktelser, og har alle muligheter til å utforske litt forskjellige jobber for å bygge erfaring, finne ut hva du trives best med, og samtidig klatre litt på lønningsstigen. Og rett over 2 år i din første jobb er helt innafor når du bytter. Jeg vant en gang et jobbsøker- og CV-kurs, og der rådet de oss til å bytte jobb minst 5 ganger før man slo seg ned på en langvarig arbeidsplass. Dette for å ikke gro fast i for trygge rammer, og gå glipp av muligheten til å utvikle seg fagmessig og kunne nå sine ambisjoner raskere. De sa samtidig at man da burde bytte jobb før man var blitt værende mer enn 3 år i samme stilling. Så kjør på, sier jeg! Det kommer til å gå kjempefint 😄 Takk for tipset! Det er nok den beste måten å gjøre det på. Kjenner det blir tøft altså Når det gjelder kollegaer er det stort sett de som har fått meg gjennom disse årene i jobben min, mens selve jobben min (arbeidsoppgavene osv.) nok har brutt meg litt ned. Har forsøkt å "finne gnisten" utallige ganger (og kanskje funnet den i en liten periode), men jeg ender alltid opp med den samme følelsen. Skikkelig kjipt. Hadde det ikke vært for det gode arbeidsmiljøet hadde jeg sagt takk og farvel for lenge siden, tror jeg. Det er motiverende å lese at man ikke burde være lenger enn 3 år i første stilling, det hjelper liksom som et lite dytt i rumpa med tanke på at dette faktisk er det riktige valget tangent skrev (23 timer siden): Bytt jobb! Det er alltid skummelt å forlate det man kjenner, men i bunn og grunn virker det som du kjenner på en ganske grunnleggende mistrivsel med jobben din. Fine kollegaer er bra, men det kan det faktisk hende du finner på ny arbeidsplass også. Du er ung og har masse potensiale for å utvikle deg, ikke la frykt for noe nytt hindre deg i å få et virkelig givende arbeidsliv. Takk for motiverende ord Ja, du har helt rett! På sikt tror jeg faktisk at det er viktigere å trives med arbeidsoppgavene og få det sosiale behovet dekket på fritiden, enn at man elsker miljøet men hater oppgavene. Jeg har enda ikke mottatt jobbtilbudet skriftlig, noe jeg ble forespeilet skulle komme i går. Jeg har derfor fremdeles ikke tatt dette opp med min leder, og kommer nok til å vente til over helgen med å gjøre det. Vet noen forresten om fristen på å takke ja til en jobb løper ifra du får tilsendt skriftlig tilbud, eller er det fra du får et muntlig tilbud? Anonymkode: 77bfb...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #32 Del Skrevet 12. februar 2021 Kjenner meg igjen i nye av det du skriver. Jeg stod nylig i ganske lik situasjon selv. Enten beholde den trygge jobben, med kollegaer jeg elsker og 5 min reisevei, men med dårligere lønn, få andre med min utdannelse og der jeg var på vei til å bli utbrent pga for mye å gjøre og få folk. Eller bytte til bedre betalt jobb, 25 min unna, med flere utdanna folk, og endel andre goder jeg verdsetter. Jeg endte opp med å si opp den gamle jobben, etter 13 (🙊) år der. Min første ordentlige jobb. Med kollegaer som føles som familie. Jeg har ikke begynt i den nye enda, men det er ikke lenge igjen nå. Jeg begynner også å grine pga "Bjørnar". Det ligger så ekstremt mye historie i de veggene. Alle som har jobbet der sammen med meg, og pasientene våre, oppgjennom årene. Alt vi har gjort sammen. All den interne humoren. Det er så vanskelig å gå. Men jeg er helt sikker på at det blir bra. 😊 Da jeg var på intervju sa lederen at de hadde de beste pasientene. Jeg tenkte, nei det er ikke mulig, for de har vi på jobben min. Men jeg tror at for en person som meg, som knytter jeg sterkt til mennesker, så vil jeg få et like bra forhold til kollegaer og pasienter på det nye stedet. Det handler ikke egentlig om dem, men om meg. Jeg syns du skal bytte, men forstår at det er vanskelig 😊 Lykke til ❤ Anonymkode: 949aa...