AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Hvilket politisk parti gjør mest for barn og småbarnsfamilier? Synes det er så mye snakk om pensjonister, og lite om feks lavere barnehagepriser og mer penger til skoler. Anonymkode: 92c3b...edb 1
Rosa Dartle Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Det kommer an på hva du mener er viktig, og hvilken skolepolitikk du ønsker skal føres. I tillegg er grunnskole også avhengig av kommunepolitikerne der du bor. Jeg har god erfaring på å gi personstemme til mødre på samme alder som meg selv som stiller til kommunevalg, da de gjerne er godt informert om barnehagene og skolenes tilstand. Det er mange som fronter barne-, familie- og skolepolitikk, men jeg opplever gjerne at de ikke nødvendigvis står for det samme som meg selv. KrF har mange gode tiltak og vil satse på familie og skole, men der er f.eks. utfordringen at det gjelder A4-familien. Så det er mange nyanser 😊 Personlig har jeg f.eks. vært imot en tredeling av permisjon, og stemmer på dem som ikke er for det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Et godt tips er å se på hvilke av disse viktige minstrene i regjeringen som er i ca samme familiesituasjon som deg. Ropstad for eksempel har små barn, så vidt meg bekjent, og har vel vært blant forkjemperne for økt barnetrygd etc? Tar man det ut fra det, blir det å stemme på de partiene som disse folkene hører hjemme i. Så kommer det også an på om dere har andre ting som er viktig for dere: Kollektivtransport dersom dere er avhengig av det etc, eventuell pleieomsorg til deres gamle foreldre etc. Anonymkode: 9c7a6...258
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Synes det blir rart å isolere enkeltsaker på den måten. Om f.eks. Høyre bevilger mer penger til skole i sitt budsjett, men samtidig fører en politikk som øker de sosiale forskjellene og dermed barnefattigdommen i landet, hva vil du stemme da? Hva er dine verdier og visjoner for samfunnet, i et helhetlig perspektiv? Anonymkode: 2210b...18e 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Jeg er en del av en småbarnsfamilie, men føler ikke at det definerer meg som menneske og velger. Jeg er heller ikke først og fremst interessert i å karre til meg mest mulig av godene vi har i samfunnet. Jeg vurderer partienes ideologiske ståsted og hele politikken deres når jeg velger. Det krever en ettermiddags innsats å lese valgprogrammene deres, anbefaler ts å gjøre det. Anonymkode: ebd10...437 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er en del av en småbarnsfamilie, men føler ikke at det definerer meg som menneske og velger. Jeg er heller ikke først og fremst interessert i å karre til meg mest mulig av godene vi har i samfunnet. Jeg vurderer partienes ideologiske ståsted og hele politikken deres når jeg velger. Det krever en ettermiddags innsats å lese valgprogrammene deres, anbefaler ts å gjøre det. Anonymkode: ebd10...437 Ok, det er vi forskjellige. Jeg setter barn først. Det er for øvrig ikke sånn at man må svare på enhver tråd på et forum, dersom man ikke har tenkt til å svare på et som etterspørres. Anonymkode: 92c3b...edb 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et godt tips er å se på hvilke av disse viktige minstrene i regjeringen som er i ca samme familiesituasjon som deg. Ropstad for eksempel har små barn, så vidt meg bekjent, og har vel vært blant forkjemperne for økt barnetrygd etc? Tar man det ut fra det, blir det å stemme på de partiene som disse folkene hører hjemme i. Så kommer det også an på om dere har andre ting som er viktig for dere: Kollektivtransport dersom dere er avhengig av det etc, eventuell pleieomsorg til deres gamle foreldre etc. Anonymkode: 9c7a6...258 Stemme på «Tåler de en tåler de to» Ropstad fordi han er småbarnsfar? Ellers takk 😳 Anonymkode: 7bd81...931 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Vurderer Krf jeg altså, etter jeg har fått 2 barn. . Men det er desverre uaktuelt da jeg ikke er kristen eller medlem i kirken. Anonymkode: 94470...944 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Krf er absolutt det partiet med mest barne- og familie orientert politikk Anonymkode: a20cb...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er dine verdier og visjoner for samfunnet, i et helhetlig perspektiv? Anonymkode: 2210b...18e Trådens beste kommentar.👍 TS, hva slags samfunn ønsker du at barna dine skal vokse opp i? Anonymkode: 90193...cb9 1
Brunello Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilket politisk parti gjør mest for barn og småbarnsfamilier? Synes det er så mye snakk om pensjonister, og lite om feks lavere barnehagepriser og mer penger til skoler. Anonymkode: 92c3b...edb Stemmer man ikke på det partiet man mener er best for landet samlet sett? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Rødt. Anonymkode: 97358...254 Alle kommunistiske land har feilet så til de grader, det finnes faktisk ikke et eneste kommunistisk land som fungerer bortsett fra for partitoppene. AnonymBruker skrev (3 timer siden): SV. ☺️ Anonymkode: 290e4...065 Kommunisme light, det samme som med MDG der de fører en innvandringspolitikk som er basert på følelser og enhjørningpiss. AnonymBruker skrev (1 time siden): Krf er absolutt det partiet med mest barne- og familie orientert politikk Anonymkode: a20cb...2e7 Religiøse gærninger som ønsker å detaljstyre livene til andre mennesker basert på sin engen religiøse overbevisning, men det er kanskje bedre enn IFP (Islamsk Folkeparti). Anonymkode: 8e944...cd1 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Regner med at TS har flere verdier og interesser enn kun at h*n er småbarnsforelder. KRF er familieorienterte, men det er et religiøst motivert familiesyn. SV og Venstre har tradisjonelt vært sterke «skolepartier». Jeg er vokst opp i en slekt der «alle» er lærere, og de diskuterte mye skolepolitikk på fritida. De som var venstreorienterte stemte stort sett SV, og de som var høyreorienterte stemte Venstre. Kanskje du kan prøve å ta en valgomat når det nærmer seg valget, TS? Da kan du svare på hva du mener om ulike spørsmål, og rangere dem etter om de er viktige for deg. Da tar valgomaten hensyn til at du ikke er opptatt av eldreomsorg, men at du er veldig opptatt av skoler. (Jeg liker best SV’s politikk på de områdene du er opptatt av, men det er min personlige oppfatning.) Anonymkode: 17ecb...33c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå