Gjest toneline Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 (endret) hei hei Min tilkomende mann trenger litt hjelp med talen sin. Noen som kan si noen gode nettsteder han kan få litt tips? Jeg kommer ikke til å lese svarene på denne, det gjør han. Ha en riktig fin dag Fra LM og toneline Endret 18. august 2005 av toneline
tommeline Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Har ikke noe nettside jeg vet om... Men det som er vanlig i brudgommens tale er jo å si noen ord til sine foreldre: takke for fin oppvekst, evt trekke fram høydepunkter/morsomme episoder han husker. Noen ord til svigerforeldre: Takke for datteren (eller gjøre et poeng av at han ikke takker for datteren pga likestilling etc..), takke for å ha blitt tatt bra i mot, morsomme episoder?? Så er det jo selvsagt noen ord til bruden, og det bør vel være den største bolken: hva han setter pris på ved henne, episoder/første møte/utvikling av forholdet... Mitt beste råd er å si det du har på hjertet! Håper dette hjalp noe i alle fall!
nessi Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 Min man hadde en morsom vri - han reiste seg, så på mamma og pappa og sa takk for bruden, så satte han seg igjen. Alle ble kjempe usikre, men begynte å le da han reiste seg igjen etter en kort stund og holdt talen. Jeg ble nok mest overraska, for jeg visste han hadde jobbet med talen.
Ciliemor Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 Hvis man skal ha en litt morsom vri på det kan man se på humorsidene til Dagbladet 911humor eller noe sånt.. De har masse morsomt om det å være mann/kone. Hvis man skal være like romantisk som kronprinsen så ligger talen hans et eller annet sted på nettet.. Mener jeg har sett den et sted på Kvinneguidensidene...
fant Skrevet 18. august 2005 #5 Skrevet 18. august 2005 Her er en side som kan være grei å bruke om du sliter litt. festtaler Lykke til
Romantisk Skrevet 18. august 2005 #6 Skrevet 18. august 2005 Det er også vanlig å si et par ord til forloveren. Bare et lite tips. Og jo: skriv det ned på "små" ark, slik at du kan bla videre, og ikke må finne igjen ordene langt nede på en vanlig side. Mye unødvendige opphold for å lete tilbake til hvor man var. Bruk programleder-metoden...
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #7 Skrevet 18. august 2005 hallo. tusen takk for gode tips. Har såvidt begynnt nå å skrive, å alt i siste liten. Sliter litt enda Fra LM
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 18. august 2005 #8 Skrevet 18. august 2005 Kanskje du har noen morsomme eller søte eller rørende ting om da du først traff din tilkommende kone? Min mann hadde et morsomt poeng i talen sin med at han alltid ble veldig godt matet hos sin svigermor (fremkalte latter) Han hadde også et godt poeng med at det var synd han måtte tale før sin forlover slik at han måtte holde forsvarstalen før anklagene kom. Han sa at alt hans forlover kom til å si var bare tull Han hadde også noen gode poeng til sine foreldre i forbindelse med oppveksten sin. Han takket videre de som hadde kommet langsveisfra. Denne rekkefølgen er vel mest vanlig: - snakke litt til svigerfamilien - snakke til foreldre/søsken - evt. noen ord til forlover - til sist snakke om/til bruden
Trampe Skrevet 18. august 2005 #9 Skrevet 18. august 2005 Min man hadde en morsom vri - han reiste seg, så på mamma og pappa og sa takk for bruden, så satte han seg igjen. Alle ble kjempe usikre, men begynte å le da han reiste seg igjen etter en kort stund og holdt talen. Jeg ble nok mest overraska, for jeg visste han hadde jobbet med talen. ← Den var bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå