AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Fikk strømregning på 1300kr for perioden 1.jan til 31.jan. syntes dette var sinnsykt mye, jeg har bodd i samme leilighet i flere år og det meste jeg har fått er 860kr. Bruker NorgesEnergi og lurer på om jeg skal bytte strømleverandør. Hvilke strømleverandør har du ? bruker dere som bor på 45kvm like mye strøm som meg? klarer ikke å fatte at jeg har brukt så mye strøm. Er jo ikke hjemme nesten hele dagen og jeg skrur av all varme når jeg drar hjemmefra og skrur på igjen når jeg kommer hjem. i fjor vinter var jeg hjemme store deler av dagen da jeg var arbeidsledig og fikk strømregninger på 800kr 😩 Skjønner ingenting. Men dette var surt. 😂 Anonymkode: a101a...fc9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Fikk regning på kr 1 400,- inkl. nettleie for leilighet på tilsvarende størrelse. Anonymkode: 1ef0c...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 I januar brukte jeg 622 kWh (pris 49,50 øre/kWh). Det kom på 812 kroner totalt. I desember brukte jeg 430kWh (med pris 25,90 øre/kWh). Var riktignok bortreist et par uker. Har en liten sokkelleilighet, og bruker ikke ha det så veldig varmt. Anonymkode: 48304...101
M71 Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Høres mye ut. Jeg brukte 966kwh i januar på 110kvm i 1etasje blokk. Før 60øre pr kwh + nettleie iflg Hafslund strøm, webspot med makspris, så jeg ender opp med ei regning på ca 1150,- tenker jeg. Enten har dere veldig dyr strømavtale eller et enormt forbruk av strøm?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Eg ikke rart i det hele tatt, fulgt med i avisene? Strømprisen er i været , sjekket strømpris her en dag å lå da på Iver 1kr pr kWh!!!! Anonymkode: 5ba94...c8f 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 M71 skrev (1 minutt siden): Høres mye ut. Jeg brukte 966kwh i januar på 110kvm i 1etasje blokk. Før 60øre pr kwh + nettleie iflg Hafslund strøm, webspot med makspris, så jeg ender opp med ei regning på ca 1150,- tenker jeg. Enten har dere veldig dyr strømavtale eller et enormt forbruk av strøm? Eller høy nettleie. strømprisen varierer fra området til område(strømprisen kan være dyrere i Bergen enn i Alta) og er nermest lik uansett hvilken leverandør man velger så frem det er spotpris. Det er påslag og månedsbeløp som derimot kan variere. Anonymkode: 5ba94...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Fikk strømregning på 1300kr for perioden 1.jan til 31.jan. syntes dette var sinnsykt mye, jeg har bodd i samme leilighet i flere år og det meste jeg har fått er 860kr. Bruker NorgesEnergi og lurer på om jeg skal bytte strømleverandør. Hvilke strømleverandør har du ? bruker dere som bor på 45kvm like mye strøm som meg? klarer ikke å fatte at jeg har brukt så mye strøm. Er jo ikke hjemme nesten hele dagen og jeg skrur av all varme når jeg drar hjemmefra og skrur på igjen når jeg kommer hjem. i fjor vinter var jeg hjemme store deler av dagen da jeg var arbeidsledig og fikk strømregninger på 800kr 😩 Skjønner ingenting. Men dette var surt. 😂 Anonymkode: a101a...fc9 Du sparer nok ikke noe særlig på å bytte leverandør, med mindre du sitter å betaler for masse ekstra produkter. Jobber med strøm og anbefaler deg å bruke tid på å lese om strømpriser og forbruk, og selvfølgelig sjekke at du ikke har ekstra tulleprodukter i avtalen din. Anonymkode: 5ba94...c8f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Samme størrelse her, fikk regning på 1000 kr. Anonymkode: 980d4...aa3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Herregud så glad jeg er jeg leier med strøm inkludert. Betalte 350kr som vanlig. Anonymkode: 50954...80e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Oi! Vi har rimelig nytt hus på 300 kvm og har varmepumpe med bergvarme. Denne er koblet på både varmt vann og oppvarming (vannbåren varme). Vi bor 5 voksne og 3 barn i huset, fordelt på tre hushold der to har strøm inkludert i leien, dvs tre kjøkken, fire bad, badekar, lading av 1 elbil. Har enda til gode å få en regning over 2000 kr... Skjønner at varmepumpen tar unna mye, men hvordan i alle dager klarer du å bruke så mye strøm på så lite areal og bare 1 person?! Anbefaler å hente inn pris på strømavtale jevnlig. Man binder seg for et halvt år, men det er mye å spare altså. Selv om det enkleste kanskje er å skru litt ned for gulvvarmen eller iaf lukke døra til badet om du bruker den for fullt. 😅 Anonymkode: 174cb...60d
Lass4r Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Jøss, så flinke folk her er da 😛 Vi brukte 3000 kwh på 147kvm, og får beskjed av statistikken at vi ligger rett under gjennomsnittet. Nå har vi et gammelt hus med panelovner og gulvvarme i underetasjen, så var i grunn fornøyd med det... Har helt unnlatt å varme opp en etasje for å spare strøm og varmer egentlig bare opp de delene av huset vi bruker.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Har også leilighet på den størrelsen. Nettleie har vært ca. halvparten av hele regningen som har kommet på rundt 13-1400 hundre de siste månedene. Det som er litt kjipt at det fortsatt ikke er behagelig vanlig varm innetemperatur. Iskaldt på soverom og bad. To panelovner er oppvarming i stue/kjøkkendelen. I tillegg flytter jeg rundt på en elektrisk vifteovn, feks i stua på kveldstid eller på badet om morgenen. Tar ikke nattesøvnen fra meg men synes det er kjipt å betale såpass mye og fortsatt fryse inne. Anonymkode: 012e8...ff6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Fikk strømregning på 1300kr for perioden 1.jan til 31.jan. syntes dette var sinnsykt mye, jeg har bodd i samme leilighet i flere år og det meste jeg har fått er 860kr. Bruker NorgesEnergi og lurer på om jeg skal bytte strømleverandør. Hvilke strømleverandør har du ? bruker dere som bor på 45kvm like mye strøm som meg? klarer ikke å fatte at jeg har brukt så mye strøm. Er jo ikke hjemme nesten hele dagen og jeg skrur av all varme når jeg drar hjemmefra og skrur på igjen når jeg kommer hjem. i fjor vinter var jeg hjemme store deler av dagen da jeg var arbeidsledig og fikk strømregninger på 800kr 😩 Skjønner ingenting. Men dette var surt. 😂 Anonymkode: a101a...fc9 Vanskelig å si om man bruker like mye strøm når du ikke sier hvor nye du har brukt 🤷 Anonymkode: 05e83...c85 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Bruker tibber. Norges energi som påstår at de skal matche alt sier bare hade når de hører hva vi bruker. Men strømmen er dyr om dagen. Hjelper ikke med høy nettleie. Her har strømselskapet som vi betaler nettleie til frigitt en del av nettleia for veldig mange kunder. Hjelper veldig Anonymkode: 71838...cc8
Resignert Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Et "rimelig nytt hus" er vesentlig bedre isolert enn f.eks en 60- talls boligblokk i drabantby eller en 100 år gammel bygård. Varmepumpe med bergvarme er svært effektivt, sannsynligvis med en varmefaktor på minst 4-5 (altså at 1 kWh strøm forbrukt gir 4-5 kWh varme ut) Det har også betydning om leiligheten er i 1. etasje, toppetasje, eller i enden av bygget. Disse vil normalt være kaldere/ kreve mer oppvarming enn en leilighet "midt i" et bygg. Slike ting gjør det vanskelig sammenligne strømforbruk. Samme gjelder beliggenhet. Man kan nok forvente høyere strømforbruk i Gjøvik enn i Ålesund, f.eks. Og så er det personlige vaner. Innetemperatur, dusjvaner, bruk av vaskemaskin/ oppvaskmaskin, osv. Store forskjeller der og. Så det er svært vanskelig å si hva som er normalt forbruk, kun ut fra størrelse på bolig. Men de fleste bør faktisk ta inn over seg at energi (strøm) er grisebillig i Norge, sett i forhold til lønnsnivået. 1
