Gå til innhold

Jobber du med det du utdannet deg til? Hvorfor, hvorfor ikke?

Jobber du med det du utdannet deg til? Hvorfor, hvorfor ikke?  

13 stemmer

1. 1. Jobber du med det du utdannet deg til?

• Ja
      6
    • Nei
      5
    • Jobber med noe annet, men innenfor samme bransje
      1
    • Har aldri tatt utdannelse
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier

Anonymkode: 8855a...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra august gjør jeg det, ja.

Jeg gjør det delvis nå også, men ikke på samme måte. :) Grunnen til at jeg har jobben jeg har i dag, er fordi jeg fikk den da jeg skrev masteroppgaven min og har da blitt værende fordi jeg har trives. Jeg får brukt deler av utdannelsen, men ikke hele. Fra høsten får jeg brukt alle utdanningene mine, og det gleder jeg meg veldig til! 

Skrevet

Nei. Studerte noe jeg er svært interessert i, et teoretisk studie. Hadde sett for meg en karriere innen forskning.

MEN etter å ha jobbet litt ved universitetet ser jeg hvem som kommer seg opp og frem. Det er ikke nødvendigvis de beste hodene, skarpeste og mest kreative, som får jobbene. Det er de som driver med teambuilding, som står fram i media, som vises best, som presser seg opp og fram. Jeg har sett så mange utrolig dyktige mennesker bli skjaltet ut fordi de ikke spiller spillet i akademia. Mens de som var middelmådige studenter, men kanskje flinke til å snakke for seg, publiserer i tidsskrifter og er på konferanser der de sprenger åpne dører med banale artikler. Omorganiseringer fører til nye ledere som ikke har faglig bakgrunn, og når de skal bemanne institutter og fakulteter, og prioritere prosjekter, er de ikke flinke til å se på innholdet, bare på formen.

Jeg orket ikke være med på dette, så jeg havnet i universitetsadministrasjonen i stedet.

Nå vet jeg ikke om jeg kunne ha nådd langt eller ikke, men jeg hadde ikke engang lyst til å prøve, kaste meg inn i konkurransen om midlene.

Likevel angrer jeg meg bittelitt, nesten hver dag. Det er litt sårt å tenke på at jeg ikke holder på med det jeg egentlig er interessert i.

Anonymkode: f111a...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...