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #33 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjenner meg igjen i nye av det du skriver. Jeg stod nylig i ganske lik situasjon selv. Enten beholde den trygge jobben, med kollegaer jeg elsker og 5 min reisevei, men med dårligere lønn, få andre med min utdannelse og der jeg var på vei til å bli utbrent pga for mye å gjøre og få folk. Eller bytte til bedre betalt jobb, 25 min unna, med flere utdanna folk, og endel andre goder jeg verdsetter. Jeg endte opp med å si opp den gamle jobben, etter 13 (🙊) år der. Min første ordentlige jobb. Med kollegaer som føles som familie. Jeg har ikke begynt i den nye enda, men det er ikke lenge igjen nå. Jeg begynner også å grine pga "Bjørnar". Det ligger så ekstremt mye historie i de veggene. Alle som har jobbet der sammen med meg, og pasientene våre, oppgjennom årene. Alt vi har gjort sammen. All den interne humoren. Det er så vanskelig å gå. Men jeg er helt sikker på at det blir bra. 😊 Da jeg var på intervju sa lederen at de hadde de beste pasientene. Jeg tenkte, nei det er ikke mulig, for de har vi på jobben min. Men jeg tror at for en person som meg, som knytter jeg sterkt til mennesker, så vil jeg få et like bra forhold til kollegaer og pasienter på det nye stedet. Det handler ikke egentlig om dem, men om meg. Jeg syns du skal bytte, men forstår at det er vanskelig 😊 Lykke til ❤ Anonymkode: 949aa...384 Åhhh, så tøft gjort! Det må ha vært kjempevanskelig å ta sjansen på å gå når du har vært der i så mange år, 13 år lang tid! Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, spes det med den interne humoren og minnene. Men helt sikker på at du kommer til å få det like fint på den nye plassen når du er en sånn menneskeperson Gratulerer så mye med den nye jobben! Tusen takk, og lykke til til deg også ❤️ I mitt tilfelle drar jeg fra en jobb i byen til en jobb i en distriktskommune. Det er derfor jeg er usikker på om jeg kommer til å trives i dette miljøet, men nærheten til større byer er relativt liten, og det er visst mange av de ansatte som pendler fra byene slik som jeg kommer til å gjøre. Og ja herregud, nå er jeg helt sikkert fullt av fordommer her som ikke stemmer i det hele tatt, haha uff... Jeg ser likevel på denne jobben som en mulighet til å kvalifisere til tilsvarende stillinger i det private på sikt, noe jeg garantert ikke har noe som helst sjanse til om jeg ikke tar denne muligheten. Dette er en arealplanlegger-stilling hvor mange av søkerne faktisk har byplanlegger- eller arkitektutdanning, mens jeg har en mer tverrfaglig samfunnsfaglig utdanning med kun noen relevante enkeltfag og en relevant-ish masteroppgave. Konkurransen er veldig stor for denne typen stillinger, særlig i de større byene, så jeg tror jeg har hatt ganske flaks her og klart å dra paralleller til min nåværende stilling (totalt forskjellig jobb i utgangspunktet). Jeg er redd for at jeg ikke får muligheten til dette igjen. Samtidig - tenk om denne erfaringen likevel ikke blir verdsatt til de stillingene jeg virkelig ønsker meg i fremtiden? Så. mange. spørsmål 🙃 Usnnkyld bablingen min her inne nå, jeg overtenker dette her garantert. Anonymkode: 77bfb...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #34 Del Skrevet 12. februar 2021 Hei, Gratulerer med tilbud om ny jobb! Jeg synes det høres ut som at dette er et tilbud du ikke kan takke nei til. Men her kommer et forslag som kan gjøre det lettere (og vanskeligere) å bestemme seg. Heller enn at du forteller nåværende sjef at du har fått et tilbud som du tenker å takke ja til, så tar du en prat hvor du forteller at du har fått et jobbtilbud, og at du har fått tilbudt 590.000 i årslønn. Si at du vurderer å takke ja, men at du også er interessert i å høre om nåværende arbeidsgiver kan tilby deg bedre vilkår for å bli i jobben. Dette kan være høyere lønn, mer ansvar, andre arbeidsoppgaver +++. Dette