Gjest Acer Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Byttet leverandør til fastprisavtale f. o.m 09.01- 09.06 Kr. 430, -for Januar mnd.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Lass4r skrev (16 minutter siden): Jøss, så flinke folk her er da 😛 Vi brukte 3000 kwh på 147kvm, og får beskjed av statistikken at vi ligger rett under gjennomsnittet. Nå har vi et gammelt hus med panelovner og gulvvarme i underetasjen, så var i grunn fornøyd med det... Har helt unnlatt å varme opp en etasje for å spare strøm og varmer egentlig bare opp de delene av huset vi bruker. Vi brukte 2500kwh på 150kvm, gammelt hus her og. Skjønner ikke hvordan vi skulle brukt mindre😂🙈 Anonymkode: 7ffb2...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Har sentralvarme, men regner med at regninga på strøm vil være på cirka 5-600. Vinteren 2010 bodde jeg på et kott på 22 kvm uten varmekabler på badet. Strømfyring, men hadde satt termostaten på 17 grader. Dusjet som regel hos en venninne med vann og varme inkl. i fellesutgiftene. Fikk høye strømregninger, mellom 900 og 1100 i mnd. Mulig strømprisene var høyere enn i dag. Anonymkode: 5e978...7e8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 Resignert skrev (1 time siden): Et "rimelig nytt hus" er vesentlig bedre isolert enn f.eks en 60- talls boligblokk i drabantby eller en 100 år gammel bygård. Varmepumpe med bergvarme er svært effektivt, sannsynligvis med en varmefaktor på minst 4-5 (altså at 1 kWh strøm forbrukt gir 4-5 kWh varme ut) Det har også betydning om leiligheten er i 1. etasje, toppetasje, eller i enden av bygget. Disse vil normalt være kaldere/ kreve mer oppvarming enn en leilighet "midt i" et bygg. Slike ting gjør det vanskelig sammenligne strømforbruk. Samme gjelder beliggenhet. Man kan nok forvente høyere strømforbruk i Gjøvik enn i Ålesund, f.eks. Og så er det personlige vaner. Innetemperatur, dusjvaner, bruk av vaskemaskin/ oppvaskmaskin, osv. Store forskjeller der og. Så det er svært vanskelig å si hva som er normalt forbruk, kun ut fra størrelse på bolig. Men de fleste bør faktisk ta inn over seg at energi (strøm) er grisebillig i Norge, sett i forhold til lønnsnivået. Jo da - men 1300 i strømregning for 45 kvm leilighet er høyt! Med mindre gulv er uisolert rett over kjelleren eller TS bor på loftet med uisolerte vegger hele veien rundt... Kan nok kanskje lønne seg å ta av lister og isolere rundt vinduer og dører vil jeg tro - det må jo være et varmetap uten sidestykke? Anonymkode: 174cb...60d
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jo da - men 1300 i strømregning for 45 kvm leilighet er høyt! Med mindre gulv er uisolert rett over kjelleren eller TS bor på loftet med uisolerte vegger hele veien rundt... Kan nok kanskje lønne seg å ta av lister og isolere rundt vinduer og dører vil jeg tro - det må jo være et varmetap uten sidestykke? Anonymkode: 174cb...60d Var helt vanlig når jeg bodde i blokk på 33 kvm, hver vinter!! Er mye som spiller en rolle, som f. Eks at jeg vir en plass der nettleien nesten er dyrest i Norge , at vi hadde vinduet fra gulv til tak, var i første etasje. så 1400kr er ikke nødvendigvis heeelt sykt dyrt, det er relativt Anonymkode: 5ba94...c8f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå