Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

70 km leilighet i blokk fra 60 tallet. I januar brukte vi 915 kwh. Regningen kom på 598 kr. Har store, gamle vinduer, og ingen varmekabler. Har peis da. 1300 kr er mye.

Anonymkode: 837d8...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

70 km leilighet i blokk fra 60 tallet. I januar brukte vi 915 kwh. Regningen kom på 598 kr. Har store, gamle vinduer, og ingen varmekabler. Har peis da. 1300 kr er mye.

Anonymkode: 837d8...634

Med nettleie?😮 Hvilken strømleverandør har du?

Anonymkode: c83d7...162

Skrevet

Sparer ikke strøm med dette. Du kan sette ned temperaturen, men ikke slå av. Da drar det enormt med strøm når du slår på igjen, for da skal temperaturen opp mye. 

Anonymkode: e8c2e...317

Det kommer ann på hvor mye boligen lekker varme eller holder godt på varmen. Hvis den lekker mye er det klart mer lønnsomt og skru av og på.

Skrevet

45 kvm og 1400 kr her. Pleier ha godt under halvparten av det.

Anonymkode: 46abe...b90

Skrevet

Leilighet ca 60 kvm her.

Har brukt 2068 kWh.

Forbruk 1109.-

Nettleie 1072.-

Slår av ovnen på kjøkkenet når jeg lager mat. Bruker tykke ullsokker. Har ullpledd i sofaen. Varmer opp soverommet litt så ikke det er iskaldt der når jeg skal legge meg, men slår av ovnen når jeg kryper under dyna.

Fikk mail fra Fortum i dag om at strømprisen for februar kommer til å ligge tett oppunder 1.- pr kWh.

Så det er bare å glede seg til neste regning. 

Anonymkode: 474fc...4af

Skrevet

Har brukt 302 kwh, 45 kvm, regningen for januar kom på 499, nettleie inkludert :) Skal innrømme at jeg trakk et lettelsens sukk da jeg åpnet fakturaen min etter å ha lest på forumet hva folk har måttet punge ut med🥵

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk på 8000 kr. 170 kvm. Helt horribelt...

Anonymkode: d9c0f...cf7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var helt vanlig når jeg bodde i blokk på 33 kvm, hver vinter!! Er mye som spiller en rolle, som f. Eks at jeg vir en plass der nettleien nesten er dyrest i Norge , at vi hadde vinduet fra gulv til tak, var i første etasje.

så 1400kr er ikke nødvendigvis heeelt sykt dyrt, det er relativt

Anonymkode: 5ba94...c8f

Hvilket selskap er dyrest og billigst på nettleien på sør-vestlandet? Jeg venter enda på min regning. Gruer meg siden jeg har varmet opp mer nå når det har vært så kaldt :(

Anonymkode: b015f...5f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilket selskap er dyrest og billigst på nettleien på sør-vestlandet? Jeg venter enda på min regning. Gruer meg siden jeg har varmet opp mer nå når det har vært så kaldt :(

Anonymkode: b015f...5f0

Nettleie er nettleie, går ikke Ann å endre prisen her. Det er nettselskapene området ditt som bestemmer dette.

Så uansett hilsen strømleverandør man har så betaler man det samme for nettleien (noen Har kanskje ett ekstra gebyr for gjennomfalturering på 200kr men d er sjelden)

Skrevet

Rundt 1300 her også, 35 kvadrat, vi er 2 personer da. Veldig kald leilighet, med boder under. Har vært høyere strømpriser og mye kaldere i januar i år enn i fjor. Ser jeg brukte halvparten av strømmen i samme periode i fjor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sparer ikke strøm med dette. Du kan sette ned temperaturen, men ikke slå av. Da drar det enormt med strøm når du slår på igjen, for da skal temperaturen opp mye. 

Anonymkode: e8c2e...317

I praksis stemmer ikke dette. Varmetapet er større jo høyere innetemperaturen er. Ved å senke innetemperaturen vil varmetapet bli redusert og mindre andel av varmen går tapt. Selv om du må bruke mye strøm når du skal varme opp rommet igjen, bruker du likevel mindre strøm totalt enn om du hadde holdt konstant temperatur.

Totalt sett bruker du derfor mindre strøm ved f.eks. å senke temperaturen fra 20 til 15 grader mellom klokken 08 og 15, enn å holde konstant 20 grader hele tiden. Jo dårligere isolert boligen er jo mer sparer du. 

Anonymkode: e6454...207

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I praksis stemmer ikke dette. Varmetapet er større jo høyere innetemperaturen er. Ved å senke innetemperaturen vil varmetapet bli redusert og mindre andel av varmen går tapt. Selv om du må bruke mye strøm når du skal varme opp rommet igjen, bruker du likevel mindre strøm totalt enn om du hadde holdt konstant temperatur.

Totalt sett bruker du derfor mindre strøm ved f.eks. å senke temperaturen fra 20 til 15 grader mellom klokken 08 og 15, enn å holde konstant 20 grader hele tiden. Jo dårligere isolert boligen er jo mer sparer du. 

Anonymkode: e6454...207

Du bekrefter jo akkurat det du selv siterer....

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ingen vits å få panikk og se etter nytt strømsselskap etter EN høy regning! Dette er januar og det har vært rekordkaldt mange steder og det ble advart om høye priser. Det er normalt på denne tida av året! Her er 4-5000 vanlig på denne regninga. Og trøsta er at dette er toppen, heretter blir det rimeligere. 

Og å drive å skru av strømmen høres skummelt ut om vinteren, man må ha jevn varme så ikke vannet fryser. Hvis ikke kan det blir veldig dyrt!

Anonymkode: 52c14...294

Skrevet

Det er jo ingen vits å få panikk og se etter nytt strømsselskap etter EN høy regning! Dette er januar og det har vært rekordkaldt mange steder og det ble advart om høye priser. Det er normalt på denne tida av året! Her er 4-5000 vanlig på denne regninga. Og trøsta er at dette er toppen, heretter blir det rimeligere. 

Og å drive å skru av strømmen høres skummelt ut om vinteren, man må ha jevn varme så ikke vannet fryser. Hvis ikke kan det blir veldig dyrt!

Anonymkode: 52c14...294

Strømmen er dyrere nå i februar enn de var i januar.

Skrevet

1338 kWh i januar, og nettleien overstiger kostnaden av selve strømmen hos meg. 

Har 50 kvadrat, en panelovn, varmekabler på badet...og jacuzzi med 40 grader utenfor, bare den drar en del hundrelapper i mnd...

Anonymkode: b02b7...7fe

Skrevet

Her har jeg 50 kvm alene og får 2900 i strømregning.. lenge leve lange dusjer

Anonymkode: 6fef7...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...