kan føre til to ting: 1) Nåværende arbeidsgiver kommer ikke med noe "motbud" for å beholde deg i jobben. Da er det veldig lett å si opp, for dette beviser nok en gang at de ikke verdsetter deg. 2) Nåværende arbeidsgiver tilbyr deg lønnsøkning (kanskje 600.000?). Du kan da velge å takke ja til det og bli i nåværende jobb, eller du kan bruke dette tilbudet til å forhandle opp lønnen du har fått tilbud om i ny jobb. Masse lykke til med valget! Anonymkode: 67f4f...62f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #35 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei, Gratulerer med tilbud om ny jobb! Jeg synes det høres ut som at dette er et tilbud du ikke kan takke nei til. Men her kommer et forslag som kan gjøre det lettere (og vanskeligere) å bestemme seg. Heller enn at du forteller nåværende sjef at du har fått et tilbud som du tenker å takke ja til, så tar du en prat hvor du forteller at du har fått et jobbtilbud, og at du har fått tilbudt 590.000 i årslønn. Si at du vurderer å takke ja, men at du også er interessert i å høre om nåværende arbeidsgiver kan tilby deg bedre vilkår for å bli i jobben. Dette kan være høyere lønn, mer ansvar, andre arbeidsoppgaver +++. Dette kan føre til to ting: 1) Nåværende arbeidsgiver kommer ikke med noe "motbud" for å beholde deg i jobben. Da er det veldig lett å si opp, for dette beviser nok en gang at de ikke verdsetter deg. 2) Nåværende arbeidsgiver tilbyr deg lønnsøkning (kanskje 600.000?). Du kan da velge å takke ja til det og bli i nåværende jobb, eller du kan bruke dette tilbudet til å forhandle opp lønnen du har fått tilbud om i ny jobb. Masse lykke til med valget! Anonymkode: 67f4f...62f Tusen takk for er bra svar, og for gode tips ❤️ Jeg forsøkte denne taktikken med lederen min, men han måtte undersøke med sin leder igjen før jeg kunne få en tilbakemelding hva gjelder lønnsøkning. Jeg vil derfor få et ordentlig svar først på mandag... I mellomtiden økte den nye jobben tilbudet sitt til 610K! Det er nesten 100K mer enn min nåværende jobb. Kjenner dette blir veldig lett dersom nåværende jobb ikke kan øke lønnen min. Anonymkode: 77bfb...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #36 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk for er bra svar, og for gode tips ❤️ Jeg forsøkte denne taktikken med lederen min, men han måtte undersøke med sin leder igjen før jeg kunne få en tilbakemelding hva gjelder lønnsøkning. Jeg vil derfor få et ordentlig svar først på mandag... I mellomtiden økte den nye jobben tilbudet sitt til 610K! Det er nesten 100K mer enn min nåværende jobb. Kjenner dette blir veldig lett dersom nåværende jobb ikke kan øke lønnen min. Anonymkode: 77bfb...e97 Så spennende! 😅 Jeg hadde nok bytta jobb uansett for å få bredere erfaring. Men du må følge din magefølelse. Anonymkode: 156ff...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #37 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så spennende! 😅 Jeg hadde nok bytta jobb uansett for å få bredere erfaring. Men du må følge din magefølelse. Anonymkode: 156ff...02f Jaa hjelp, veldig spennende!🙈 Jeg har tatt meg selv i å si «gleder meg til å starte i den nye jobben nå» osv. til samboeren min de siste dagene, så valget er visst allerede tatt i underbevisstheten min. Men jeg har bestemt meg for å takke ja nå, og kommer til å gjøre det på mandag. Har nok trengt disse dagene og motivasjonen her inne for å tørre ta sjansen, og for å vende meg til tanken på noe helt nytt og ukjent Anonymkode: 77bfb...e97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #38 Del Skrevet 25. februar 2021 Hvordan går det, ts? Har du sagt opp? Anonymkode: 67f4f...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #39 Del Skrevet 13. februar Lurer på hvordan det gikk med deg, ts😊 Anonymkode: 4dd22...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå